corneliasrum

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 11 januari 2011 18:45

"10 år yngre på 10 veckor" - ja, så lyder titeln på Thorbjörg Hafstensdotters bok.

 

Jag kom först i kontakt med den genom en artikel i tidskriften HÄLSA, Där det förutom en artikel om Thorbjörg, även fanns med en test där man knde räkna ut sin biologiska ålder i förhållandet till levnadssätt och ärfliga faktorer.

Jag gjorde förstås testet, och det var bättre än förväntat. Flera år yngre än min kronologiska ålder. Jipppppiiiiii

 

Nu lever jag ganska strikt, i förhållande till andra, då ohälsa och känslighet av olika slag gjort det till ett måste.

 

Måste - det var även att införskaffa boken, vilket jag gjorde.

 

Boken inledning är då testet: "Hur gammal är din kropp?"

Testet inleds med en punktlista där varningstecknen för en äldre ålder än vad du är, uppräknas.

 

TESTET

 

A- Kronologisk ålder.

 

B-Kostvanor

 

C-Kosttillskott

 

D-Dagliga aktiviteter/motion

 

E-Medicinsk bakgrund

 

F-Stressfaktor

 

Varje avsnitt innehåller ett antal frågor, 3-4 stycken. Sedan finns det olika alternativ och alternativen har olika poäng, negativa eller positiva.

När testet är klart summeras poängen och man läser sedan av  sin biologiska ålder - ungefär som i en veckotidningstest där man testar om man är en "bra älskare" eller något annat trams. Det här är i alla fall "inte" trams!

 

Blev faktiskt lite upprörd - och då inte pga för hög "biologisk ålder" - utan pga att alla avsnitt och orsaker till för tidigt åldrande har sin grund i vinstintressen på olika nivå.

Fenomen som vi hamnar då vi luras till att leva på ett visst sätt; med viss föda, mediciner, beroenden av olika slag etc.

Till sist när det för tidiga åldrandet blir ett faktum - tar läkemedelsindustrin vid!!!!

 

Boken fortsätter sedan med råd under en 10-veckorsperiod samt andra levnadsråd och fakta.

 

I boken kan vi även se olika "case" före och efter - detta också något som känns igen från massmedia "Gör om mig"!

Nu gäller det här förstås inte smink och kläder utan att stävja åldrandet med naturliga medel.

Boken innehåller en massa tips, men ger även en varningssignal!

 

Jag finner det skrämmande att vi praktiskt taget luras till för tidigt åldrande - nu vänder vi!

 

 

   KOM LÅT OSS "FÖRYNGRAS" TILLSAMMANS

 

 

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 11 januari 2011 18:20


Nu har jag skrivit så mycket om allvarliga saker - och vill därför lätta upp med en liten historia som jag fick från en vän från andra sidan Kvarken.   

 


En amerikansk soldat som låg stationerad i Afghanistan fick nyligen ett brev från sin flickvän hemma i staterna.


I brevet stod följande:


- Kära Raymond!
...Jag är ledsen, men jag vill inte fortsätta vårt förhållande. Avståndet mellan oss är för stort. Dessutom måste jag erkänna att jag varit otrogen mot dig två gånger sedan du for så det är lika bra att det är slut. Sorry.
PS. Kan du vara snäll och skicka tillbaka fotot jag gav dig...
Hejdå / Wendy


Soldaten, som såg lite tagen ut, gick runt bland sina kamrater Och samlade in alla bilder han kunde få tag på, på flickvänner, systrar, kusiner, ex, fastrar och mostrar...
Tillsammans med bilden på Wendy la han alla fotona i ett kuvert. Det blev det hela 57 bilder. Han la med ett meddelande...


- Kära Wendy!
Jag är ledsen, men jag har glömt vem du är!
Var snäll och plocka ut din bild och skicka tillbaka resten

Av Ann-Christin Tjernström - 11 januari 2011 17:54

"100 0000 kemikalier som vi människor har hittat på" - så inleder Stefan Jarl i en trailen från filmen "Underkastelsen".

 

"Vi sitter på en tickande bomb"

 

I trailern kan vi se Eva Röse som gravid och Margot Wallström som är oroad för sina söner med tanke på amning och kemikalierna som har hittats i hennes blod.

 

http://www.youtube.com/watch?v=SNH3R3Hm0hM

 

 

Mer om kemikalier kan ni läsa i Sanna Ehdins blogg:

 

 

http://blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/milj%C3%B6gifter_i_navelstr%C3%A4ngens_blod

 

 

...och även på Zarah Öbergs hemsida:

 

www.zarahsida.se   Miljögifter i barnmat och navelsträngsblod

 

 

 

Det är av stor vikt att vi vuxna tar det här budskapet på fullt allvar. Med de gifter som redan är lagrat i kroppen och därtill gifter i miljön tillsammans med strålning från trådlös kommunikation och annan påverkan - kan omöjligen en biologisk varelse hålla sig frisk!

 

                                 HANDLA NU!!!!!

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards