corneliasrum

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 22 januari 2011 17:34

Ja, då har jag testat det där med vidoklipp.


Att hämta det från hårddisken var inte svårare än att hämta bilder,


men hur får man bort pilen som ligger mitt i bilden?


Nu ser man endast Indras, alltid så glada, svans!



"Att lära så länge man lever" - är verkligen ett ordstäv att


referera till när man än ny på
  bloggen!!!



Aha!!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 22 januari 2011 14:06


"Livet är en tragedi när man


ser det i närbild,


men en komedi sett på håll."


                               Charlie Chaplin




Väldans vad den där dikten passar mig bra just nu!, och skulle jag berätta för ngn av vad som har hänt, kanske

ni skulle skratta hejdlöst!!!


Jag har strandat! Hemma! Nästan i alla fall - men tillbaka i tryggt förvar.


I veckan fick jga en styrenhet till min bil av min sambo.

Förra gångan bilen användes, hade den sannolikt snitslat hela vägen där jag körde. När jag gasade på gården vid hemkomst såg det ut som om jag hade slängt en hink aska på marken.Den hade dragit cirka 23 liter bensin på 7 mil.

Innebär att det var ganska mycket bensin omkringkastat inne i resten av bilen elektronik. Tändstiften rengjorda - men fortfarande inte helt ok - ev katalysatorn som var full med bensin.

Idag skulle bilen få följa med mekanikern som jag delar husrum med. Jag körde före till verkstan i en annan bil - "just in case"! Sedan var det dags för mig att åka till affären för att handla.

När jag hade vänt och kört cirka 3 km, small det till och gaspedalen hade inget motstånd. Lyckades få igång bilen och åkte cirka 1 km - sedan stannade den ingen. Men den här ggn fick jag inte igång den. Rullade cirka 300 meter och sedan var det stopp. Fick använda startmotorn för att kunna flytta bilen, från körbanan.  Den här ggn var jag cirka 400 meter hemifrån. Inte en chans att få bilen att starta så pass att jag tog mig in på gården hemma.


Till slut kom min granne, på väg till jobbet. Han bogserade mig fram till infarten där jag sedan kunde "hoppa groda" in på gården.


Det är ganska tomt på mjölk hos oss och katterna har nästan tömt sin kattmat.


En väninna sa en gång:


" När jag blir statsmininster skall jag lagstadga om "manligt harem"  - inser nu att det också blir min vallöfte till "kvinnorna"!


Så sant - så sant - det där med skomarkaren och hans barn.

Nu är det så för bilmekanikern och hans sambo!!!


Känns lite tragedi - med två bilar som inte fungerar, men om två år kommer jag sannerligen att berätta denna "idag tragedi" och de som lyssnar skulle sannolikt uppfatta det som en komedi!!!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards