corneliasrum

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 24 januari 2011 14:01





"Livt är det som händer dig

medan du planerar annat."

                                 

                                     John Lennon






Av Ann-Christin Tjernström - 24 januari 2011 13:09

O, så glad jag blir! Jag tror att jag kan lägga in musik. Vilket var ett av målen med att ha en blogg - nämligen att även bjuda på skön musik!

 

 

Tidigare när jag förhandsgranskade länken med musiken fanns denmed, sedan när jag hade klistrat in syntes det inte annat än ett "f "i fönstret. Nu testade jag och även om det står endast ett f i fönstret så kommer videon med musiken i bloggen - så lätt och jag som har testat flera ggr.

 

Jiiiiiippiiiiiiiii! Nu skall ni få lyssna på musik! :))))))


(Min son hade tydligen meddelat mig hur det förhöll sig, men sannolikt inte så "hägt" att jag hörde. ..ni vet åldern!)

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 24 januari 2011 10:57



Jag har två barnbarn Julia och Alvin!

De brukar vara hos mig emellanåt.

I förkylningstider mera ofta än annars.


Brukar skämtsamt säga att jag då blir; "Räddningapatrullen". Julia som är sex år och äldst har fårstås var mest hos mormor. Nu sedan de blev lita större kan även båda två vara samtidigt. Vid det här tillfället när videosnutten gjordes var Alvin ensam.


Vid tog fram målarfärger och en duk för att göra en målning.

Vid sin sida har Alvin gosedjuret "Bittan". Så snart någon av mina barn eller nu barnbarn har slutat med nappen, har de fått någonting istället.

I påskas när Alvin hade slutat fick han det här gosedjuret i present och döpte henne omgående till "Bittan"!

"Bittan" är med honom ofta och "besjälad" på samma sätt som många ungar anser om sina gosedjur.

Den här gången fick hon sitta på parkett och följa med hela tiden

konstverket kom till.



  Alvin och Bittan

Av Ann-Christin Tjernström - 24 januari 2011 09:59

 


" Att vara naturlig är

   en väldig besvärlig posé."


                           Oscar Wilde

Av Ann-Christin Tjernström - 24 januari 2011 09:44

 

"Det viktigaste är inte


  varifrån man kommer


  utan vart man är på väg."


                                               Bernie Rhodes



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards