corneliasrum

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 27 januari 2011 19:37



"Bästa människan är den som gläder sig

när det går bra för andra."

                                                  
    Okänd

Av Ann-Christin Tjernström - 27 januari 2011 13:36

"SACRED SPIRIT" -  DEN cd som snurrade, och barnen dansade till, medan mormor kokade gröt!

Den indianska rytmerna är det svårt att motstå att ryckas med i  -  särskilt om man är det barn, men även om man är en mormor.


Av Ann-Christin Tjernström - 27 januari 2011 13:26

"Livet måste levas framifrån men

kan endast förstås bakifrån."

                                               S.Kirkegaard

Av Ann-Christin Tjernström - 27 januari 2011 12:12

"Vad ville du bli när du var liten?"
"Vad vill du bli när du blir stor?"
Det här är två frågor som jag igår ställde på Facebook.
Syftet med frågorna var att mina vänner skulle berätta om sina drömmar som barn och sina drömmar som vuxna. .......om drömmarna hade slagit in och om drömmar är realistiska.
När jag var barn och såg på TV - drömde jag om att bli sångerska.
När jag är vuxen och lyssnar på Yanni, drömmer jag om att få dirigera en stor orkester. Det närmaste jag har kommit dirigering var en kurs i kördirigering som några av oss i Årekören fick möjighet att medverka i.
Svaren som jag fick var yttst olika, och mer eller mindre allvarligt menade.
Här kommer två av svaren:
Citat från  Facebookvänner:
"Frihet är att vilja det man måste - och måsta det man vill! Sa en klok person till mig i ungdomen.
Visst jag drömmer om fred på jorden, och en hållbar livsstil som är global.... mm
Men det gäller att vara lagom rebellisk och lagom realist sku...lle jag inte va det hade jag nog närapå tagit mitt liv i min förtvivlan, men världen är mer betjänt av att jag är i livet och gör vad jag kan.
Det är ju en så otroligt spännande och viktig tid vi lever i!!!!"
 
 

"Att vara lagom är väl Sverige i ett nötskal. Du får inte "sticka ut" på något sätt för då får du en stämpel direkt.
1. Du skall ha ett statusyrke.
2. Du skall vara gift ha barn, helst 2, villa, volvo och vovve.
3. Du skall klippa gräset på lö...rdag förmiddag.
4. Du skall grilla på lördag kväll
5. Du skall tro blint på vad etablissemanget (tidningar, radio, TV) förmedlar
6. Du skall inte ha några åsikter förutom detta
7. Du skall rösta på "rätt" parti, dvs det som de flesta andra röstar på för att passa in i mallen.
8. Du skall aldrig opponera dig mot något som du tycker är fel i samhället, för det finns inga fel har makten bestämt.
9. Du skall tro på sjukvården och att piller botar allting. Helst skall du köpa mängder av dem och vräka i dig, annars blir du klassad som icke tiäknelig
10 Och du skall gå som ett fån och prata för dig själv på gator och torg och andra offentliga inrättningar. Du skall skratta och gestikulera, svära och gorma och lämna ut ditt privatliv helt.
DÅ ÄR DU LAGOM"
 
"Vad ville du bli när du var barn?"
"Vad vill du bli när du blir stor?"
 
 
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards