corneliasrum

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

MAKTUFULLKOMLIGHET!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 31 januari 2011 09:13

Är ganska trött på människor som är maktfullkomliga.

Speciellt när de använder sin maktfullkomlighet mot barn.


Just nu funderar jag på hur jag skall gå vidare med den idrottslärare som inte respekterar våra barn och inte heller oss föräldrar.


En lärare som tvingar elever att vara utomhus vid nästa -20 grader för promenad - även om de har med sig intyg hemifrån som styrker sjukdom/förkylning.


Tog redan förra hösten upp det här med rektor - som hänvisade till ngn "policy"!

Policy???? Som det ser ut nu börjar jag känna att det inte går att skicka sitt barn till skolan med förkylning dagar då det är idrott.

Förstår inte heller varför man skall bedriva utomhusidrott under den här årstiden då temperaturena fortfarande ligger under -20 grader.

Den aktuella dagen, var temperaturen hemma -23, vilket borde generera till inomhusidrott!


Vi har även tidigare haft problem med den här läraren som uppträder ytterst obalanserat.

I kontakter med andra vuxna hör jag att många fler än vi har problem.


Den aktuella sitationen har meddelats klassföreståndaren, och jag står begrepp att åter igen ta kontakt med rektor.


Inser att han vid det här laget är ytterst trött på mig som förälder då jag har svårt att låta saker vara oemotsagda och ouppklarade.


Känner också situationen besvärlig då det känns otryggt att skicka sitt barn till skolan. Ombad rektor,förra året, att övervaka idrottslektionerna om läraren inte kunde behandla våra barn på ett respektfullt sätt!


Har grubblat över hur jag skall göra:

Funderar på att ta en kontakt med Skolverket - de kanske kan rådge mig. De kanske även kan ge mig en fingervisning, under vilka förhållanden som utomhusidrott skall bedrivas, och vilka som har det faktiska ansvaret för barn; föräldrar eller pedagogder, och därmed även mandat att avgöra om ett barn är sjukt eller ej!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards