corneliasrum

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 13 februari 2011 14:52

"Gladare tankar leder till en lyckligare biokemi,

en gladare, lyckligare kropp.

Stress och negativa tankar har visat sig ha en

allvarlig negativ effekt på kroppens och hjärnans funktion,

eftersom det hela tiden är våra tankar och känslor som

omorganiserar, omformar och omskapar vår kropp."

                                                  

              John Hagelin

 

  

 

"If you own a balloon you can not be

                            depressed".

 

 

 

 

 

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 13 februari 2011 07:53

Jag rensar i röran. Jag rensar i mitt inre - min kropp, min själ, min hjärna och min ande! Jag försöker att fixa till "röran" som har funnits där ända sedan jag var barn.


När jag var barn fick jag "besök" av kvicksilver i form av amalgamfyllningar. Det här var ett "besök" som stannade allt för länge. Det blev mera en ockupation är ett besök, och som vi vet krävs det en stor kraftmätning för att en ockupation skall övervinnas.


Ockupationen ställde till en del! Ja, en del är väl ändå i underkant, men kraftuttryck används inte i tryck av mig här.


Ockupationen har pågått i ungefär 40 år - alltså en stor del av mitt liv. Under senare år har jag fått hjälp för att besöket skall lämna ockupationen av mig.

Det har tagit tid - och lämningarna är omfattande, nästan som ett världskrig i mitt inre och yttre - idag känner jag dock tillförsikt.    

               

Vägen till tillförsörsikt insikt oftast inte är en Autobahn utan snarare en krokig stig, i all terräng och ibland i det närmsta oframkomlig - inte ens kantad med vackra blommor i dikena. bloomaroan har jag fått visualisera

Vid oframkomlighet har jag tvingats ta andra väger, som inte alltid har nått mig i mål.


Nu har jag åtminstone blivit utrustad med "röjsåg" - och banar mig sakterliga framåt. Jag inser att vägen blir bredare och bredare, ännu inte an Autobahn, men betydligt mera framkomligt än tidigare.


Med en bättre kör/styr-fart, hinner jag även mer, som t ex att rensa i röran. Först och främst i mitt inre; min kropp, mina tankar, mina känslor.

Jag har även tagit fram sprättkniven för att sprätta hål i de sömmar i min kostym som har varit alltför hårda och välsydda.

Nu skall jag gå til skräddaren och beställa en större kostym/dräkt som passar mig bättre för de syften jag nu har för målet med mitt liv.


I samband med att röran börjar lämna mitt inre och min kropp, behöver jag även städa runt omkring mig- den yttre röran. Därför städar jag även i mitt hem. Två dar har jag hållit på och än är jag inte klar.

Det finns en del som det skall ändras på för att även hemmets "kostym" skall rämna i sömmarna och ge utrymme för att kunna expandera.


En av sakerna som jag rensar - är sängen som jag inte har trivts i. Jag har under en längre tid sökt efter ett annat alternatativ, och för några veckor sedan fann jag den. Den säng som passar bätte just nu.


I förrgår och går började jag rensandet! Jag började med att städa, städa och städa.

Jag plockade isär och bar. Jag bar och skulle sätta ihop. Då sängen inte var helt ny följde ingen sexkantsnyckel med.

Jag hittade en kort var, men räckte inte. Kände frustrationen stiga och fick kalla in "förstärkning"!


Nu har jag börjat min rensning - ut med det gamlo och in med det nya.

Jag röjer vidare med mitt nya verktyg, röjsågen. Stigarna blir bredare och bredare och  framkomligheten lättare utan ha en "ockupation" att bära på.


När en f d studiekamrat för många år sedan, tillsåg att hans fru skulle föräras med en röjsåg till morsdag, tycket jag då att det mest var en kul grej.


Jag  insåg inte då att just det "verktyget" skulle bli mitt allra värdefullaste när jag skall "rensa" i min inre och yttre röra


Förstår nu även att en ny uppsättning av sexkantsnycklar blir verktyg och som är nödvändiga för att jag skall kunna fortsätta med att rensa i min inre och yttre röra.





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards