corneliasrum

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 22 februari 2011 15:45

Igår skrev jag på Facebook om Antijantelagen.


Idag fann jag en annan variant - Jäntelagen.


1.  Du skall tro att du är något.


2.  Du skall tro att du är lika god som alla andra och alla andra lika goda som du.


3.  Du skall tro att du är lika klok som andra, ibland klokaer.


4.  Du skall veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa kan du uppskatta dem som är bättre.


5.  Ofta vet du mer än andra.


6..Du är inte förmer än andra, men du är enastående som alla andra.


7.  Du duger till mycket.


8.  Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri,


9.  Du skall tro att många bryr sig om dig.


10. Du skall tor att du kan lära andra en hel del och lära av dem.


11. Varför? För att du är någons - en som behövs.


Gundun Hjelte

Av Ann-Christin Tjernström - 22 februari 2011 14:33

 

Dagens låt blev idag The Doobie Brothers med What a fool beleieves. Nu var det inte den låten som spelades i morse i Radio Västernorrland - utan en annan låt med bandet.


Jag blev då påmind om de år jag levde i Jämtland under 80-talet. Jag hade flyttat upp för att arbeta på Ottsjökockens  Värdshus, där de bl a serverade vegetariska måltider. Jag jobbade där under ett år. De gick i konkurs och jag valde att stanna kvar i Åre kommun.


Jag anmälde mig som vikarie i skolan och blev kvar till dess jag blev mamma.


Det var några bekymmerslösa år, och jag och mina vänner

roade oss så snart det gavs tillfälle. Vi hade 3 mil till Åre, och det krävdes alltid någon chaufför - vilket ofta blev jag. På vägen var det många som behövde ta en paus - vilket väven förenade med en "danspaus". Under en period gick den här låten......och vi dansade ohämmat på ngn parekeringsficka efter dåvarande E75. Spritter fortfarande i "dansnerven" när jag hör den här låten.


Väljer två tappningar. Den första med ungefär samma arrangemang som den vi dansade till.


Den andra  tappningen är av senare inspelning med fokus på sångaren Michael Mc Donald.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards