corneliasrum

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 24 februari 2011 10:05


Som jag tidigare har nämnt - håller jag på att rensa i röran - såväl inuti som utanför.

Nu håller jag som bäst på att rensa ur mina barns rum. Tonåringen har ingen vidare lust och de andra bor inte hemma längre. Jag blir då hemfallen åt att göra allt själv - och kanske bäst är det - då vet jag vad jag har gjort och även kunnat göra oss av med en del som absolut inte skall sparas.


Förutom tonåringens rum, håller jag på att tömma dotterns rum. Det är ett liten "utsprongsrum" men ganska mysigt. Det fanns en hel del gamla papper och tidningar som inte längre behöver vara kvar och även en garderob och en fåtölj som inte längre får plats.


Jag har nämligen skaffat en massagebänk. Jag har under många år sysslat med healing till husbehov och faktiskt mest med distanshealing, då jag har saknat bänk.


Sedan jag gjorde min reconnection/återkoppling har jag fått tillgång till mer energier som jag gärna delar med mig av. Nu när jag har plats för en bänk, då rummet endast används av mitt barnbarn, kändes det skönt att kunna använda rummet till annat är sovplats, och för att jag skall kunna ge en energibehandling på plats om ngn så önskar, förutom familjen. Det är mindre bekvämt med att någon ligger på en säng eller soffa - nu är det slut på det.


I rensandet fann jag en bok med dikter, och häår och häpna en sammanställning av våra mest kända diktare, precis de författare som sonen skall ha skrivning på just idag - flyyyyyyyt!


Eleverna skulle kunna en inledning på en dikt och han blev jätteglad när han fann dikten som hans lärare tycker så bra om att hon  en dag vill ha den på sin gravsten. Det var kul att höra hans tonläge när han fann den.


Det var Pär Lagerkvists: "Det är vackrast när det skymmer."


Lite kul när jag hörde honom träna igårkväll - inte alltför vanligt med dikter och tonårspojkar.


DET ÄR VACKRAST NÄR DET SKYMMER


Det är vackrast när det skymmer.

All den kärlek himlen rymmer,

ligger samlad i ett dunkelt ljus

över jorden

över markens hus.


Allt är ömhet, allt är smekt av händer.

Herren själv utplånar fjärran stränder.

Allt är nära, allt är långt ifrån.

Allt är givet

människan till lån.


Allt är mitt, och allt skall tagas från mig,

inom kort skall allting tagas från mig.

Trädenm, molnen, marken där jag går.

Jag skall vandra -

ensam, utan spår.










Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards