corneliasrum

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2011 08:28

Nu har jag "fastnat" i Ted Gärdestad!!!!

 

Nu ges även ni möjlighet att "fastna till".

 

Vilken "härlig" låt att börja med - ha en riktigt "härlig" dag!!!<3

 


Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2011 08:22

Lyssna till Eckart Tolles meditativa röst när han beskriver den nya världen och den nya himlen - den du har inom dig - som kommer.

 

Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2011 07:11

"Musiken kommer till mig. " Idag via youtube. Idag blev det Ted Gärdestad med"För kärlekens skull."

 

 

Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2011 06:16

Missuppfattning om poesiskrivningens innehåll gav eleverna förutsättningar att fortsätta även idag, då med fler dikter - sammanlagt tre

 

Därför valde sonen ytterligare två dikter igår, han valde; I Folkviseton av Nils Ferlin. När jag berättade att den även var tonsatt fann han nedanstående filmklipp ur "Så ska det låta" med Jill Johnson.

 

 

I folkviseton

 

Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dig vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.

 

Mitt hjärta är ditt

ditt hjärta är mitt,

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gräten är min när du gråter.

 

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.

 

Mitt hjärta är ditt

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards