corneliasrum

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 10 mars 2011 20:07

Idag var Karin ledig från sitt jobb, Julia och vi övertalade då henne att följa med oss till Filitjärn för att åka skidor på tjärnen med samma namn. Karin bor kvar i sitt föräldrahem inte så långt från torpet och jag brukar träffa henne en hel den när jag är där.

Den här veckan är även Julia med.


 

Här ligger delar av Filitjärn, en av få byar som sköts och ser ut som det gjorde förr i tiden. Namnet Filitjärn kommer från en finne som en gång bodde där - "Sjul Fele"!


 

Julia och jag kom lite före och därför passade Julia på att åka på kullen som sannolikt skall bli en barnkammare för abborrar.


 

Första turen på tjärnen vände Julia efter en kort stund. Hon var kanske sugen på grillad korv.


 


Det är verkligen ngt speciellt med att äta utomhus, även om det kan bli lite kallt när man inte håller igång.


 

Det krävdes allt lite energi för att få upp värmen igen. På bilden; Karin och Ida, Julia och Indra.


 

Samma personer och hundar en gång till.


 

Jag åkte sedan före och hann en liten bit till. Här möter jag mitt sällskap igen.


Sååå härligt med vår och skidåkning på isen och gott sällskap - kan inte bli mycket bättre!!!! :)



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards