corneliasrum

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 19 mars 2011 21:21

Nu har jag varit ute och tittat på månen gm kikare och även tagit bilder med kompaktkamerna. Lite för långt bort för en sådan här kamera men rund och vacker än den dock ändå.........


 

Av Ann-Christin Tjernström - 19 mars 2011 20:24

Sitter som bäst och tittar på "supermånen" som precis har tittat fram bakom berget och skogen bakom mitt hus.


Jag har tittat på den via kikare och då sett hur månlandskapet skiftar ungefär som här på jorden.


Kunde förstås inte låta bli att associera till någon låt. Den första jag tänkte på var den värmländska visan "När månen vandrar på himlen blå". Fann då ingen tilltalande inspelning - däremot kom Ted Gärdestad i min väg - och nu även din.......


"Jag vill ha en egen måne"...........



Av Ann-Christin Tjernström - 19 mars 2011 07:42

Igår fann jag dessa vackra ord av Albert Camus på en väns logg på Facebook. Jag väljer att lägga ut dem här - för att kunna gå tillbaka och ta in..........

 

 

"Gå inte framför mig. - Jag kanske inte följer efter.

Gå inte bakom mig. - Jag kanske inte leder dig.

Gå bara bredvik mig och var min vän."

                                                  


        Albert Camus

Av Ann-Christin Tjernström - 19 mars 2011 07:23

Musik har alltid varit en stor del av mitt liv. Började spela blockflöjt i 2:an och fortsatte sedan med tvärflöjt i 3:an. Började i i blåsorkester när jag gick i 4:an och fortsatte sedan i orkester en bit efter att jag hade fyllt 20.

 

Har sedan varit medlem i ett par körer och även där spelat flöjt.

Just nu är jag inte aktiv, annat än hemma, men hoppas råda bot på det lite längre fram

 

När jag första ggn lyssnade på Il Diva - smälte jag som smör.

Vackra röster i stämsång, och dessutom bildsköna män - blir sången/musiken i kubik.

 

Nu har jag inte lyssnat på dem på några månader, och kom att tänka på dem när jag vaknade för en stund sedan. Kände därför för att göra ett besök på Youtube och lägga in här.

 

Tänk att få vakna till Il Divo! Skulle gärna han dem sjungande utanför fönstret när jag vaknar, eller varför inte på sängkanten?

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards