corneliasrum

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2011 19:08

Ja, nu har jag fastnat!!!! Om någon har hört om väderleksförhållanden och klass 2-varningar skulle man kunna tro att jag hade varit dumdristig och gett mig ut med bilen och kört fast......

Nu är så inte fallet.

Bilen blev det dock, men inte som du tror. Jag tog fram CD-skivorna som har legat i "träda" hela vintern. Blev påmind av en Facebookvän då hon meddelade att hon hade dem i bilen.


Nu spelar även jag och kör som en "Gud"!!!!!


Blir nog flera youtubeklipp, om ngn av er möjligtvis har missat denna skönsjungande mansgrupp.


Börjar med låten Mama och tillägnar den alla mammor som vi har runt om oss - inklusiver oss själva!!!!




The power of love:






Hallelujah:






Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2011 07:30

"Att leva är inte nog; solsken, frihet och blomma måste man ha."

                                                  


                        H C Andersen


.......och hos mig är himlen oskyldigt blå.........



Här kommer underbare Ted Gärdestad med sinbrors fantastiska texter och sina egna harmonier.........


"Himlen är oskyldigt blå."



Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2011 07:03

"Vi lever under samma himmel.................Ja, så inleds ett citat av Konrad Adenauer.


Min himmel, har inatt erbjudit ett vackert ljussken från en bländvit himmel vilken har lyst upp hela nejden som en jättestrålkastare.


Har inget som helst minne av när samma fenomen inträffade för 19 år sedan. Jag hade då två småbarn i tät följd vilket sannolikt höll mig sysselsatt.


Ingen nämnvärd påverkan av månen än vid andra fullmånarm upplevde jag, trots att jag är kräfta där månen har en stor påverkan.


Natten har varit ovanligt lugn och vid uppvaknandet hade jag en tydlig dröm på näthinnan. Dock inte så tydlig att jag kom ihåg den efter att tankarna började surra runt i mitt huvud. Har fortfarande ingen riktig rutin på att nedteckna mina drömmar, trots att jag har en röd fin bok vid sängkanten, som väntar på att bli fylld med nattens erfarenheter.


Har tittat runt himlen för att få en sista skymt av "supermånen" innan solen tar över - vilket den kommer att göra med råge idag!

Jag vet sedan tidigare att jag har kunnat se månen på ena sidan av himlen och solen på väg upp på den andra.

Är tyvärr för lite bevandrad inom astronomin för att känna till de olika årstidernas himlar, och vinterhimlen erbjuder mig sannolikt inte denna möjlighet.


Solen lyser från en nästan klarblå himmel, och det är svårt att inse att på andra håll i värden spänner himlen över områden där människor har det mycket svårt. Jag tänker på människorna i Japan och Libyen, allra främst.

De lever under precis samma himmel som jag, men med så vitt skilda möjligheter från mina.


Sänder mina tankar och kärleksfull energi till alla de som har det svårt. Orkar tyvärr inte ta in allt svårt.............


Dagens citat får därmed bli:


"Vi lever under samma himmel, men vi har inte alla horisont."

                                                  
                Konrad Adenauer


Ha en underbar vårvinterdag!!!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards