corneliasrum

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 5 april 2011 17:25

Ännu ett yttest tragiskt fall när det gäller utförsäkring från sjukförsäkringssystemet. Försäkringskassan utför utslagning av sjuka/skadade på uppdrag av Regeringen:


http://www.vf.se/asikter/debatt/att-leva-utanfor-utanforskapet

Av Ann-Christin Tjernström - 5 april 2011 08:37

Under stor del av mitt liv har jag vaknat vid 2-4-tiden på morgonen och haft ont i magen/kramp och känt mig allmänt sjuk. Det har gått över efter ett par timmar och jag har kunnat somna om.


För några år sedan blev jag medveten om att kroppens olika organ arbetar som mest intensivt vid olika tidpunkter på dygnet. Den tid då jag brukar vakna är leverns tid, men även lite tidigare på natten då gallan har sin tid.


Jag har haft en förgiftningsskada, bl a kvicksilver från amalgam, sedan barnsben och förstår nu varför min kropp reagerar som kraftfullt just vid olika tidpunkter på natten. Under olika perioder vaknar jag även genomblöt av svett - kallsvettningar - vid samma tidpunkt.


Efter att jag genomförde en bastubalans hos Linda på Sitarambalans har kroppen börjat att lämna ifrån sig ännu mer gifter - bra det kommer gott ur det här!!!!


Väljer idag att publicera en länk om organklockan hämtat ur "Livslustans" nyhetsbrev, Hans Kuertzl (det skall vara tyskt Y).


Den här informationen kan ge insyn i varför vi mår som vi gör under olika tidpunkter på dygnet.



http://www.livslustan.se/Nyhetsbrev/brev_2005-02-01.html

Av Ann-Christin Tjernström - 5 april 2011 08:29

När jag för en stund sökte efter "Touch me" med Weeping Willow fann jag även denna låt med samma titel "Touch me".


.....nästan lite suggestiv!  Kan man låta bli att gunga på höfterna när man hör och ser den här..........knappast?


(Första ggn kom fel klipp med - om ngn av er har besökt sidan tidigare idag.)





Av Ann-Christin Tjernström - 5 april 2011 08:19

Den låt som mötte mig i morse var: Touch me, med Weeping Willlow.


När jag lyssnade till den kom de här orden till mig:

röra, beröra, och även rörd.


Sedan jag gjorde min reconnection och åter börjat röra lite, heala, mera vid andra människors kroppar, auror, själar och andar - händer det saker.


Det är saker som jag inte trodde mig förunnat och därmed även kan göra att jag känner melakoni och även en viss rörelse i mitt inre.


Driften att hela och läka mig själv och andra har blivt en stor gåva och livsuppgift för mig.


Touch me:




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards