corneliasrum

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2011 14:30

Wow!!!!!!!


Josh Groban igen!


Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2011 14:20

Lyssna på Celinde Dions berättelse om repetitionen med Andrea Bocelli som fick ställas in och den 17-åring som fick gå in i Andrea Bocellis ställe och tog alla med storm.


Vilken chans!!!!!!!



Lyssna på stycket som skulle ha sjungits av Andrea Bocelli - JOSH GROBaN  och Celine Dion:


Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2011 12:43

Gillar den här låten med Edvard Maya, med inslag av dragspel.


Har växt upp i en dragspelsfamilj där flera av min pappas bröder och syskonbarn spelade dragspel


När sonen gick i skolan och det där fanns dragspelsklass och han därefter beslöt att börja spela dragspel - kändes det som att cirkeln slöts.


Han spelade under två läsår, men då hans pedagog fann kärleken i Norge och flyttade från kommunen fanns inte längre någon dragspelslärare som tog över. Därav är det inte längre någon som spelar dragspel hemma hos oss längre.


Vi lyssnar på Edvard Maya med "Stereo Love":



Av Ann-Christin Tjernström - 10 april 2011 08:42

Vid förra inlägget höll jag knappt på att hitta ett youtube-klipp som jag att lägga in i bloggen. Fick söka länge och till sist fick jag fatt i ett och då kom det med två gånger.

När sånt här har hänt förut lyckas jag ibland ta bort ett klipp, men tyvärr inte nu.


Fortsatte att botanisera bland deras låtar och fann: "Must be talking to an angel."


Undrar just ibland vem eller vilka som vägleder. Det finns tillfällen då allt står så klart för mig och jag känner någonstans att detta inte har kommit via mitt intellekt/hjärna. Kanske jag då har fått "hjälp" av en ängel, som har talat till mig.


Fann bilden på klippet så bedårande och väljer därför att publicera här och även att fundera över om det finns änglar runt om oss - såväl bland oss människor som de som eventuellt vägleder oss.


Känns nästan som att det var en "ängel" som gav mig det här klippet med den söta ängeln, eller? Precis när jag som mest låter små "änglabarn" flytta in hos mig!



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards