corneliasrum

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

LIVSYOGA!!

Av Ann-Christin Tjernström - 13 april 2011 15:55

Jag har nu tränat yoga under några månader och det känns helt rätt.  Livsyoga är det vi tränar.

Jag har länge längtat efter yoga men då jag såg en skylt i somras insåg jag att detta var bästa alternativet för mig.


Efter några månader känner jag nu att jag börjar bli en aningens smidigare, trots att jag sannerligen inte har varit speciellt idog själv.


Kroppen har gjort en del halvhjärtade försök att säga ifrån, men nu har den fått ge vika. De senaste gångerna har jag till och med känt att det händer ngt med mina tungmetallar när jag mediterar efter yogapasset. Igår skar det t o m i min atlaskota, som har levt sitt eget liv under en lång del av vintern. Efter ytterligare en stund brände det från kotan upp gm nacken - väntar nu bara spänt på vad som skall ske. I höst lade sig två kotor i ryggraden till rätta när jag hade fått reconnective healing, men nu väntar jag spänt på att även mina nackkotor skall ta sig dit de ska.


Under gårdagens långa guidade meditationspass gick Linda igenom varje chakra - och just när navelchakrat var klart, gick det som en våg av energi från solar plexus och ut i kroppen, se föregående inlägg om chakran.


 

Rara läraren Linda Engström.


Under vårens häckningar vid älven har jag roat mig med att sticka och då en del yogastrumpor. Jag har nu sticka så många att jag kan sälja några par. De är i ull och saknar häl och tå - för att man skall stå stadigt men ändå vara varm om foten. Det känns skönt med värme även runt fotleden om det är lite kylslaget i träningslokalen. Jag tar cirka 150 kronor/par samt frakt om någon är intresserad.


 


Som slutmeditationsmusik har Linda de senaste gångerna valt att spela musik av Deva Premal och mitem, väljer att lägga in dem igen. Så skön musik att gå ner i varv till.........










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards