corneliasrum

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 22 april 2011 09:18

Långfredag en lång dag? Ja, sannerligen för mig, då jag har varit vaken sedn 5.00 Vill förstås inte skylla på åldern, utan väljer istället att hänvisa till organklockan som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Kroppens organ är nämligen aktiva på vissa tider på dygnet och de tider som jag vanligtvis vaknar är när levern är som mest aktiv, alltså mellan 2 och 4 på morgonen. Tiderna flyttas fram en timme under somamrtid och jag förstår då varför jag vaknar klocka 5, och känner mig mindre i god vigör.


Namnet Långfredagn härstammar från den kristna historien och är en dag i Påskhögtiden. Den Påskögtid som börjar med sorg och förtvivlan men sedan gör över till något positivt, detta något som även jag hoppas få uppleva då jag idag skall träffa en ny liten hund.


Våra traditioner till Påsk är annars att mötas i familjen, äta tillsammans och att söka ägg. Då det alltid har varit splittrade famljen har vi ingen traditionell påskäggsdag, utan den får bli när det går att pussl ihop det så att de flesta kan träffas, därför blev det igår.


Vi träffades hemma hos Emelie och Daniel som i höstas köpte ett av Kramors stads äldsta hus byggt i början av 1800-talet. Då ett hemman med stora ägor som idag är avstyckat om rymmer ett bostadsområde. Emelie och Daniel lade ner all sin tid till renoviering och skrax före jul var det så dags för inflyttning. Den här Påsken passade det bäst att samlas hemma hos dem.

Vi börjde med att grilla och sedan var det dags för den sedvanliga äggjakten.




Strax dax för mat!!!


Här har Alvin precis funnit sitt största ägg!


Alvin och Julia med en del av deras "fångst"!


Den störste jägaren för i år - William - som hade ett styvt jobb att finna sina ägg, då Påskharen hade varit riktigt lurig. William kom på sniskan då jag glömde rotare bilden innan den laddaes ner här.


Sitter som bäst och väntar på Birgitta, som av en händelse idag skulle besöka en vän i Gnarp. I Gnarp finns det en tik som behöver ett nytt hem. Jag får då åka med Birgitta, så slipper jag köra hela vägen själv. Det är sånt här som kallas för synkronicitet.


Vet inte om jag är riktigt redon att bli matte för en ny hund. Men redan i måndags lät jag annonsera att mitt hem står öppet för en hund som behöver flytta, helst en unghund och labrador - precis som jag önskade. Då hunden behöver ett nytt hem och mitt  hem skall stå öppet, är det sannolikt dag igen. En god vän sa: "Det är Indra som har fixat det här, när hon såg att du var så ledsen!"
Ja, kanske det är så???????? Håll tummarna!!!!!







Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards