corneliasrum

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 26 april 2011 22:26

Jag som hade tänkt mig att kunna "mata" den här bloggen med olika inlägg varje dag, har sannerligen fått avstå en del.En av andlenidngar är förstås den nya hunden som sannolikt har haft det ganska svårt under några månader sedan hon såldes då hon inte kunde fortsätta utbildning till ledarhund pga defekta armbågar och höfter.


Nu börjar hon så smått att landa, men inser att hon har flera olika trauman som vi måste ta oss igenom, Hon tar därför tid från bloggandet, men det är det värt.


Något annat som även tar tid är tomten som nu har tinat fram efter en vinter som nästan saknar motstycke.
När jag flyttade hit i juni 1990 - kom jag med familjen från en lägenhet som var nyrenoverad men där hantverkarna hade kastat fönsterna i backen vilken gjorde att gräset var fullt med glas. Huset var det hus där Dolph Lundgren tilbringade några år tillsammans med sina morföräldrar under 70-alet. Huset kallas i folkmun för Kråkslottet, då det är väldigt vcckert


Hur som helst spelar inte utseendet någon roll när syfter att bo  i den lägenhet i det här huset skulle, kunna matchas med att bo i egen fastighet. Nu vår så inte fallet - de det gick inte att vistas utomhus med barnen då de kröp omkring i gräset runt huset.


Jag sökte då med ljus och lykta efter en fastighet och sa att det fick se ut hus om helst, huvudsaken var att det fanns en tomt - och det fanns det! 14 000 kvm då inbegripet två mindre åkrar på vardera sidan om huset. Massor av gräsmatta alltså, och det är den som jag syftar på när jag talar om "hav"! Jag har nu hållit på under tre dar med att kratta och ändå har jag en del kvar.


Tankens kraft var jag väl då inte så förtrogen med, men jag ville ju ha tomt och då inbegripet gräs - och det fick jag.


Nu skall ju det den här gräsmatta göras ren från gräs och annat skräp och det känns väldigt mycket som mitt ansvar - hur det nu kan komma sig. Känner mig sannerligen mättad på krattning, men ändå finns de stora ytorna kvar som jag hoppades att sonen skulle ta med gräsklippare. Nu säger han att det inte går.....

Inte går?????


Funderar mer och mer på det där med manligt harem och inser att en person med stort intresse för att kratta bara måste ingå i mitt harem. Undrar just hur man annonserar efter en "haremsherre" - och vilka anställningsvillkor som gäller - arbetsgivaravgift osv.



Efter att ha tillbringat många timmar i solen i "mästenas" farvatten - inser jag att ett hav till tomt behöver jag endast när jag skall spela fotboll, och det gör jag aldrig.


Hur som  helst är det tillfresställande när krattande är gjort och det gröna börjar att spira även om det sprirar på ett "hav"!


Sov gott alla kära vänner och besökare. Själv känns det som att jag skriver i sömnen,  och det skall därför imorrn bli spännande att läsa vad jag har skrivit - kanske lika virrigt......zzzzzzzzzz



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards