corneliasrum

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 27 april 2011 10:41

"Dela med dig av dina erfarenheter.

Det är ett sätt att bli odödlig på."

                                                 Dalai Lama

Av Ann-Christin Tjernström - 27 april 2011 10:29

För ganska precis fyra år sedan, såg jag kajorna för första gången flyga ner i skorstenen. Då de redan hade bosatt sig var det inget att göra. Likadant var det våren därpå. Kajorna flyttade in och fick ungar, vilken väl hördes via ventilerna speciellt på övervåningen.


Förra sommaren var skorstenen tom, och jag trodde i min enfald att hyresgästerna hade valt en annan boplats. För några dar sedan togs jag ur den villfarelsen. Jag låg på sängen på nedervåningen och såg dem, med precision flyga in mot taket och insåg att de var på väg. När jag sedan hörde dem i skorstenen var det bekräftat.


Det hanns aldrig läggas något gåller på skorstenen, och det vi hade införskaffat var inte tillräckigt stort - märkligt att en skorstens yta är så stor, när den ser så liten ut från marken.


Inom kort kommer sannolikt skorstenen att ha förvandlats till en barnkammare, och då för kajornas ungar.Är inte speciellt bekymdrad - då vi redan har en jättekorkskruv som boet kan knuffas ner med, och eldas upp när kommer ner.


Det är nu inte enbart en ny hund som har flyttat in, utan även en ny eller nygammal kajfamilj. Bor man på landet skall man ha djur runt om sig och i vissa fall kanske även i skorstenen!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards