corneliasrum

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Ur boken: Ord till tröst!

För några veckor sedan köpte jag boken "Ord till tröst" till min svårt cancersjuka väninna Liz-Beth. Jag har skrivit om hennes svåra öde då hon felbehandlades av sjukvården och hennes cancer blossade upp igen. Tredje gången gav dåliga odds. Idag fick jag besked om att hon har somnat in, En av citaten ur boken låter jag publicera i det här inlägget.


"Vi är satta på jorden en liten tid

så att vi kan lära oss bära kärlekens sstrålar."

                                                  

                 William Blade



I lördags fann jag en bild på datorn av Liz-Beth. Jag visste inte då att hon hade somnat in. Jag sökte den igen idag, men fann den inte. Märkligt att bilden var där och nu är borta???


Känns overkligt att hon inte längre finns även om hon inte har gått att tala med under de senaste veckorna. Jag önskade så innerligt att hon skulle få överleva - men hennes dar var räknade.
Nu får jag lukta på doften patcholi och minnas att det var så hon doftade "Märkligt men gott" som en sköterska på labb hade sagt när hennes blod skulle kontrolleras före cellgiftbehandling.


I morrn hoppas jag att den fina bilden på henne återfinns..........Jag vill gärna skriva lite mer om henne här på bloggen.(levnadöden) Hon som så gärna ville varna andra kvinnor för preparatet Vagifem. Det preparat som gjorde att cancern blommade upp igen.


Sov gott fina Liz-Beth!!!! Vi möts i cyberspace!   

 
 
Elisabeth

Elisabeth

3 maj 2011 09:57

Det är tugnt när en person lämnar jordelivet så där. och det är sjukt att vårdpersonalen lät det gå så långt och gav fel medicin. Igår lämnade en väns pappa jordelivet efter flera års "plågor" som jag kalalr de. Han har legat för döden sedan 97 och igår lämnade han min vän, sina när och kära och han lämnade mig fast jag inte har träffat honom men det känns ändå tugnt, med tanke på att han var min väns pappa. Tänker på dig A-C. Krama om dig. :)

http://www.nogg.se/lillbettan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards