corneliasrum

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 10 maj 2011 20:11

Idag fyller mitt yngsta barn, William, 15 år. Otroligt att han har blivit så stor.


När han föddes hade jag redan två barn Robin som var 8 och Emelie som var 7. Emelie väntade och väntade på bebisen som vanligt är bland flickor. Någon gång där i januari/februari frågade Emelie hur lång tid det var till dess att bebisen skulle komma. Vi tog då fram en miniräknare och jag visade hur många dar det var i varje månad som det var kvar och sedan summerade vi. Willam var beräknad till den 1/5. Summan blev någonstans där kring 120 dar. Därefter räknade Emelie ner dag för dag. Hon skulle fylla 7 på sommaren och var egentligen endast 6 när vi började.



Vid Valborg meddelade Emelie att hon skulle bli storasyster dagen därpå, men det kom ingen bebis och Emelie blev tyst.


Så föddes då  William fredagen den 10/5. På lördagen följde båda barnen med till BB och Emelie var helt betagen in den nya bebin, medan Robin tyckte att BB-vistelsen var "tråkigare än i graven. Det var högsommarvärde och Robin längtade ut i solen, men jag vågade inte släppa ut honom på sjukhusgården då jag var osäker om huruvida han skulle hitta tillbaka eller ej.

På söndagen valde Robin att stanna hos mormor och cykla istället, medan Emelie ville följa med till bebin.


Idag fyller William 15 år. Han praoar med sin far på verkstan och är lika svart om händerna som jag vet inte vad.
Familjen har firat honom idag tillsammans med gamla mormor snart 86 år. Det blev en snabb middag och två tårtor - därefter lektes det en hel del på tomten men den nya familjemedlemmen Nienka.


Då barnbarnen skall upp i förskola och förskoleklass i morrn blev det ett intensivt möte. Hann dock fånga några ögonblick med kamera.
Här nedan kommer mina barn och barnbarn:  



 

Känns osannolikt att jag nu har så här stora barn och barnbarn. Kanske jag ändock inser någonstans, att min kronologiska ålder är högre än vad jag själv oftast tror!!!!    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards