corneliasrum

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

IDAG SÄGER JAG FARVÄL TILL LIZ-BETH

Av Ann-Christin Tjernström - 20 maj 2011 08:27

Idag säger jag farväl till Liz-Beth, Liz-Beth en av mina finaste vänner som blev felbehandlad av sjukvården och fick återfall av cancer. Läs mer om hennes kamp under kategorin Levnadsöden.


Kort innan hon dog valde hon att bosätta sig i Borlänge - närmre sina barn, och den sista tiden tillbringade hon till stor del på sjukhus.


Ceremoni efter henne hålls idag i Borlänge.


Liz-Beth och jag har haft åtskilliga samtal under årens lopp och när jag vid ett tillfälle berättade om en dikt som jag hade skickat till anhöriga i samband med ett dödsfall - önskade hon att jag skulle göra en kopia på den vilket jag gjorde på ett vackert papper. Här nedan kommer dikten samt de sista orden som jag lämna till henne. Lägger även in musik som hon själv önskade: "I just called to say I love you". And I love you Liz-Beth   


Jag vet nu att Liz-Beths smärta är över och att hon lämnade jordelivet med ett leende på läpparna.




Gråt ej vid min grav.

 

Gråt ej vid min grav, jag finns ej där.

 

Jag finns i solens spegelglans på havet.

 

Jag finns i vindens lek över sädesfälten.

 

Jag finns i höstens stilla regn.

 

Jag finns i Vintergatans stjärnehär.

 

När du i tidig morgon väcks av fågelkvitter -,

 

är det min röst du hör.

 

Så gråt ej vid min grav.

 

                       Vi skall ses igen.

 

 

 

LIZ-BETH – DU FATTAS MIG

 

 

Tänkte ringa dig häromdan och berätta.

Berätta en sak för dig – som jag har gjort så många gånger, under de senaste åren.

Då Du liksom jag var hemmavid – fanns du alltid där beredd att lyssna vare sig det var roliga/engagerande saker som jag ville berätta - eller om jag behövde någon som kunde lyssna och ge kloka råd.

Du hade även själv så mycket att berätta och dela med dig av!

Du var den bästa, vänaste, ödmjukaste och vackraste av vänner.

 

Trots att jag länge kände till din kamp för att överleva – kan jag ännu inte förstå att din kropp nu har gett upp – och att Du nu svävar bland änglarna.

 

 

                                         Det saknades en

                                     ängel i Guds skara.

                                 Därför måste Du, Liz-Beth

                                          till  himmelen fara.

 


Det saknas även en ängel här bland oss andra.

Fantastiska, underbara Liz-Beth - Du fattas oss.

               Sov Gott! Vi ses i Nangijala!

 

 

 

Din vän Ankie

 

 

 

Jag bad om hjälp till Universum och jag fick hjälp med att teckna massor av hjärtan samt vingar som flög mot himlen. Änglavingar och kärlekt till en av de största änglar som har vandrat här bland oss.
Jag vet att Liz-Beth blir glad för det! Jag har skickat så mycket healing till henne och nu fick hon massor av kärlek igen från Universum. Min själasyster som nu fått sin vila!   

 
 
Ingen bild

Mona

20 maj 2011 09:35

Vad vackert!! Tänker på dig och sänder en styrkekram!!

Ann-Christin Tjernström

20 maj 2011 15:22

Tack Mona!!!

Du Mona - även du en väninna som står mig mycket nära! Tack för att du finns!

 
Beata

Beata

20 maj 2011 10:41

Vilken underbar inlägg! Dikten är så tröstande för mig och säkert många andra med. Sorgen måste tyvärr ta sin tid ändå hur än man försöker förklara allt detta. Jag själv förlorade min älskade mamma i cancer för 9 år sen. Sorgen lagt sig men jag saknaden är oerhörd, jag talar med henne dagligen eller inbillar mig att hon finns någonstans bredvid mig. Jag förstår fulltändigt din saknad efter vänninan. Kramar om dig så mycket och önskar Dig en fin helg framöver. Ha det gött. ♥♥♥

http://beasbalansgang.blogspot.com

Ann-Christin Tjernström

20 maj 2011 15:25

Tack Beata!

Du har verkligen blivit en riktigt god och varm vän - även om vi aldrig har mött varandra i verkliga livet! Jag äar glad över dina ord och ditt stöd!
Känns verklige tomt utan Liz-Beth - min själasyster - och kommer på mig gång efter annan att jag skall ta upp och tala med henne om saker. Hon var lite äldre än jag och hade provat en massa spännande saker, Och det som en gång hade varit för henne - är just där jag är just nu.

Önskar dig detsamma Beata!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards