corneliasrum

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 26 maj 2011 08:09

"Jag säger god morgon till dig.
Jag säger god morgon till dig.

Jag säger god morgon, jag säger god morgon.

Jag säger god morgon till dig."


Ovanstående en sångtext som jag ofta började

morgnarna tillsammans med eleverna till.

Idag sjunger jag den i kanon med dig.
Jag börjar och sedan sjunger vi sista raden tillsammans.


Solen lyser in genom mitt fönster och anslöjar ett dammlager

i hyllan som knappast har synts de sista dagarna då en "basker" - jättestor sådan - i grått har hängt över nejden där jag bor och dessutom släppt ifrån sig en del nederbörd och då i ganska stora mängder.


Idag däremot ser jag en bå himmel och endast några små molntussar. Däremot blåser det "småspik".



Nienka har tagit sig till att smyga upp i soffan när jag vänder ryggen till, och där placerat sig på ett fårskinn av babyskinnstyp.
Tyckte att det såg misstänkt grått ut igår och lät det därmed gå med i tvättmaskinen. Det såg verkligen ledset ut när det pcokades ut. Jag lät det hänga ute på verandaräcket - och vips var glatt och nästan torrt igen. Tyckte dock att det var för fuktigt för att följa med in i natt och fick hänga ute. Nu i morse hade det bytt plats och trots bitande stormvindar hade det inte torkat - då det låg i en hög inblåst i ett hörn.


Gruvar mig för att ta morgonpromenaden över åkern där det är helt öppet. För några veckor sedan tvättade jag mitt fleeceställ, för vinterförvaring. Ack så jag bedrog mig! Jag ikläder mig fleecestället varje dag då det är svinkallt i luften som härskas av Nordan.


För att muntra upp mig själv och värma min frusna själ söker jag efter lämplig musik att börja dagen med och för att sedan lägga in här på bloggen. Något som passar för just  idag.............



Det blev som ni ser och hör Cat Stevens "Morning has broken"!
Ha en riktigt fin försommar dag - Du som besöker mig här på min sida!





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards