corneliasrum

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

MORSDAG PÅ TORPET

Av Ann-Christin Tjernström - 30 maj 2011 09:32

Redan 9.30 anlände jag till torpet! Det var ruggigt och kallt och då min gamla mamma skulle vara med oss, var det viktigt att det var reativt varmt innan hon skulle anlända.

Då det inte går att elda i vedspisen fick jag använda element för att få köket och kammaren varma.


William har haft en kompis över helgen och de har hjälpt till med "skogsarbete" - det finns en hel del träd som måste bort för att få in sol på gården men även för att hålla efter skogen som nu börjar växa sig alltför tät- Ungodmarna har verkligen utfört ett gott arbete där de nu nästan är "lärlingar" till Williams pappa.


Väderleksrapporten hade utlovat växlande molnighet och regnskurar  och den stämde till punkt och pricka. När vi är många på torpet och igår var vi 12 personer - är det skönt om vi kan vistas utomhus. Nu fick vi således vistas inomhus.


Efterhand som dagen gick kom de alla tillsträmmande och det åts av tårtor, 3 styckna, samt annat kaffebröd om hör Morsdag till.


Senare på dagen grillade vi grillspett samt åt av det som min bror hade köpt med sig; grillad kyckling, rostbiff, skinka, strömmning, potatissallad mm.



Julia och Alvin gungade i trädgungan och lekte i lekstugan som jag precis hade städat. Jag fick lite leksaker som dockvagnar, spis och docksäng via en väninna som höll på med grovsopsröjning - och de sakerna fick nu flytta in i vår lekstuga på torpet. Skönt med en lekstuga för barnen då det regnade.


Dagen avslutades med att ännu några träd togs ner för att ge utrymme för mera sol på gården och värme till vintern här hemma.


Glömde som vanligt att lägga in bilderna innan jag började att skriva. De kommer i nästa inlägg istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards