corneliasrum

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 6 juni 2011 11:34

Citat genom min vän Anne:




"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår." Kinesiskt ordspråk



Av Ann-Christin Tjernström - 6 juni 2011 11:20

Jag är med i gruppen Tankens kraft på Facebook. Regelbundet får jag därför goda tankar att ta till mig av. Idag fick jag de här och de väljer jag därför att publicera som inlägg här.
Varför inte börja att praktisera Tankes kraft lite mera i ditt liv - speciellt om du vill ha till stånd en förändring.

Goda ord från Marcus Hedén:




Vad vi än gör så finns våra tankar där. Ibland är vi medvetna om dom och ibland inte. När vi tittar på en rolig film med vänner kanske vi inte är medvetna om att vi tänker, men vi tycker olika scener är roliga, beroende på våra tankar. När vi sträcker oss efter ett glas vatten finns våra tankar där.

De frågor vi ställer till oss själva har avgörande betydelse! Dom som prövar mer saker och har en mer positiv attityd har en tendens att fråga sig själva:
-"Tänk om det fungerar?"
och när vi frågar oss själva det så ger det undermedvetna flera alternativ på trevliga saker som kan hända om något fungerar. Om jag säger att Du kan Skapa Dig själv ett arbetsliv där du Tjänar mer Pengar och har Mer Fritid, vad sägs om att arbeta 50% och tjäna dubbelt så mycket?... Hur tänker du då? Vilka tankar och frågor väcker mitt påstående?

Några har en tendens att tänka:
-"Tänk om det inte fungerar?"
och när vi frågar oss det så svarar återigen det undermedvetna med alternativ: om det inte fungerar så kan ______ hända.

Alla människor råkar ut för jobbiga saker i livet. Några har en tendens att fråga sig själva: Varför råkar jag ut för det här? Vad har jag gjort för fel? .. och det undermedvetna svarar på exakt den frågan. "Du råkar ut för det för att..."

Andra frågar sig: "Vad kommer jag lära mig av detta?" "Hur komme jag bli starkare av detta?"

Vad ställer du för frågor till dig själv?

Marcus Hedén

Pssst!
Bjud gärna in fler vänner till gruppen! Och det där påståendet jag kom med: Jobba hälften så mycket och tjäna dubbelt så mycket.. Jag har hjälpt många att göra precis det.. så det ÄR möjligt!
Av Ann-Christin Tjernström - 6 juni 2011 11:14

Det här gulliga och mycket tänkvärda "Nassecitatet" fick jag av en vännina som bor på andra sidan Kvarken för några dar sedan.
Jag älskar verkligen citat som är hömtade ur Nalle Puh och här kommer nu Nassecitatet:




Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet.
Plötsligt frågar Nasse: "Puh, vi har fått två händer för att hålla, två ben för att gå, två ögon för att se se, två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta?"
Puh tänker en liten stund och svarar:
......"Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, som vi själva måste hitta" ♥♥♥

Av Ann-Christin Tjernström - 6 juni 2011 11:04

Ett gott skratt förlänger livet - åtminstone kan jag tro att de kvinnliga läsarna tycker så då de har läst den här historien. Däremot kanske skrattet fastnat i halsen på de manliga - eventuellt blir det en lärpenning.
Tankens kraft fungerar emellanåt - och då behövs det ingen god fe. Därför är det gott att tänka efter innan man uttalar en önskan allt för högt! :D


Den roliga historien har jag fått mig tillskickat av min mycket humorisktisk väninna i Norrbotten.



.Ett gift par i 60-års åldern firade sin  40-åriga bröllopsdag
på en lugn, romantisk liten restaurang 
...

Plötsligt dök en liten vacker fe upp på  deras bord. Hon
sa:
"För att ni är ett exemplariskt gift par 
och för att ni är kärleksfulla
mot varandra så
kommer jag  ge er båda varsin önskan."
Hustrun
svarade "Åh, jag vill resa  runt i världen med min älskade make."

Den lilla feén viftade  med trollspöt och -
poof! - Två biljetter till Queen Mary  II
dök upp i hennes händer.

Mannen tänkte efter en stund:  "Ja, detta är väldigt
romantiskt, men ett
tillfälle som detta  kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, men min önskan
är  att ha en hustru 30 år
yngre än jag."
Hustrun, och feén blev  djupt besvikna, men en önskan är en
önskan.
Så feén viftade  med trollspöt igen och poof! ... Mannen blev
93 år gammal. 

Sensmoralen i denna historia: Män som är otacksamma 
jävlar ska
komma ihåg att även feér är 
kvinnor...
  
  
 
Skicka detta till en kvinna som BEHÖVER  ett gott
skratt ...
     
.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards