corneliasrum

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 10 juni 2011 21:15

Jag har alltid tyckt om skolavslutninger. Det är de tillfällen då alla känslor kolliderar och det kan såväl bubbla som göra ont i halsen och ögonen - av känslor. 


I år var det inte så sentimentalt då ytterligare ett läsår i skolan finns kvar, men stämningen i kyrkan och alla finklädda elever och stämningsfylld sång gjorde att det drog till i strupen ett antal gånger ändå.


Som traditionen bjuder brukar jag plocka liljekonvaljer att skänka till klassläraren/klassföreståndaren. När jag själv var barn satte vi blommorna på våra bänkar då vår skolavslutning skedde i skolans lokaler.
Jag och mamma och en annan tant brukade plocka liljekonvaljerna kvällarna före för att de skulle vara utslagna.


Nu var det mitt tredje barn som skulle till skolavslutning och många buketter har det blivit med åren. Jag gick ut för att plocka igår kväll. De senaste dagarnas värme hade gjor att de hade nästan börjat att blomma över och trots att de var fräscha igår kväll såg de lite mindre fina ut i morse - men det är väl ändå tanken som gäller.....??


Så här såg i alla fall sonen ut med buketten hemma vid syrenhäcken:


 

Vi hade även kompisen Robert med oss och så här såg de ut när vi närmade oss kyrkan i Nora. Bilar på parkeringen......


 

Väl framme vid kyrkan fick Gulla sina blommor. Tyvärr kunde inte Åsa medverka pga begravning.


 

....och så här glada var de båda två!


 

I kyrkan hölls sedvanliga tal, utdening av stipendier, och fantastisk musik framförd av elever.



.....och så var det det där med betygen!


 

 


Det var en fantastisk dag och vädrets makter var ytterst välvilliga. PÅ eftermiddagen visade termometern mer än 30 graders värme - tror  att jag såg +35.


Ikväll skall pojkarna tälta och fiska. Undrar just om det blir någon sömn för dem??? :)




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards