corneliasrum

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 7 augusti 2011 18:20

När jag är på torpet deltar jag i en del aktviteter som Samhällsföreningen där anordnar bl a Zumba på onsdagar.

Föreningen har även anordnat "Valajsön runt" och byborna cyklar som galningar...

Här nedan bilder från dem:


 



   

Av Ann-Christin Tjernström - 7 augusti 2011 18:20

När jag är på torpet deltar jag i en del aktviteter som Samhällsföreningen där anordnar bl a Zumba på onsdagar.

Föreningen har även anordnat "Valajsön runt" och byborna cyklar som galningar...

Här nedan bilder från dem:


 



   

Av Ann-Christin Tjernström - 7 augusti 2011 18:19

Hade inte fått med bilden från köksbänken. Här kommer den nu:

 

Av Ann-Christin Tjernström - 7 augusti 2011 18:09

Efter att nu ha tillbringar fyra dar med ytterligare målning på torpet och då i köket - är jag så hemma för en kort mellanlandning. Köpte färg till luckorna i torsdags, och sedan var det att måla och måla- Stekhett onsdag och torsdag fm för att sedan gå över i åska och spöregn. Jag målade och sprang ut och in med luckorna så att de inte skulle få regn på sig.

Nu är så målningen av köket klart. Tesade även med att måla över de tråkiga gröna tapeterna med vitfärg och sedan gjorde jag schabloner i samma färg som luckorna. Det blev samma schablon som jag en gång målade på källarväggarna härhemma. Tror att William var så där 6 år gammal. När han hade varit i slalombacken medan jag målade gick han direkt ned i källaren för att se vad jag hade gjort. Han kom upp och utbrast glatt: "Vad fint du har gjort mamma!!! Rosetter och prick, prick, prick...."!
Just de där prickarna hade jag i åtanke då jag anväde schablonen vars ena lilla bit hade fallit bort.

Känner mig i alla fall nöjd. Och idag fann jag vita tallrikar med blått mönster som jag skall sätta upp på väggen bakom soffan. T o m upphängningen var med. Dessutom två oanvända upphängningar som jag kan använda till tallrikar som jag fann där uppe.Tacka  vet jag loppisar!!!
OOOppps - den andra bilden kom inte med...... 



 


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards