corneliasrum

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 30 augusti 2011 16:32

Min dotters katt Svinto kan sannerligen "njuta"! Jag har aldrig sett en katt som kan ligga och snurra sig och må så gott som han gör.
Det går bara inte att låta bli med att fota honom. Mjuk att ta i han dessutom, och så håller han sig framme när Nienka skall rastas - mest morgon och kväll!!


   

Av Ann-Christin Tjernström - 30 augusti 2011 16:29

Vi håller på att ta fram timmer på torpet. 
När det tidigare i höst fälldes träd som gjorde att huset på torpet var i farozonen, fortsatte det att fällas träd, så även i helgen.


Nu var min gamla mamma med och hon bjöds på surströmmning. Hon var på ytterst gott humör och åt med liv och lust. Här kommer bildbevis:


   

Av Ann-Christin Tjernström - 30 augusti 2011 16:17

"Svampar i färg"! Om jag inte missminner mig så var det titeln på en svampbok som fanns i skolan när jag växte upp.
Hur som helst så tycker jag om svampar. Jag gick en svampkurs i början av 80-talet och plockade i massor. Torrförvällde och frös ner - så mycket att det blev "för mycket"! När sedan olyckan i Tjernobyl hade inträffat sog min plockning ett abrupt slut - nästan till nu - när jag åter har börjat intressera mig för svamp att tillreda och äta.


Svamparna som jag nu har valt att lägga in är inte mycket till "matsvamp"! Däremot tycker jag om att se på dem, och de vita och röda flugsvamparna får mig att associera till Tomtebobarnen som vi läste verser ur i skolan när jag gick i 2:an. Tänk den lilla som precis så ut som tomtebobarnens mössor hade växt upp till en "vuxen" svamp dagen därpå. Här kommer nu svamparna:



  

 

 
 

   












Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards