corneliasrum

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 15 september 2011 07:08

Nu har jag testa Amega-amuletten  AMPentant samt Amegastaven Blacktip under en vecka.


Förkylningsreaktionerna håller i sig, och lymfkörtlarna under öronen ömmar. Jag har ordentliga smärtor i kindben, käkar samt panna. Det värker i halsen och det känns som att jag har en kraftfull förkylning med förutsättningar att snyta och hosta upp. Nya plitor i ansiktet dyker upp.


Idag utökar jag med preparatet EGA Natural Brine - ett basande mineralpreparat som innehåller Himalayasalt  med 84 spårämnen laddade i nollpunkts energikammare.


 


Jag har nu på morgonen gjort PH-test som visade :
Urin 6.2 och saliv 7.0

Tidigare har mina värden legat på mellan 5.5 och 6.8 I beaktande skall man ta, att jag är amalgamsanerad och har tagit basande preparat under många år. Därför är dagens prov bättre än när jag började testa själv.


För att få en tillförlitlig uppfattning om en persons syra/basbalans bör man testa pH-värdet för frukost i både saliv och urin.


Enligt Holistics:


För genomsnittsindividen bör morgonens pH-värden i saliven vara 7.0 eller högre och i urinen 6.5 eller lägre.


Om pH-värdet i saliven är 7.0 och i urinen 6.0 eller lägre är personen belastad. Det bildas mycket syror men njurarna hinner med att kompensera och filtrera syrorna.


Om pH-värdet i saliven ä rlägre än 6.8 är personen försurad oberonede avurinens värde. Njurarna hinner inte med att kompensera och syrorna stannar kvar i kroppen och belastar organen.


Om pH-värdet i saliven är lägre samtidigt som oP-värdet i urinen är 6.5 eller högre är personen allvarligt försurad. Njurarnas förmåga att kompensera och filtrera ut syrorna är mycket dålig och syrorna stannar kvar i kroppen med stark belastning som följd.


Tungmetallstestat visade idag att njurnra fäller ut koppar (Cu).
Just när testat genomfördes visade det kvicksilver (Hq) men sedan ändrade det sig till koppar.

Fortsättning följer!   




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards