corneliasrum

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT OCH NYA KÖKSGARDINER

Av Ann-Christin Tjernström - 27 november 2011 08:40

Nu har vi första advent och inte en gnutta snö. När jag gick ut sista gången med hunden igår kväll- gick jag ett långt gräs som knastrade av frost- Det var inte kall snö som lät under mina fötter:
Det känns faktiskt en smula surrealistiskt då även astfalten är bar som mitt i sommaren.


Igår sydda jag nya köksgardiner. Jag fann förra vintern gardiner/tyg i Lineakatalogen som jag blev så förtjust i. Det visade sig att fler med mig had blivit lika förtjustta vilket gjorde att varken gardiner eller tyg fanns kvar att beställ

Inför den här advent och jul hade jag bestämt mig för att vara ute i god tid -vilket jag nu inte heller var den här ggn. Jag blev därför utan färdiga gardiner men tyg fanns kvar.

Igår sydde jag därför nya köksgardiner som jag tycker ocm och la även på de löpare som jag fanns i samma mönsster/tyg. Jag fick en del över som jag kan sy annat av också till mitt kök. Sä här blev det:


 



Till adventsfikat i morse drack jag den  heta ckoklddryck som har blivit min rikiga favoarit :

 


1 liter vatten

4 msk kakao

1 dl råsocker

½ tsk kardemumma

5 svartpepapparkor

3 cm färsk ingefära
Koka uoo och låt koka under cirka 5 min.
Sockret kan sannolikt bytas ut mot annat mera hälsosamt



...och så var det "gullurngarna, de yngsta djruen i familjen:

Lilla Nils som ligger och väntar på att Morris skall flytta sig från kattskålarna,, som står i trappan,  för att själv få sig sin säkreligen 5 frukost för dagen.


 


...och Nienka, som tycker att vi skall skynda på för att ta oss vår morgonpromenad:



Hon är mindre intresserad av advent - och längtar ut till de lukter som har tillkommit under natten::


Ha an riktigt fin 1:a advent!  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards