corneliasrum

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

JAG OCH RECONNECTIVE HEALING SAMT THE RECONNECTION

Av Ann-Christin Tjernström - 28 december 2011 18:39

Hej bloggen!
Sorry! Jag har inte varit här så frekvent på sistone - kanske av förståeliga skäl! :)


Idag tänker jag lägga in lite information om Reconnective healing och The Reconnection.
Jag skrv förra året om mina behandlingar som Anders gav mig och lite om reaktionerna. Tror att jag lade in det under Mediation och healing - glömde förstås att kolla innan jag började skriva nu.
Jag gjorde sedan The Reconnection i början av februari 2012 och då hände mycket spännande.


Jag har här nedan gjort en sammanfattning och även lagt in lite blider från rummet som jag iordningställde så att jag bekvämt ge healingbehandling om någon vill ta emot! :



       RECONNECTIVE HEALING

 

Är en kraftfull healingform, vilken forskare anser ha kommit till jorden för allra första gången.

Reconnective healing, skall enligt forna healingmästare och forskare, ge oss läkning på fler nivåer än tidigare och ha en förmåga att hjälpa oss att i helhet komma i kontakt med oss själva, vår omgivning, jorden, universum och vår egna multidimensionella, mänskliga natur.

Reconnective healing kan ge en livsförändrande upplevelse och ge tillgång till nya healingfrekvenser, vilket kan heala dig på flera plan; den fysiska kroppen, den mentala hälsan, själen men även på plan som kan vara svåra att sätta ord på.

Redan vid första Reconnective healingbehandlingen initieras de nya healingfrekvenserna. De flesta känner omgående energierna flöda och arbeta i kroppen. Energiflödet håller i sig lång tid efter behandlingen. Är du öppen kan du redan första gången få det i dina händer.

.

När du har fått 1-3 behandlingar kan du gå vidare och skapa en mer bestående kontakt med den högre vibrationen – The Reconnection.

The Reconnection handlar om Återkopplingen till Universum, den totala balansen och  helheten. The Reconnection ger dessutom en möjlighet att återknyta kontakten med den inre kärnan, att komma i kontakt med det sanna jaget igen.

 

Det innebär i praktiken att varje människa har möjlighet att nå sin högsta potential, att hitta sin unika väg i livet och att utvecklas optimalt på alla plan och det snabbare än det tidigare någonsin varit möjligt.

 

När en healer ”lyssnar” flyttas hans eller hennes receptiva fokus till händerna eller till någon annan kroppsdel som fungerar som mottagare för energitillförseln. Det är i detta receptiva tillstånd som det kommunikativa miraklet uppstår på en helt ny nivå.

 

När jag själv hade gjort min The Reconnection hände något som av ett mirakel.
Så snart jag kommer i kontakt med en person som efterfrågar behandling, börjar mina händer att röra sig av sig självt. Jag får kontakt med Universum som leder mig genom en behandling där fler metoder är healing är integrerade. Klientens kropp i samarbete med Universum, med mig som verktyg/kanal, ger förutsättning till en behandling som jag sannolikt är ganska ensam om att utföra.
Behandlingsmetoder där händerna används kommer till mig. Jag ritar symboler. Musik och rytmer kan komma genom händerna. Ibland får jag hjälp i samtalet som pågår under behandlingen. Jag använder även vanlig healing/Reiki där så behövs.
Behandlingen påbörjas med att jag känner in auran och balanserar chakrana. Därefter får klienten det den skall ha/behöver, och tiden kan variera avsevärt beroende av behovet.
Behandlingen avslutas med behandling av auran igen – reconnective healing, och när händerna förs samman i böneställning är behandlingen klar.

Därefter går det inte att få någon kontakt med kroppen igen och händerna förblir stilla.


Ingen hjärna finns integrerad i den här behandlingen. Universum hjälper till och jag är verktyget.

 

 

De första bilderna är lite suddiga. Jag fotade med en mindre bra kamera för att skicka bilder till min diag döda väninna Liz-Beth. Hon hade skänkt mig tyget på bänken som hon har gjort själv - batik, samt bonaden av paret på väggbonaden. Rummet fick därmed en "touch" av Li


De två sista bilderna visar en väninna och katten Cia som vill hjälpa till.

 

 

 


 

 

 


 


 


 



....och så Svinto förstås!!!!   


 


Här är det Cia som hjälper till!


 

 
 
Ingen bild

Lena Lindkvist

28 december 2011 22:06

Hej Ankie.
Tack för dina tre behandlingar. Jag vet att det fungerar. Jag kan nu gå på min fot som jag inte kunnat på flera månader. Jag har inte längre den gräsliga värken som ingenting annat hjälpte mot. Jag får vara försiktig förstås och vila mycket men i 5 månader har jag varit i princip helliggande. Jag kände förbättring redan efter första behandlingen.

Ann-Christin Tjernström

30 december 2011 13:54

Hej Lena!!!!!

Jag är så glad över att ha kunnat få förmedla den här energin till dig!

Jag föreslår att vi fortsätter så att dina fötter kan användas som du behöver använda dem

Ett riktigt Gott Nytt År
tillönskar jag dig!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards