corneliasrum

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 4 februari 2012 15:20

Ja då var då vinterna här!!!!
-32 tidigt i morse tyder på att det är riktig vinter.

På nåt sätt trodde jag att vi skulle slippa......
Först var det ytterst lite snö - cirka en decimeter och gräset på åkern

täcktes knappt av snötäcket. Jag åkte skidor ospårat med hunden och det

gick jättebra.

Så kom då vintern!!! Först med 40 centimeter på ett bräde och det blev

en helg med "skottning"!
Nu i slutet av veckan kom kylan. Den jag hade hoppats få slippa.

Redan igår kröp temperaturen ner mot -25.
I natt var det -26 och i morse -32.

Med denna ansenliga kyla är det svårt att hålla den ute.
Värst vad ett gammalt hus blir dragigt under sådana här förhållanden.

Elda, elda - bära ved!!! Detta något som vi fick erfara kontinuerligt de två

tidigare vintrarna. Jag hade hoppats att vi skulle slippa......
INTE!   Nu är vintern här - just när jag började att tänka på vår!
Känns som konstant frusen och flunsan som fortfarande ligger på lur

gör mej nog mer frusen än vanling.


Det blir att att "gilla läget" även om jag inte gillar.


Tar fram en bok ur hyllan och kryper ner under ullfilten!   

Av Ann-Christin Tjernström - 4 februari 2012 15:16

" Av sammma tyg som drömmar göras av -

vi äro gjorda.

Och vårt korta liv - omfamnas av en sömn."


William Shakespeare

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards