corneliasrum

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 8 februari 2012 16:20

Jag satte mej precis ner i korgstolen som står bredvid mitt bokskåp. Började titta på boktitlarna och stannade till vid OSHO:s bok "Själens apotek". Jag tog fram den. Tittade i början och såg att den hade kommit till mej 2006.01.12
Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket av boken - men fann att jag hade lagt i lappar på olika ställen i den. Vid ett uppslag, 74-75, hade jag t o m lagt in ett rött kuvert. PÅ flera ställen i boken har jag gjort understrykningar och på sidan 74 fann jag den här rubriken. "Måndans". Så ypperligt passande idag då det igår var fullmåne. En fullmånde som jag tyvärr inte kunde se då det var ordentligt mulet. Kvällarna innan dock väldigt ljust och vackert.

Tillbaka till boken:
Väljer att citera de rader som behandlar måndansen på sidan 74:
"Dansa under fullmånen, sjung under fullmånen och snart ska du finna att ett annorlunda väsen stiger upp i dej inte är din personlighet - men som är din essens.
Månen kommer att dra fram det, du behöver bara bli medveten om det.

Att dansa under fullmånenatten är en av de härligaste meditationerna. Utan ändamål, bara dansa med månen, och låt månen tränga in i dej. Och när du dansar är du utsatt, mer öppen. Om du verkligen blir berusad av dansen - dansaren försvinner och bara dansaren är - då tränger månen in till själva hjärtat, dess strålar når till själva kärnan i ditt väsen.
Du kommer att börja upptäcka att varje fullmåne utgör en milsten i ditt liv."

Kanske för sent ikväll - men nästa gång: DANSA, DANSA, DANSA!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards