corneliasrum

Alla inlägg under februari 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 26 februari 2012 11:08

"Den som inte låter verkligheten störa

sina drömmar är vis:"


Christine Singer

Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2012 17:01

Jag har fortsatt med att bläddra i Johnny Grimståhls bok; "Grunderna i kinesiologi", och fann då detta tips som hanldra om renande växter.

Jag har tidigare känt till att fredskalla och ampellilja renar luften bl a från elektromagnetiska fält. Nu komme rhär lite fler tips på växter som renar.


Så här skriver Grimståhl:
"Många växter renar luften från olika toxiska ämnen som t ex koloxid, formaldehyd, bensol mm. I ett vanligt hem kan ett tjugotal växter av rätt slag rena luften bättre än de flesta luftreningsapparater. Några av de mest effektiva luftrenande växterna återfinns i Philodendron-famljen. De är lättsktta och kräver mycket lite ljus.


Hjärtranka(Philodendron cordatum) är en slingerväxt som man kan ha på spaljé. Den täcker då in en stor yte och man behöver inte ha så många krukor att sköta om. Övriga växter som är bra är bl a Ampellilja (Cholorphytom), Gullranka (Pothus aureus), Aloe vera, Freslilja och Majs.


När jag börjar titta mej omkring så har jag här hemma såväl: hjärtranka, ampellilja, aloe vera och fredslilja.
Så glad jag blir över att mitt val av växter här hemma, så väl överensstämmer med vad som är bra för mej!





Av Ann-Christin Tjernström - 25 februari 2012 16:09

Jag har precis blivit påmind om en tibetansk vitlökskur som jag själv fann i Johnny Grimståls bok "Grunderna i Kinesiologi". Tycker att det ser riktigt spännande ut och väljer därför att publicera receptet här.

Det är ett gammalt recept som påträffades i ett buddhistiskt lamakloster i Tibet, 1972. Den verkar vara väldigt kraftfull då den endast får upprepas vart femte år.


Recept:


Pressa 350 gr vitlök och blanda med 250 cl 96 % alkohol. Förvara hermetiskt tillslutet i en glasbehållare i kylskåpet under tio dygn, därefter filtreras blandningen i en fin sil, eller genom gasbinda. Häll tibllbaka vätskan i glasbehållaren och förvara ytterligare i två dygn i kylskåp. Häll över i en liten flaska med pipett. Preparatet är nu klart att användas enligt följande:
Blanda det antal droppar som anges i tabellen med lite vatten och drick innan varje måltid. Efter dag 12 fortsätter man att ta 25 droppar tre gånger/dag till flaskan är tom.


Dag               Frukost              Lunch                Middag

1                    1                       2                       3

2                    4                       5                       6
3                    7                       8                       9

4                   10                     11                      12

5                   13                     14                      15
6                   16                     17                      16

7                   12                     11                      10

8                     9                      8                        7

9                     6                      5                        4

10                   3                       2                       1 

11                  15                     25                      25

12                   25                    25                      25


Många säger att det är rena mirakelkuren som är bra mot det mesta. Om endast hälften av lovorden är sanna är det fantastiskt. Tommy Grimståhl brukar rekommendera den ibland när inget anant hjälper och är ofta nöjd med resultatet.


Jag själv har inte testat ännu, men har precis läst om en kvinna som började för några dar sedan.
Det skall bli spännande att få höra om hennes reaktioner.
Inser att man nog måste vara lite i "kurtaget" när man gör det här!!! Jag tror inte att man skall missa något tillfälle.
Man får nog även hitta på ett sätt att göra "avprickning" på för att kunna hålla koll på vad man gör. I annat fall är det nog svårt att hålla ordning på antalet droppar som man skall ta tänker jag.

Om någon provar  - låt mej höra!!!   

Av Ann-Christin Tjernström - 24 februari 2012 09:51

Trampade iväg som vanligt är samma tid på morgonen.

Släppte Nienka när vi var på lagom avstånd från vägen........sedan blev hon efter.


När jag kom hem till bagarstugan på Victor och Elsas gård var det jättesmutsigt i snön. Någon hade gått fram och tillbaka in under huset - och sedan gått omkring i snön och på skoterspåret - nytt sedan igår. Ordentligt "nesmutsat"!

Det var två gångar in under huset, en efter gaveln och en bredvid den lilla bron vid ingången. Därefter hade den smutsigt fotade besökaren gått in under ladan.

Jag gick snabbt uppför backen. Vill gärna få lite flås även om det blir en kort bit. Jag ropade på Nienka om inte syntes till - lite extra högt om skogens konung skulle hålla till i mina faggor. Till slut kom hon........

Vi vände tillbaka hem - då jag kom ihåg beställningen på Power Boots till verkstan. Tog 50 meter till fram efter spåret till boningshuset - lika smutsigt där.

Någon hade gått efter husväggen - såg nästan ut som människor - och smutsat ner även där.

Räv hade jag tänkt när jag såg att det var grävt under bagarstugen - men den gör inte så här bred gång.
Det måste vara någon med riktigt "stor" mage?, och kanske en randig nos.

Vid eken gjorde Nienka ett tappert försök att rulla sig i urinen som syntes i snön

Jag gick hem till Power Bootsen!

Funderar över vad mötet med grävlingen/spåren har för symbol:

Solögas "Djurens språk" saknas alltjämt i min hylla.......



Av Ann-Christin Tjernström - 22 februari 2012 19:09

I mina hemtrakter har det varit lugnt med sprayande sedan förra fredagen, 10/2 - däremot är det hög aktivitet i södra Sverige.
Svårt att se ett samband mellan intensitet av sprayning och olika orter.



Av Ann-Christin Tjernström - 22 februari 2012 09:58

Jag har fått höra om Ernst, och nu några dar läst  om hans och hustrun Giselas kamp för Ernsts cancer.


Ernst är en världsberömd handikappidrottare, pingisspelare. Han skulle ha deltagit i Paralympics i somras men insjuknade efter ett års kamp, i cancer.


Svensk sjukvård har givit upp hoppet och nu står familjens hopp till vård i USA till en kostnad av 500 00 kr. En insamling har startats men det saknas fortfarande 50 000 kr.


Följ Ernst och Giselas gripande dagbok på: ernstbollden.blogspot.com


Bidrag till hans USAvård kan sättas in på:


Swedbank:
Clearingsnummer: 81059
Kontonummer: 924 560 94 34


Bankgiro: 824-3578
"Ernst Bolldens stödfond"


Här nedan filmklipp med honom och hustrun Gisela:

http://www.pingisfan.se/2012/01/hjalo-ernst-bollden-overleva




"Ge det du har. För somliga kan det vara bättre än du vågar tro."

Henry Wadswoeth Longfellow

Av Ann-Christin Tjernström - 21 februari 2012 08:53

För några år sedan rådde mej en kvinna att jag skulle googla på mitt eget namn.
Jag följde hennes råd - och döm om min förvåning då jag fick åtta träffar. Inte kunde väl lilla jag vara registrerad som en person som man kunde googla på. Kvinnan som gav mej rådet hade en  hel del träffar.


Vid ett annat tillfälle gickjag in på Eniro, och blev då överraskad över att t o m mitt hus gick att se på kartan.
Inte lätt att hålla sej gömd om man skulle önska.......skyddad identitet blir då ett måste.


Igår roade jag mej med att göra en sökning igen.
När jag och Åsa drev "smörupproret" var det en del träffar på mitt namn. Nu fann jag träffar som jag inte hade förväntat mej?


Till och med kommentarer i andras bloggar fanns med!!!


En insändare som inte är publicerad i papperstidningen - dock på webben - men en annan rubrik! Måste kolla om det stämmer med rubriken jag satte här!!! Den har jag förstås glömt bort.....


Även bilder fanns nu med.......


Idag är allting välditg offentligt!!!! Visst brukar jag "vädra" mina åsikter - de flesta utifrån erfarenheter som jag har fått i livet. Ell obekväm info som har kommit till mej via olika nätverk. Men att hitta träffar på infot på google och bilder på mej blev en överraskning.


Jag har insett att om man "sticker ut" emellanåt så kan man få ögonen på sej........men någon form av avskildhet......? Jag upplevde den här sökningen mera offentlig och avslöjande än tidigare.


Ett tips till Dej! Har du "öppnat munnen" någonstans och vädrat dina tankar, erfarenheter eller åsikter - kan du inte vara säker på att det inte finns en träff på dej!


Nu har Du i alla fall "träffat" mej här idag!!!


Solen lyser och det stormar  viner runt knuten.......vindspelet spelar för mej!


Ha en fin dag!!!!   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards