corneliasrum

Alla inlägg under februari 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 11 februari 2012 13:20

Så här såg det ut på himlen i Skåne under sommaren, hösten 2011 och nu i början av 2012.


Dessa bilder har "Micke Skribent" själv fotat och satt samman i detta bildspel tillsammans med Jeff Saxons musik.


Av Ann-Christin Tjernström - 11 februari 2012 12:23

Före jul tyckte jag att jag hade "fått till det". Jag menar då med rutiner för mej själv.
Jag klev upp och tände i pannan. Ägnade en halvitmme åt meditation, TM. Såg till att få sonen till skolbussen och sedan ut med hunden närmare en timme. Började att testa Malln Berghagens Mjukgyoga på CD, vilket kändes bra efter att då ha promenerat efter asfalt, kanske is och dessutom haft en hund som ibland tvärstannar till eller tycker så att mina ryggmuskler bränner. Så kom jullovet!!!!! Därefter har jag inte "fått till det"!

I morse vaknade jag vid 5 - huuu - sovmorgon och vakna vid 5! Insåg då att det var lilla NIls, kattungen, som har tigti för vana att hoppa omkring på mej, och väcka mej förstås!


Termometern visade -17 , och eldnin gi pannan ett måste. Sååå blev det.
Därefter tog jag Livelife tidninge och min Zapper. Ja, hör och häpna jag har börjat "zappa" igen! Zapper är sprunget ir Hulda Clark och hennes metoder för hälsa; zappa, leverrensning osv. Zapperns frekvenser skall ta död på virus, bakterier, svamp och parasiter. Efter den ihärdiga flunsan kändes det som dax........Hoppas jag kan finna rutiner för det just nu!

Under de 3 x 7 minutrarna men 10 minuters mellanrum läste jag Livelifetidningen. Fann några tävlingar som jag tänker skicka in samt en skrubb för ansikte och kropp.

Därefter ut i den kalla morgonen. Klockan var 8 och det var högt i tak. Solen var p åväg upp i ster och det var sagolikt vackert. Glömde förstås kameran vilket annars har blivit vackra vinterbilder. Jag gick mot Marieberg och väl nere vid älven såg jag det första strecket på himlen! Var det chemtrails??? Högt var det och det syntes väldigt väl mot den blå himlen. För att slippa gå på vägen valde jag att ta det fina skoterspåret som kommer fram vid tjärnen och  Nienka

kan vara lös. Då såg jag ett nytt streck!!!

Det blev svårt att njuta av den vackra soluppgången då jag såg strecken så tydliga mot den ljusblå bakgrunden. Med vetskapen att det sprayas kemikaler över oss gör att jag alltmer känner obehag när jag tittar upp mot himlen och samtidgt undrar över om det är moln eller chemtraisl som jag ser.

När jag så var hemma igen var himlen helt täckt av moln i väster.
Väl inomhus gjorde jag i ordning "skrubbarna"! Havre och olja till ansiktet och havssalt och olja till kroppen.
Det blev en "kladdig" dusch, men ack så mjuk när jag hade torkat mej.
Undrar just om det också kan bli en rutin?

Jag körde därefter min son för att hämta ett paket och då var det igenmulet. Speciellt över älven.

Efter några timmar är dt åter mera ljust och högt i tak,
Nu undrar jag förstås om detta är ett naturligt väderfenomen????


Det finns många saker som jag helst skulle önska att jag slapp se.........nu är det inte så och jag hoppas innerligt att fler än vad som är just nu, vaknar för vad som håller på att hända.



Av Ann-Christin Tjernström - 10 februari 2012 17:11

Jag fortsätter att lägga ut berättelser ur verkligheten. Den här gången handlar det om en pilot som talar ut om chemtrails och HAARP.

Fortsätt att läsa och sprid i ditt nätverk! Det gäller våra liv och vår framtid. Vi har satt barn till världen och det är vårt ansvar att till se att denna information sprids för att försöka förhindra ännu fler övergrepp på mänsligheten och allt biologiskt liv!



En pilot talar ut: Om Chemtrail och HAARP 


Barry Davis, atms/cl. http://www.naturalmedicine.com/blogs/wondering/2011/10/20/pilot-speaks-out-about-chemtrails-and-haarp-2/

20.10.2011

Avsikten med denna information är att skapa ett starkt intresse för Chemtrails och HAARP så att människor kommer att vilja sitta med regeringsrepresentanter och uppmuntra dem att sluta med båda.

Först lite om mig själv. Efter att ha avslutat ett år på teknisk skola, gick jag in på marinteknik. Jag anslöt mig till Caterpillar för att slutföra en fyraårig lärlingsutbildning och ytterligare 2 år för att avsluta min gesällstatus. Med tiden började jag med försäljning och ledningsfrågor, och kom att bli världsledande med de produkter vi sålde. Under denna tid blev jag väldigt intresserad av att flyga, jag ville utnyttja mina privata och kommersiella licenser.

Under mina flygningar, nu har jag flugit över 44 år med många flygplan och har ägt två . Jag älskar maskiner oavsett om det är en bulldozer, båt, flyg, sågverk, maskiner till massafabrik, bygg- , beläggningsmaskiner, lastbilar, bilar, bussar, etc. Bara det är tungt och kan köras, jag älskar det! Därmed förstår du, varför jag inte har några problem med att förstå hur Chemtrails och HAARP fungerar.

Mitt intresse för chemtrails och HAARP började år 2002 helt av en tillfällighet

Mina kunskaper om jetflygplan ledde mig till olyckan. Jag var på väg tillbaka till mitt kontor när jag märkte att en stråle hade träffat mig. Placeringen av den höga strålen var lite konstig och det såg ut som om den höll på att förlora en hel del av sitt innehåll. Jag ringde genast Transportministeriet (DOT) och rapporterade vad jag trodde var en svår bränsleläcka. Den person jag kom i kontakt med måste säkert ha haft ca 79 förtryckta frågor som jag måste svara på innan han kunde lokalisera läckan. Jag avbröt honom med att säga, "Kan du ringa ett samtal till flygplanet?" Men personen ifråga brydde sig inte om mig utan fortsatte med sin utfrågning. Slutligen bad jag honom ytterligare om att han skulle kontakta flygplanet. Jag var verkligen förbluffad. Här håller jag på och försöker rädda en bestättning och ett flygplan medan DOT inte har något intresse av att ta kontakt med planet, och inte någon annan heller för den delen! Deras brist på intresse var kanske en av de märkligaste minuterna av mitt liv. Såhär i efterhand måste jag undra ifall de visse att planet innehöll chemtrails... jag tvivlar inte på det.

Utsikten därfrån jag bor, gör att jag kan se ända till Alaska / San Francisco FlyWay. Händelserna den här eftermiddagen blev kvar som ett spår inbäddat i mina tankar, jag kunde inte låta bli att titta upp. Jag började se dussintals av samma vita linjer under de följande dagarna. Efter en lång tid inom luftfartsverket visste jag att jag blivit presenterad för ordet Chemtrails. Nu hade jag faktiskt något att ta upp och diskutera om med de andra, men de flesta kände inte till begreppet.

Om du försöker diskutera Chemtrails med andra, kan du bli väldigt frustrerad. Många vill inte bli inblandade, vilket är ett centralt problem för att kunna stoppa Chemtrails. Jag är verkligen tacksam över att många äntligen börjar ifrågasätta vad de vita linjerna på himlen verkligen är. När fler människor börjar engagera sig i och börjar förstå dessa kemiska fenomen, kommer vi så småningom att få dem stoppade.

Inledningsvis, i slutet av 1990-talet eller kanske tidigare, var aluminiumoxid en del av Chemtrails som användes för att reflektera solljuset och hjälpa till med att avkyla vår planet. Det ingick i ett projekt som har kommit att kallas "geo-engineering". Utredarna blev sedan nyfikna och började genomföra laboratorietester på luftprover.

Man upptäckte följande ingredienser:

Aluminiumoxid

Bariumoxid (se färsk studie här)

Bakterier som Anthrax och lunginflammation, nio kemikalier, inklusive acetylkolin

Tjugosex tungmetaller däribland arsenik, guld, bly, kvicksilver, silver, uran och zink

Fyra mögel och svamp

Sju virus

Två cancerformer

Två vacciner

Två lugnande medel

E.coli salmonella

Torium

Jag vet att det finns en hel del andra förbjuda ämnen också.

Jag tror, i ärlighetens namn, att människor måste börja fråga sig vad alla dessa ingredienser har att göra med solreflektioner? Personligen anser jag, att dessa ingredienser är på väg att förgöra vår jord och våra hav och göra dem sterila. Att äta grönskaer som har förorenats av det som finns på listan, kan mycket väl förkorta livet för miljoner människor. Vi vet, att en del av eliten i världen vill drastiskt minska jordens befolkning. Det ingår i deras plan.

Jag är säker på att de flesta av er har hört, att man inte ska laga mat i aluminiumkastruller eller -grytor. Aluminium är dödligt för alla levande varelser och ändå tillåter vi oss själva att få i oss aluminium varje dag. Chemtrails faller över oss varje dag - över hela världen! Jag kan inte gå in på alla detaljer om Chemtrails, men förhoppningsvis kan jag väcka ditt intresse och du vill lära dig mer om det via de länkar som jag har längst ner här på sidan. Jag tror, att efter en utredning och forskning, förstår de flesta människor att ovanstående ingredienser har ingenting att göra i det vi andas in och äter.

Om vi tillåter dem att bespruta, är detta enbart ett uttryck för godtrogen geoteknik i avsikt att rädda vår planet från överhettning, men varför skulle aluminium vara det enda som kan reflektera ... och varför allt det andra? Efter denna tankegång, började jag om och på vilket sätt kunde det militära sammankopplas med detta?

Jag har kommit att tro, att Chemtrails är oerhört viktig för driften av HAARP och andra program. Det militära befinner sig 35 till 45 år före det som uppenbaras för befolkningen. Chemtrails används troligtvis för att spåra arméer och flytta virus runtomkring... därmed kan man använda nanoteknik med Chemtrails osv. Jag går igenom dessa ämnen lite mer i detalj i länkarna som finns här nedanför.


Hur fungerar HAARP i allt det här?

HAARP är baserad strax norr om Fairbanks, Alaska. För att gå närmare in på HAARP, skulle det fylla många spaltmetrar och detsamma kan man säga om Chemtrails. Men ju mer du läser, ser och hör fakta, desto bättre kan du själv avgöra vad som är fakta. Från min forskning, tror jag, att HAARP använder aluminium i Chemtrails som en elektrisk ledning. Om det stämmer, är det aluminiumet som gör det möjligt för HAARP att färdas genom hela världen.

När spår är lagda, kan aluminium vara där uppe i upp till två år. Vi vet nu att HAARP kan förorsaka vissa jordbävningar och vi misstänker även sjukdomar på Jorden. Jag säger "specifika" eftersom HAARP-forskare har erkänt att man kan rikta energin. Energin kan styras till den plats där operatörerna vill att en jordbävning ska äga rum. Den amerikanska marinen som driver HAARP har påstått, att de kommer att härska över vädret år 2025. Det verkar som om de är på god väg dit. Jag tror, att du förstår, att Chemtrails är viktig för militären i fler avseenden än bara som en solreflektator.


Sedan finns nya sjukdomar såsom Morgellons

Det är ett omfattande ämne och en sjukdom som inte borde ha tillfogats mänskligheten. Beviset för detta, är att sprida skräck, eftersom länkarna här nere bevisar det. Man misstänker att det finns i Chemtrails och uppträder hos en person i form av maskar som har invaderat strax innanför huden och försorsakar en outhärdlig klåda och sveda. Man tror, att dessa maskar kontrolleras av någonting utanför människan, kanske är de t om nano-baserade. Så vad ska vi tro? Att detta är ytterligare något projekt som militären har utvecklat under sina 35 till 45-års försprång? Det är mycket svårt att förstå, att någon utvecklar ett sådant vapen ... ifall det nu är ett vapen. Men om det är det, skulle det inte vara första gången som det militära tillverkar ett biovapen. Läs mer om Morgellons, ju mer informerade vi är desto lättare blir det att utrota den. Läs även Cliff Carnicoms webbplats, liksom om vaccinets befrielsearmé. Dessa borde vara de främsta källorna som avslöjar Morgellons.

En aspekt av Chemtrails, som aldrig diskuterats, är kostnaderna. Vi vet att tunga flygplan såsom 747, 767, L1011s DC10s, bränner i genomsnitt en liter bränsle per sekund, vilket inkluderar stigning, flygning och landning. Kan du tänka dig ... ett fat bränsle per minut! Din bil kan bränna 1/4 av en liter i minuten medan en ny 747 kostar $ 300,000,000.00! Dessutom måste de parkeras någonstans, vilket innebär en mycket stor hangar. Många mekaniker är invorverade, speciellt när man gör en "D" check. Varje flygplan behöver dessutom en besättning, eller egentligen flera besättningar. Dessutom tillkommer landningsavgifter, försäkringar, kostnader, ansvar, pensionsomkostnader och kostnder för avskrivningar. Att dumpa Chemtrails är fruktansvärt dyrt! Lägger du därtill miljökostnader, skulle en hel del länder gå i konkurs. 

Dr Edward Teller varnade USA för dumpning i sitt påpekande om att Chemtrails faktiskt kommer att öka CO2-nivåerna med 50%! Dessutom tillkommer direkta kostnader för bränsle / utrustning, plus hälsa och framtida miljökostnader.

Låt oss göra en liten uppdelning bara genom att använda bränslekostnaderna

Låt oss använda 4 dollar per gallon när man bränner en liter/sekund. Det motsvarar60 liter per minut, eller3600 liter per timme. Om ett flygplan av typ 747 är uppe i fem timmar, har det förbrukats18.000 liter till en kostnad av $ 72,000.00. För att täcka en hel värld för en dag, - låt oss anta att 50 flygplan används. Vi använder oss av en timme som grund. Låt oss använda $ 4 per gallon och en en liter per sekund. Det motsvarar att60 liter per minut eller3600 liter per timme. Om en 747 är uppe i fem timmar har det förbrukats 18 tusen liter till en kostnad av180.000 liter bränsle ... Har en dumpning pågått under en hel dag och en hel natt, såsom många har sett, utgör det432.000 liter. På en månad har vi förbrukat129.600.000 liter bränsle.

Om vi ​​använder oss av 4-dollars bilden är den månatliga fakturan $ 518,400,000.00. En halv miljard dollar per månad! Det är inte svårt att se dessa siffror och varför CO2-nivåerna kommer att öka. I själva verket är det lätt att se hela världen insvept i en kokong av Chemtrail kemikalier, flygplansavgasutsläpp, CO2, etc., som alla leder till en möjliga global uppvärmning.

Och detta genererar även en fientlig miljö för att något ska kunna växa på ett sunt sätt. Vi spenderar miljarder här nere på jorden för att göra våra bilar och lastbilar mycket renare, samtidigt som ett otrolig skit regnar ner på oss, vår jord och våra hav. Det är därför jag säger att vi producerar en steril jord och ett sterilt vatten.

Vem betalar för allt detta?

Skattebetalarna säkert, men vilka? Har kongressen godkänt dessa betalningar? Jag tvivlar på det, då hade vi hört om dessa chemtrails tidigare. Jag misstänker att USA betalar för det mesta av dumpningen, inklusive dessa enorma mängder kemikalier. Har andra länder kommit överens om att axla en del av kostnaden? Jag vill påstå "ja" av egen erfarenhet, där MP och många andra vägrar diskutera något som helst som har att göra med Chemtrails. Jag tror, att Chemtrails är bara ett av många objekt som inrättats för att förorsaka en hel del förödelse och kaos under många år framöver.

Vi måste fråga oss vem det är som står för mörkläggningen av Chemtrail. Det finns människor som säkert vet, men de säger ingenting! Min federala representant (MP) som jag har suttit med i, säger ingenting... absolut ingenting! I tre års tid har jag frågat henne framför dussintals av sina väljare, där jag vädjat om att få information om Chemtrails. Jag har mejlat hennes kollegor... ingenting! Vi måste alla fortsätta med att kontakta dessa människor, tills vi har en grupp som kommer att representera de människor som försöker stoppa dumpningen.

Monsanto har utvecklat GMO-frön

Kan en av anledningarna vara att frön kommer att växa i en mer fientlig jord? Vi vet att en stam av GMO-utsäde är aluminiumresistenta. Om vi fortsätter att dumpa i ytterligare flera år, kommer vår jord att bli nedsmutsad. Jorden innehåller skit och sedan undrar vi varför vi inte längre kan odla växter av god kvalitet. Förgiftningen av vår jord har pågått under mycket lång tid, och därför är det upp till oss att gå till en grupp med representanter från vår regering som förstår detta, och som kommer att kämpa för att få förstörelsen stoppad.

Jag har forskat i chemtrails nu i 9 år, och alltfler blir involverade och många fler börjar se ett samband mellan chemtrails och befolkningskontroll, med virus i den kemiska blandningen. Återigen, om chemtrails bara är till för solreflektion, skulle labbrapporter enbart uppvisa förekomsten av aluminium, men varför ser vi även andra ämnen i denna blandning?

Vem gör det faktiska fysiska arbetet med dumpning av Chemtrails?

Vi är säkra på att ett stort tonnage dumpas av militären. Vi har också anledning att tro, att vissa kommersiella flygningar används för dumpning. Vi vet inte om kommersiella flygplan utför dumpningsverksamhet samtidigt som de transporterar passagerare. Om dumpning finns med inom passagerartrafiken, har FAA och DOT gett sitt godkännande då?? Vi vet också att privata entreprenörer används för dumpningsverksamheten. Oavsett av det totala antalet flygplan, sjönk beskattningen för aluminiumtonnage ner till många miljoner, och så småningom lägger det sig på vår jord.


På morgonen den 29 september 2011, stod jag på ett ställe och räknade in 11 chemtrails kl 10.00 Med den täta täckningen här, undrar jag hur många som samtidigt flög över hela världen? En sak är säker, chemtrails är en mycket stor och dyr operation. Har vi någon erfarenhet om hur det hela kommer att utspela sig? Nej, och jag tvivlar på att en sådan beräkning har gjorts under en större omfatting i historien. En sak är däremot lätt att se och förutsäga - det är kostnaderna. Varför är det ingen som skriker om dessa kostnader?

Jag har inte målmedvetet gått in på någon aspekt av chemtrails eller HAARP på djupet. Jag försöker hålla det på en enkel och begriplig nivå. Det är bäst att du hör mycket om detta från många olika människor, så att du själv kan bilda din uppfattning om vad som är sanning. De personer som jag har valt ut i länkarna här nedanför, utgör en utmärkt grund för att uptäcka sanningen, eftersom de har dokumenterat det. Några av dessa namn är: Jeff Rense, Clifford Carnicom, Michael Murphy grupp, G. Edward Griffin, etc. Det finns många andra namn också där ute som har gjort ett utomordentligt arbete. Om du går igenom dessa webbplatser kommer du därefter att ha en god förståelse för vad som pågår. Mitt mål är att ha en mer "ansikte mot ansikte diskussion" med politiker, precis som jag hoppas att du gör.

Tidigare nämnde jag 11 stycken chemtrails kl 10.00 på morgonen. Den sista tiden har vi hört mer och mer om att världen lider brist på vitamin D. Jag kan förklara en del av den förlusten. Följande har hänt ett dussintals gånger och jag har bevittnat det med mina egna ögon och även andra. Klockan 10 hade vi 11 chemtrails över oss. Men fram till kl 16.00 hade vi ett 90%-igt molntäcke. Senare kunde vi berätta om att vi hade regn vid midnatt. Vi har förlorat sju (7) soltimmar bara idag!

Jag undrar om lantbrukare har märkt förlusten av solljus?

Genom chemtrails, förlorar vi vitamin D. Solljuset måste våra kroppar ha för att vi ska förbli friska och vara på gott humör! Sommaren 2010 råkade jag vara ute på min balkong och blickade mot den sjunkande solen. Många chemtrails hade då redan kört, men ett plan höll ännu på framför solen. Tjugo minuter senare försvann solen helt och hållet och återvände inte den dagen. Efter 20 minuter fanns inte en tillstymmelse till bevis på att vår sol existerade!

Chemtrails är en världsomspännande verksamhet som gör att vår förlust av solljus mäts i miljoner timmar. Mycket av den tid vi nu lever, filtrerar solljus. Jag frågade hos en radiostation och bad dem förklara vad de menade med "filtrerat solljus". Deras svar var, att höga moln silade solens strålar. Mycket väl kan det vara så att de blev tillsagda att säga så, men det riktiga svaret är att den filtrering som gjordes skedde genom ett kemiskt filter, inte genom ett molnfilter.

 

Någon har gjort ett mästerligt jobb där högt uppe, genom att övertyga tusentals människor att hålla tyst om chemtrails, HAARP och många andra ämnen. Efter att ha undersökt chemtrails i över 9 år, och HAARP i 3-4 år, ser jag inte något positivt i detta. Jag ser bara negativa aspekter, såsom kostnader, allvarliga negativa hälsofrågor, ingen framförhållning i resultatet och möjligheten att vi sakta dödas - av dessa flygplan.

Jag kommer inte, vid den här tidpunkten, att säga mer om detta. Men ju mer vi lär oss att kommunicera, desto större chans har vi att sätta stopp för detta vansinne. Om vi inte sätter stopp för detta kan den nya världsordningen bli den bra start som de behöver, men enligt min uppfattning innebär det ett världsomspännande kaos för tiotals år framöver.

Om någon vill diskutera detta med mig kan jag nås på barry_davis@telus.net

Länkar för vidare utredning: www.naturalnews.com/033691_chemtrails_Maui.html

www.truthmediaproductions.us/        www.coalitionagainstgeoengineering.org/

www.whatintheworldaretheyspraying.info/      www.carnicominstitute.org Great information om Morgellons här.

www.rense.com/ Leta efter "Hepa-filter" som ger partiklar nummer.      www.proliberty.com/observer/20060704

www.davidicke.com/headlines/53899-chemtrail-pilot-admits-to-domestic-terrorism-illegal-spraying-of-humans    www.realityzone.com / currentperiod.html

Av Ann-Christin Tjernström - 10 februari 2012 16:58

Jag har tidigare lagt ut information om chemtrails - de vita streck som vi ser på himlen efter flygplan. Streck  som innehåller bl a aluminium, strontium, barium, mycoplasma etc.

Idag fick jag tillgång till bl a de här historierna som har nedtecknats av en flyplansmekaniker och en flygplanschef.



De vita streck som vi ser på himlen är inte contrails - som kommer från flygplansbränslet. Det är sannolikt chemtrails som förgiftar allt levande på jorden.

Läs och ta in, och ta ställning! Det här är dagens sanning!!! Det sker verkligen saker "över huvudet" på oss - och det här kan vi se med blotta ögonen!!!



Chemtrail:
En flygplansmekaniker snubblade i det närmaste över kemiska sprayapparater

 

17.5.2003

Naturligtvis förstår du, när du läser det här, att jag inte kan avslöja min identitet. Jag är en flygplansmekaniker för ett ledande flygbolag. Jag jobbar vid en av våra underhållsbaser på en av våra största flygplatser. Jag har upptäckt något som jag tror att du finner viktigt.

Först av allt vill jag berätta något om "en pickande order" bland oss mekaniker. Det är nödvändigt för min historia.

Mekaniker arbetar inom tre områden. Flygteknik, maskiner och flygkontroller. Mekanikerna som arbetar med dessa system befinner sig högst uppe på denna "pickande order". Därefter kommer mekaniker som arbetar med hydrauliken och luftkonditionssystemet. Sedan kommer de som arbetar på gallerierna och inom andra bassystem. Men lägst ner på bottnet befinner sig mekanikerna som arbetar med renhållnings-systemet. Ingen mekaniker vill jobba med pumpar, tankar och rör som används för att lagra det som kommer från toaletterna. Men vid varje flygstation var jag har arbetat brukar det finnas två eller tre mekniker som gör sina första jobb vid renhållningen.

De andra mekanikerna är glada över det och låter dem göra det. Därför har de endast 2 eller 3 mekaniker i arbete sysselsatta med dessa system vid varje flygfält. Ingen lägger mycket märke till dessa killar och ingen umgås med dem. I själva verket hade jag inte tänkt så mycket över detta förrän senaste månad.

Liksom de flesta flygbolag har vi ömsesidia överenskommelser med andra flygbolag som flyger till den här flygstationen. Ifall de har något problem med ett plan kan någon av våra mekaniker sköta om det. På samma sätt kan våra plan som får problem vid någon ömsesidig flygplats få problemet åtgärdat där.

En dag i förra månaden kallades jag ut från en av våra baser för att arbeta med ett plan för ett annat bolag. När jag fick ordern visste förmannen inte var som var felet. När jag kom till planet fann jag att problemet låg inom avloppssystemet. Jag hade inget annat val än att krypa in för att fixa problemet. När jag kom in i tanken insåg jag att någonting inte stod riktigt till. Där fanns fler tankar, pumpar och rör än det egentligen borde finnas. Först trodde jag, att systemet hade blivit utbytt. Det var 10 år sedan jag arbetade med det här. När jag försökte finna felet upptäckte jag extra rörsystem och tankar som inte var förenade med avloppssystemet. Jag hade just precis upptäckt detta när en annan mekaniker från mitt bolag kom dit. Det var en av de mekanikerna som oftast arbetar med dessa system. Jag var glad över att kunna överlåta jobbet åt honom. När jag just skulle gå, frågade jag honom om utrustningen. Han sade åt mig att "sköta om min del av planet så ska han sköta om sitt".

Nästa dag sökte jag vid företagets dator upp manualen för rörschemat. När jag nu engång var där, beslöt jag mig för att titta efter den extra utrustningen som jag hade funnit. Till min stora förvåning visade manualerna ingenting om de extra tillbehören som jag hade sett med mina egna ögon dagen innan. Jag sökte också i tillverkarens filer men fann fortfarande ingenting. Nu var jag verkligen angelägen om att komma på vad det var för något som jag funnit.

Nästa vecka hade vi tre av våra flygplan inne i vår huvudhangar för en periodisk översyn. Det finns mekaniker som kryper överallt när det görs en översyn. Jag hade just slutat mitt skift och beslöt mig för att se över kloaksystemet på ett av våra plan. Med alla dessa mekaniker runt mig, antog jag att ingen skulle lägga märke till en extra inne i planet. Och verkligen, det flygplanet som jag hade valt ut hade ett sådant extra aggregat!

Jag började följa systemet bestående av rör, pumpar och tankar. Jag fann något som måste vara kontrollsystemet. Det såg ut som en vanlig kontrollbox men den hade ingen märkning överhuvudtaget. Jag kunde följa kontrolledningar från boxen till pumparna men det fanns inga kontrollmanualer för denna enhet. De enda ledningar som kom in i den här boxen var en elledning till flygplanets centralkraftstation.

Systemet hade en större och två mindre tankar. Det var svårt att avgöra i den obekväma ställningen, men det verkade som om den störra tanken kunde innehålla50 gallon. Tankarna var förenade med ett påfyllnings- och ett avloppssystem som gick genom flygplanskroppen just bakom tömningsventilen till avloppssystemet. När jag hade en chans att se efter dess koppling under planet fann jag, att den låg gömd under en panel som man använder till att koppla in avloppet i.

Jag började följa rören från pumpen. Dessa rör ledde till ett nätverk av små rör som mynnade ut i sprutmunstycket på vingarna och på de horisontala stabilisatorerna. Om du tittar närmare på vingarna till ett stort flygplan ser du ett antal ledningar, som har ett fingers tjocklek, och de mynnar ut i dessa munstycken på vingens utsida. De finns till för att förhindra statisk elektriktricitet som bildas då planet är uppe i luften. Jag fann att rören från detta mystiska system ledde till vart tredje munstycke för dessa statiska elektriska ledare.

Jag hade varit en lång stund på vingen när en av cheferna kallade på mig. Han bad mig lämna hangarn och sade att mitt skift var över och att jag inte hade tillåtelse att stanna på övertid.

De följande två dagarna var mycket hektiska och jag hade ingen tid för att uppta mina undersökningar. Sent en eftermiddag, två dagar efter min upptäckt, ombads jag att återställa sensorn för maskintemperaturen på ett plan som tagits ur drift för två timmar. Jag slutförde arbetet och övergick till pappersarbete.

Omkring 30 minuter senare ombads jag att infinna mig hos den högste chefen. När jag kom in på hans kontor fann jag att fackets representant och två andra personer som jag inte kände väntade på mig. Han talade om för mig att det hade uppstått ett allvarligt fel. Han sade att jag hade skrivit upp och gett falska papper. Han gav mig ett disciplinärt papper där det stod att läsa att jag hade uppgett falska uppgifter om maskintemperatursensorn som jag hade installerat några timmar tidigare. Jag var däckad och började protestera. Jag talade om för dem att det här var skrattretande och att jag hade gjort jobbet. Den fackliga representanten beslöt då att vi skulle ta oss en titt på planet och se ifall vi kunde reda ut det hela. Det var här som jag kom att fråga vilka de två andra männen var. Den högste chefen talade då om för mig att de var flygplanssäkerhetsinspektörer, men han kunde inte namnge dem.

Vi gick till planet, vilket borde ha varit i luften nu, men som fortfarande stod på vår underhållsramp. Vi öppnade maskinkåpan och den fackliga representanten tryckte på sensorn. Han checkade serienumret och berättade för var och en att det var det förra instrumentet. Vi gick sedan till hangaren och upp på en ställning. Den fackliga representanten kontrollerade min rapport och drog sedan ner från ställningen en förseglad box. Han öppnade boxen och hällde ut den temperatursensor som hade det serinummer som jag just hade installerat. Man talade om för mig att jag var friställd för en vecka utan lön och måste genast avlägsna mig.

Jag satt hemma den första dagen efter att jag blivit friställd och undrade vad i helvetet det var som hade hänt mig. Den här kvällen fick jag ett telefonsamtal. Rösten sade till mig: "Nu vet du vad som händer mekaniker som snokar omkring i sådant som inte angår dem. Nästa gång du börjar arbeta med system som inte har någon anknytning till ditt arbete, förlorar du ditt jobb! Som jag ser det nu, är jag generös, och låter dig gå på arbete snart igen. Klick.

Jag måste resa mig igen. Jag drog den slutsatsen att det som hänt hade en direkt koppling till den mystiska röranläggningen. Nästa morgon ringde högste chefen mig. Han sade, att på grund av mitt tidigare utomordentliga arbete hade min friställning blivit bara en dag lång och jag kunde återvända omedelbart till jobbet. Det enda jag kunde tänka på var, vad är det som de försöker gömma och vilka är DE?

Den dagen jag återvände till jobbet händ inget speciellt. Ingen av de andra mekanikerna nämde något om friställningen och min fackliga representant bad mig att inte nämnda om det. Den här kvällen loggade jag in på internet för att försöka hitta något svar. Jag minns inte hur jag fick reda på det men jag började surfa in på en sida om chemtrails. Men nästa morgon fann jag på jobbet en anteckning innanför mitt stängda lösenord. Det löd såhär: "Nyfikenheten dödade katten. Titta inte på internetsidor som inte angår dig".

Vad var det? DE spionerar på mig.

Du vet redan vad de håller på med. Jag vet inte vad de sprayar, men jag kan berätta för dig hur de gör det. De använder sig av dessa "kära tankbilar". Det är de tankbilarna som används för att tömma latrinen från toalettankarna. Flygplatsen har dem ofta på entreprenad och ingen går nära dessa tankbilar. Vem vill stå nära en tankbil full av sk--. Medan dessa killar tömmer dessa latrintankar fyller de tankarna i detta spraysystem. De känner till planets flygrutt så de programmerar förmodligen kontrollenheten så att den startar någon tid efter att planet har uppnått en speciell höjd. Sprutningen ur munstycket är så liten att ingen i planet kan se något.

Slut på artikeln.

_________________________________

En flygbolagschefs kommentarer:

Jag läste det e-mail som du fick av en anonym mekaniker och jag kände mig manad att svara på det. Också jag arbetar vid ett flygbolag, däremot jobbar jag högre upp på chefsnivån. Jag kan inte tala om för vilket bolag eller i vilken stad jag befinner mig i, inte heller inom vilket kontor jag jobbar, av olika orsaker. Jag önskar att jag kunde dokumentera allt jag ska berätta för dig, men att göra så, är nästintill omöjligt och kunde leda till fysiskt våld mot mig. E-mailet från mekanikern verkar stämma. Flygbolag i USA har deltagit i något som kallas Project Cloverleaf under ett antal år nu. Det tidigaste datumet som någon minns är från 1998. Jag blev varse om det 1999. De få anställda inom flygbolaget som är involverade i Project Cloverleaf, måste alla genomgå en bakgrundsundersökning, och före man gjorde den undersökningen måste vi underteckna ett tysthetslöfte, vilket egentligen betyder att om vi berättar för någon om vad vi vet, blir vi satta i fängelse.

Omkring 20 anställda vid vårt kontor undersöktes samtidigt som jag av två tjänstemän från något regeringskansli. De berättade inte från vilket. De berättade att regeringen skulle betala vårt bolag, liksom andra, för att de sprider kemikalier från kommersiella flygplan. När jag då frågade vad det rörde sig om för kemikalier och varför de ska sprutas, berättade de oss att informationen gavs endast på den nivå man behöver den, men vi tillhörde inte den. Sedan fortsatte de med att säga att kemikalierna var ofarliga, men programmet var så nödvändigt att det måste utföras oberoende av kostnaderna. När vi då frågade varför de inte utrustar militära flygplan för att spruta dessa kemikalier, svarade de att det inte fanns tillräckligt med militärplan som kunde ta med sådana stora kvantiteter som det behövdes. Därför grundade man Project Cloverleaf för att låta kommersiella flygplan assistera i sprutningen av dessa kemikalier i atmosfären. Då frågade någon varför man behöver all denna sekretess. Representanten för regeringen framhöll då att om allmänheten visste att flygplanen de flög med sprutade kemikalier i luften, kunde naturskyddsgrupper utföra ett ramaskri och forda att man slutade upp med att spruta. Någon frågade sedan regringsrepresentanten om kemikalierna är ofarliga, så varför kan man inte då berätta för allmänheten vilka kemikalier man använder och varför man sprayar dem? Han verkade orolig på grund av frågan och tilltalade oss i en auktoritär ton , att allmänheten inte behöver känna till vad som pågår, men att programmet ingår i deras bästas intresse. Han bad oss också om att inte tala om för någon, och inte heller ställa några frågor om det. Därefter var frågestunden över.

Alla dokument på vårt kontor som berör Project Cloverleaf hålls inlåsta. Ingen tillåts ta ut dessa dokument från kontoret. Mycket få anställda har tillstånd till dessa dokument, och de förblir knäpptysta om vad som står i dem.

Jag är inte galen. Jag vet att det är något som är på gång. Rent ut sagt, så är jag rädd. Jag känner stor skuldkänsla över att jag har känt till sådana operationer, men inte kunnat berätta om dem för någon. Det håller på att äta upp mig inifrån, att veta att företaget jag jobbar för förgiftar det amerikanska folket. Jag hoppas att det här brevet öppnar ögonen för vad är på gång.





Av Ann-Christin Tjernström - 10 februari 2012 12:32

"Crash n recovery" min yogalärare Linda Engströms band.


Av Ann-Christin Tjernström - 10 februari 2012 12:12

Jag brukar ofta vakna vid 5- tiden, så även idag. Lille Nils gick omkring och var "supergosig" och mitt i detta ringde telefonen. Mamma tänkte jag!!! Min gamla mamma -har det hänt nåt. Tittade sedan på klockan 5.15 - dottern tänkte jag....! Barnen är sjuka och behöver komma för att hon skall jobba.

Ja, det var dottern som meddelade att deras bil stod och brann på gården. Mitt barnbarn hade vaknat av något som lät som fyrverkerier och klev upp. När hon tittade ut genom balkongdörren såg hon att bilen brann. Det slog redan upp stora lågor från den.


Brannkåren kom snabbt och hann släcka elden innan den spred sej till huset.

Jag påminns nu om hur viktigt det är att ha koll på kupévärmare/motorvärmare och annat som kan börja brinna på vintern. Jag påminns också om att inte ha blien så nära parkerad i förhållande till huset. För närvarande står den alldeles utanför och skulle den ta eld - följer hela huset med.

Ingen blev skadad  - förutom lite chockad, men en del problem uppstår förstås.

Livet är verkligen fullt av prövningar, och nu prövades dottern och hennes familj ordentligt.

Jag är ytterst tacksam att de tog sej igenom detta utan att någon av dem skadades och inte heller någon annan egendom.

Olyckan kan vara snabbt framme! Och nu hade de tur i oturen! Tack!!!!  

Av Ann-Christin Tjernström - 9 februari 2012 20:41

Jag är medlem i humorbrevet och  får därför kontinuerligt med roliga historier från dem. Den här har lite av överraskningsmoment....  


 Bootsen

Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semester i mellersta USA.
En dag är Arne ute och promenerar själv på gatorna i en småstad. Arne, som alltid har drömt om att äga ett par äkta cowboyboots, blir alldeles till sig när han får syn på ett par i ett skyltfönster. Dessutom är de nedsatta till halva priset.
Han går in och köper dem och promenerar sedan tillbaka mot hotellet med stolta steg för att visa frugan sitt inköp.
- Ser du något som är annorlunda, Elsa? frågar han och ställer sig mitt i rummet.
Elsa slänger en blick på honom och svarar:
- Nix.
Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla kläder tills han står spritt språngande naken, iklädd endast sina nya, blänkande boots.
Han går ut i rummet igen och ställer samma fråga: - Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA?
Elsa tittar upp och säger:
- Vad skulle det vara? Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och den kommer att peka neråt i morgon.
Arne blir ännu mer frustrerad och skriker:
- OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT, ELSA? DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS! Elsa skakar på huvudet och suckar:
- Du skulle ha köpt en hatt, Arne, du skulle ha köpt en hatt...

Av Ann-Christin Tjernström - 9 februari 2012 17:29

Väljer att göra en inlägg med ett youtubeklipp av Carmen Harra - där hon ger ett kort

föredrag om vad som kommer att hända 2012 och många år framåt!  


Det här en förutsägelser som inger hopp!   


 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards