corneliasrum

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 4 mars 2012 20:39

I helgen har det varit fullt hus hemma. Ja, nästan i alla fall. Det saknadaes förstås Emelie och hennes familj, men delar av den träffade vi ändå på älven idag där det höll skoterskoj. Årets höjdpunkt för skterintresesrade ungdomar - kan tyckas.


Robin, Linda och William har åkt skoter hela helgen. Redan i fredagskväll kom Robin med sambo....och de tog sej en tur med lillebror redan samma kväll.

Mellan turerna har det dock varit en hel del reparationer på verkstan - tur att de har tillgång till plats ett meka på.


Idag var det som sagt s"skoterskoj" och vi planerade alla att åka ner på älven. Dock inte jag på skoter - men däremot sparkt för att NIenka skulle kunna vara med.
Det är inte helt lätt att åka på ett kulligt skoterspår och ojämn is, med en hund som drar åt alla håll! Tala om "bångstyrig" spark, då jag snurrar kopplet runt styret för att korta ner det.

Milda makter vad jag var ansrängd och svettig när jag kom fram. Tur nog förutseende att ta med en torr t-shirt så att jag kunde byta.

Intressest för skotrarna är svalt för mitt vidkommande - men kollade dock en stund på de som tävlade. Sedan var det mat förstås. Jag hade packat med ingrediensert till"toasts" och de gjorde jag iordning på Aktivens dyna medan Daniel tog sej an elden.

Det gick åt hel långfranska innan alla var färdiga.

Därefter hem igen - och nu hade skaren på isen smält och det var svårt att sparka sej fram - fick gå.

Hemma blev det att börja med "mat" igen, och vips var det fyra hungriga ungdomar inne i hallen med hjälpar, stövlar och stora vinterkläder.


Det blev en snabb middag då LInda och Robin skulle hämta Ailo hos Lindas föräldrar.
Jag hamnade i "värdshusets" grovdisk som vanligt.

Det har varit en skön dag utomhus - men ack så mycket "matfix"!


Jag undar hur det skulle vara om "hemmets projektledare JAG, skulle säga upp mej????

Här kommer bilder från idag:


 
"Skoterparken"


 


Jag och Mona!


 

Nienka och Emelie, som tog över då jag var ganska mätt... på hund!

 


Toastillverkning


 


Aktivens dyna lämpade sej perkekt som "arbetsyta"!

 


Snart mat!


 


Emelie, Nienka och Daniel.


 


Robin och Linda


 


Wille och Emil


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards