corneliasrum

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 7 mars 2012 10:15

Det här citatet fick jag av Sanna Ehdin den 14/6 2010.

Jag hade meddelat henna om min bristande hälsa och då skrev hon så här till mej.

Jag kom att tänka på det, i morse i mötet med en funktoinhindrat person. Nu skall jag skriva det till honom.

"Våga vara det ljus du är.
Du behöver inte göra kroppen skröpplig

för att hålla det tillbaka."
Sanna Ehdin

Av Ann-Christin Tjernström - 7 mars 2012 09:45

Jag tog precis ner Rhonda Byrnes bok "The secret" ur hyllan.
Slog i den och kom till sidan 103."Hemligheten i sammanfattning".


Det står så mycket om tacksamhet där.
För en tid sedan läste jag ett citat från en bok av Mria Scherer, där hon berättade om en kvinn aom hon såg på en parkbänk regelbundet. Kvinnan såg alltid så till freds ut, även om hennes yttre inte visade på välstånd av något slag.
Hon var förundrad över att kvinna såg så nöjd och lycligt ut. Därför kund ehon inet motstå att stanna till för att fråga hur det kunde komma sej. Den äldre kvinnan svarade då. "Att sedan hon hade lärt sig att vara tacksam och tacka för det som kom i hennes väg, hade livet vänt för henne." Jag brukar tänka på detta, och uttalar alltid ett tack högt när något går mej vägen........


Sammanfattningen passar mej bra just nu och därför väljer jag att publicera hennes råd i punktform här nedan..

  • Förväntningar har en starkt attraktionskraft. Förvänta dig det du vill ha och lämna därhän det du inte vill ha.
  • Tacksamhet är ett kraftfull sätt att förändra din energi och dra till dig mer av det du vill ha i ditt liv. Var tacksam för det du redan har, så kommer du att dra till dig mer av det du önskar dig.
  • Att tacka för det du vill ha i förväg ger extra kraft åt dina önskningar och säder ut en sännu starkare signal i universum.
  • Visualiering handlar om att skapa en bild för ditt inre av hur du redan har fått det du önskar dig och hur du njuter av att ha det i ditt liv. När du visualiserar skapar du strka tankar och känslor av att du redan har det nu. Lagen om attraktion sänder sedan tilbaka den verkligheten till dig, precis så som du såg den för ditt inre.
  • För att anväda lagen om attraktion till din fördel, gör det till en vana, till ett sät vara, och inte bara till en engångföreteelse.
  • I slutet qav varje dag, innan du somnar, gå igenom dagens händelser. Spela upp för ditt inre de sitationer som kanske inte blev som du hade tänkt dig precis som du ville ha dem.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards