corneliasrum

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 10 augusti 2012 19:44

Efter att ha firat min dotters 23-årsdag .-tog jag hunden til l vårt vanliga badställe när det är sommar. - natrustranden vid Kungsgårdsviken. Det var jättehett och innan vi åkte från dottern duschades Ninka med slangen för att klara av bilturen.

Jag satte mej tillrätta efter att ha låtit hunden hämta in lite pinnar som jag hade slängt åt hennei vattnet.
Då sag jag linjerna som lades på himlen ovanför älven. Under de kommande timmarna spred de ut sej som slöjmoln.

Jag kan då gott säag aatt mycket av glädjen över at tfå lapa sol - markant dalar när jag ser planen som spyr ut gifter i luftrummet ovanför oss.

             

Av Ann-Christin Tjernström - 10 augusti 2012 14:54

Förra hösten lät jag ta hem den bedårande kattungen Nils. 
I månadsskiftet nov/dec har han bott ett helt år.

Nu har han växt till sej och är nästan större än de andra kattpojkarna i farmen.
Gillar förstås att njuta av livet likt andra katter.....

   

Av Ann-Christin Tjernström - 10 augusti 2012 14:45

Jag lärde mej att sticka och virka långt innan jag började skolan, och det har därför blivit en hel del alster under årens lopp.
På 80-talet hade jag alltid en stickning på gång och oftast blev stickat en present eller julklapp från mej.
Jag har legat i träda under den tid barnen var små. Det var lite vanskligt att sitta med vassa stickor och någon av dem kastade sej äver mej där jag satt.
Nu är barnen i det närmaste vuxna allihopa och barnbarnen förstår även att hålla sej på avstånd när jag har vassa stickor i händerna.


På senare tid har jag virkat en hel del "babyconverse" och en del personer beställer ett par bäbisskor av mej. Jag tar 150 kr för ett par.
Ibland händer det att en liten "fårmössa" även får slinka med - för 100 kr.


 


För ett par veckor sedan fann jag det lustiga spetsgarnet som man genom ett speciellt sätt att sticka kan få till en jättefin spetssjal. 
Jag har stickat den här naturvita till mej själv, samt en rosa/vinröd till min mammas födelsedag. En svart är i startgroparna och den skall en god vän få i födelsedagspresent - även jag själv kommer att föräras med en svart sjal - snygg till hösten och vinterns jumprar.


 


 


Jag gillar att sitta med ett handarbete och blir väldigt ivrig till dess att det är klart!!! 


Tidigar har jag lagt ut yogasockor som jag har stickat till mej själv och även till några andra. Sköna att ha på fötterna vid utövande och gör det möjligt att stå stadigt även med strumpor på.





Av Ann-Christin Tjernström - 10 augusti 2012 13:15

Det är ibland jobbigt att göra inlägg på dokumentationer som är mindre trevliga att göra.
Jag har nu tagit tjuren vid hornen och börjat söka bland de bilder jag har tagit på chemtrails under våren och sommaren. Jag borde förstås ha laddat ner dem här så snart de var tömda ur kamerna, men ibland känns det bar för mycket......
Jag håller nu på att städa min hårddisk och gå igenom en del bilder - och därför publicerar ja de här bilderna lite väl sent. De är tagna i mars i närheten av mitt hem.


                     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards