corneliasrum

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 26 september 2012 07:59

Det här tipset som skall lindra hosta har jag fått av en väninna från Finland,
Hennes erfarenhet är att ha testat på 12 st vuxna och barn med gott resultat.

Den 13 fungerade det mindre effektivt på, men den personen hade lunginflammation, vilket

då är förståeligt.

Jag giller verklgien huskurer där man slipper ta till kemiska åtgärder för att bli av med problemen

Och det här tipser är verkligen ytterst billigt. Det enda så behövs är bommusl och uppstsrumpro samt lite varmt vatten.

Tag på bomulllstrumpor. Därefter drar du ett par ullstrumpor som har blötts ner med varmt vatten.
Tag på vid sänggående och behåll ¨på hela natten.

Väl värt att testa!!!  

Av Ann-Christin Tjernström - 26 september 2012 07:48

Så här i förkylningstider kan det vara svårt att hålla flunsan stången. I min familj har det hoststats en del på sistone.

Det här receptet fick jag av en god vän dom har använt det sedan barnsben. Receptet har sina rötter i Jugoslavien.


2 citroner

5 dl vatten

12 st lagerbald

5 dl strösocker


Skiva citronerna och lägg i en gryta tillsammans med de andra intredienserna. Koka upp och sänkt värken . Låtsjuda cirka en timme. Sila och krama ur citronern - kötter får gärna ara med.


Vid sirapsstruktur är hostmedicinen klar.

Om dne är för vattning: koka lite till

Om den är för tjock: koka upp vatten och späd ut

Förvaras sedan i glasburk i kylskåp


Dosering:


Små barn: ½ tsk

Barn över 6-7 år: 1 msk


Tag helst före maten. FUngerar på all slags host .
Receptet, kommer som sagt, från Jugoslavien.



För mej som tycker om att göra saker från grunden själv, känns det här som ett spännande recept, och idag kommer jag att göra min "dekokt" för att sedan testa på sonens skrälliga hosta.


Av Ann-Christin Tjernström - 26 september 2012 07:44

Igår hade jag den stora glädjen att få mej till dels ett gott recept på glutenfria våfflor.
Idag handlar jag in de ingredienser för att kunna grädda de goda våfflorna själv.

7 ägg

3 dl grädde

3 dl vatten

2 msk olivolja

2 dl keso

1 krm salt

2 msk fiberhusk


Rör ihop alla ingredisenser och låt svälla en stund. Grädda i våffeljärn.

Smaklig måltid!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards