corneliasrum

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

ZERVITAL DAG 15-16 FOTBAD 8 IGÅR. FJÄLLFRI OCH FÖR SUR

Av Ann-Christin Tjernström - 23 oktober 2012 17:08

Jag har nu tagit mej igenom första halvan av fotbadskuren där jag även badar mina händer.
För nya läsare gör jag en zervital-kur pga svampinfektion. För mer info:www.zervital.se eller under zervital här på min blogg där jag försöker dokumentera med jämna mellanrum.


Mina händer och fötter är just nu "fjällfria". Låter nästan som fjällfil. Jag är len och mjuk om händer och fötter, men inser att det när som helst kan börja släppa skinn och fjällningen är igång igen. Vanligtvis tjällar man i minst två omgångar.


De 50-öresstora ringormsangreppen finns kvar och jag ser ingen förändring där.
Dieten funkar.


Igår tog jag pH-koll på urin och saliv. Mindre positivt där.
Urin 5.8 och saliv 6.5
Enligt Holistck innebär det följande:

Om pH-värdet i saliven är lägre än 6.8 ör personen försurad oberoende av urinens värde.Njurarna hinner inte med att kompensera och syrorna stannar kvar i kroppen och belastar organen. Jag är alltså ganska "sur"!


Det känns därför angeläget att försöka jobba mer på försurningen för att fortsätta med att svälta ut svampen från insidan.


Jag har tidigare använt en del basiska mineraler, men nu tänker jag testa universalmedlet "bikarbonat"!



Min intetion är att ta 1 tsk i 3 dl vatten före frukost varje dag. Kontrollerar sedan mitt pH-inom en snar framtid igen.
Jag vill förstås se resultat och försöker därför hjälpa min kropp i den utsträckning det bara går.
Nu står jag i startgroparna för veckans yogaklass vilket jag upplever ytterst positivt och kan urskilja stor skillnad i rörligehet trots att leder och muskler ofta säger ifrån.
I morrn är det bad 9, och vätskan i mitt kärl börjar att tryta.


Kanske jag behöver en omgång preparat till......avvaktar lite.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards