corneliasrum

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 9 oktober 2012 14:20

Förra fredagen damp tidskriften 2000-Talets Vetenskap ner i min brevlåda.


Tidskrifen är en av få som publiceras sådant som annan media räds att vädra högt, eller egentligen inte får publicera av annan orsak.


Det här numret var verkligen en hit!!!
Temat var för den här ggn cancer men började så smått med en artikel om chemtrails.


Det väsentliga var att det i de här artiklarna, förutom att belysa bakomliggande orsaker till människors hälsa även gav adekvat information och råd om hur man kan göra för att bli botad.


Svamp var också en gemensam nämnare.
En artikel handade om Istvan Vig, som egenligen är två personer, pappan och sonen. De har sina rötter i Ungern och pappan fann ett stort samband mellan personers hälsotillstånd och svampangrepp i kroppen. Hos kvinnor kan 80 % vara drabbade och bland män 50 %.


Det som jag/vi tidigare trodde var en begränsad åkomma på en avgränsad del av kroppen visar sej nu vara utbredd i värsta fall, i hela kroppen. Svampen kan ligga latent inne i kroppen och det kan ta 20-40 år efter smitta innan den visar sej tydligt på kroppen och då har man svamt i stora dela av kroppen; organ, skelett osv.


Jag själv fick ett angrepp av ringorm våren 2012. Jag hade gjort en avgiftande bastu och trodde därför att det var något som kropen ville bli av med. Förvisso men inte som jag först trodde. Nu började en lång väg av tester med att stryka på foten och sedan fötterna där angreppet var. Det kliade nåt alldeles förfärligt och då jag vid ett tillfälle smorde med en svampsalva från Hälsokosthandeln, lindrade den klådan en del, vilken var nästan outhärdlig.
Mot sensommaren fick jag ett rött märke på handloven. Det brände som om jag hade ett brännsår. Jag visade det för min mamma som direkt så att det var ringorm då det var en markant röd kant runt angreppet.


Jag började därmed att granska mina fötter och fann att det fanns någon som liknade ringar även på dem.
Nu visste jag vad jag hade drabbats av och tog kontakt med Apotek. Efter tre veckors behandling, ordination, hade ingen förändring skett.
Jag testade allt som kom i min väg: Svenskdroppar, Lapacho, Kolloidalt silver - you name it.
Angreppet på handen försvann, men kunde ändock svida och klia inuti köttet. Även de synliga angreppen på fötterna försvann, men den intensiva klådan kvarstod och angreppen flyttade sej runt på fötterna. Vissa nätter har det kliat så att jag inte har kunnat sova. Jag har sprayat med kolloidalt silver och ibalnd smort med svampsalvan för att kunna sova.


Så kom då 2000-Talets Vetenskap. Jag kände genast igen mej i det jag läste och första vardagen efter helgen tog jag kontakt med sonen Istvan Vig som bor och verkar i Malmö. Vi hade ett långt och givande samtal och jag beställde produkerna. Vem vågar gå med synliga svampangrepp på fötterna som sannolikt är spridda över hela kroppen även i skelettet?


På två dar hade jag preparaten här: 2 flaskor med fotbad, en lotion och en salva. Därtill broshyrer på hur man skall ta prepareten samt hur man skall leva/äta.
I de här fallet krävs mer än att man behandlar sej på utsidan. Svampen skall svältas ut och då genom en diet som förbjuder, rött kött, vitt mjöl samt vitt socker.
Därtill även allt som innehåller jäst, produkter som har stora halter av kolhydrat.


Jag blev så tagen av infot som jag först läste på hemsidan: www.zervital.se samt info som jag fick vid mitt samtal. Som vegetarian och kemikalieskadad har jag redan en begränsad kosthållning, men den här dieten kräver ändå lite mer än hur jag vanligtvis lever.


Jag började genast att plocka bort produkter ur min kost som inte längre skall vara kvar. Därefter har jag läst och läst för att sätta mej in i kuren som först och främst skall göras under en månad. Jag ställde mej på vågen i helgen och hade redan tappat två kilo, enbart av att plocka bort det sista av kolhydraterna.


Igårkväll gjorde jag det första fotbadet som doftade starkt av kanel. Jag slog upp de båda flaskorna i en plastlåda som jag har lock till ,då samma bad skall användas hela tiden och då varannan dag. Då jag även har haft ett angrepp på handen behöver jag även sitta med händerna i badet - dock inte samtidig - alldeles för obekvämt!!!


Jag smorde sedan in hela kroppen med den vätska som kallas lotion. Salvan skall användas till "underredet" där vi ofta har angrepp av candida.


Jag gick till sängs och doftade gott av kanel - nästan bulle!


På morgonsidan, idag, kliande nu hela fötterna, även på ställen där jag inte har haft några synliga angrepp. Det brände och sved även i mina underben, i benet/skelettet. Jag förstår då att Istvans tanke om angrepp även i skelettet är en realitet, för varför skall jag annars känna något i mina ben?


Redan runt 2000 började jag ha smärtor i njurtrakten; bak och fram. Jag har även där testat massor. Bl a finns det emellanåt rester av kvicksilver och koppar i urinen.
På morgonsidan mådde jag riktigt illa och hade väldigt ont i magen i höjd med urinvägarna.
Detta redan efter ett fot- och handlbad samt ett kroppsbad där jag har baddat min kropp med lotion.


Jag undrar nu om jag har kommit min ohälsa på spåret. Jag vet alltför väl att det finns svampangrepp på min hud och förstår nu också att det även finns i min kropp och kanske organ.


Kontakten med Istvan Vig är ytterst trevlig och ödmjuk, och han står till pass med besök, samtal eller mail så snart vi behöver råd.
Det här känns verkligen rätt för mej och motivationen är stor. Den största utmaningen hittills är kosten, men inte alltför olik det kosthåll jag annars har.


Jag kommer att regelbundet dokumentera här vad som händer i min kropp. Fortsättning följer.


Här nedan axplock från Zervitals  hemsida:



Om Zervital

En brun vätska som luktar kanel, de är så de flesta först reagerar på vårt medel, men de ligger mycket tanke och arbete bakom produkterna från Zervital. Just dessa bad har en anti-mikotiskt, antiseptisk, smärtstillande och kramplösande effekt och används endast för utvärtes bruk.

De naturligt botande ämnena är destillerade ur växter och trädbark, och tar ett stort steg ifrån hur standard medicin fungerar. Medlet dödar svampar, parasiter och bakterier som kan smitta alla kroppsdelar och tas upp av huden och fortsätter att verka inuti kroppen.

Vi är ytterst stolta, att Zervital har fått natur-läkemedel GRAD3 klassificering, vilket innebär att vid behov läkare kan skriva ut receptet direkt till patienter. Stiftelsen uppnådde detta resultat vid sitt första försök att få Zervital kliniskt prövat, och inom naturläkemedels standarder är detta väldigt sällsynt och gav produkten för den kliniska prövningens mycket positiva resultat.


Svampsjukdomar

Svamparna i huden lever under flera årtionden tillsammans med mänskliga celler, och de blir beroende av varandra. Huden är kroppens största organ och vissa svampceller förökar sig liknande som mänskliga celler genom cellfördelning. Förökningstakten blir mångfaldigt snabbare än för våra egna celler. Denna förökningshastighet gör att svampen växer snabbare och samtidigt stör den våra cellers förökningstakt, vilket orsakar enorma cellsamlingar på enstaka ställen. Sådana samlingar resulterar oftast i omedelbara sjukdomar. Problemet med detta är att symptom inte är källan till sjukdomen.

Har ni hört någon nämna svamp i samband med era egna sjukdomar? Familjer lever tillsammans flera generationer som svampsjukdoms bärare. Olika svampars spridning går inte att stoppa, eftersom det är en naturlig process i hur livet ser ut idag. Svettiga strumpor, skor, varma tröjor och långa dagar på jobbet. Svamp arbetar väldigt sakta men jobbar stadigt framåt. Beroende på vem det handlar om så kommer resultaten i varierande hastighet. Svamp sprids för en simpel anledning, nämligen att det livnär sig på existerande biologiskt material på kroppen. På en mikroskopisk nivå anfaller det kärlväggarna, ger upphov till problem med blodtillförseln till hjärnan. Vanliga tecken på svamps-relaterade sjukdomar kan vara huvudvärk, besvär med fruktbarhet, besvär runt nacken, förekommande tarmbesvär, magont, förstoppning, muskel- eller ledbesvär. Överdosering av antibiotika preparat (tetra-, tetran, o.s.v.) kan orsaka immunsystemets sönderfall.

Svampenzymer är cirka tusen gånger mindre än en vanlig cell är. Detta gör att de kan infiltrera och ta över mänskliga celler. Kom ihåg att de endast gör detta för att överleva själv, att livnära sig på frisk vävnad och konvertera det till vad de själv är. Vad det har för effekt är än idag inte i tillräcklig grad medicinskt dokumenterat. Vår erfarenhet, som sträcker sig tillbaka 30 år, har visat att det kan ha en förödande effekt på den mänskliga kroppen i sin helhet. Huden anfalls och sjukdomar som syns på utsidan blir behandlade, vilket lämnar källan opåverkad. Svamparnas gift, vad de pumpar in i cellerna (endotoxin) tillsammans med gift från andra bakterier som utnyttjar de tillfälliga svagheterna i cellens försvar - kan orsaka långvariga inflammationer. Det börjar med enklare besvär vi oftast inte bryr oss om, men utvecklas lätt till besvär som förändrar våra liv. Oftast sker detta över många år, vilket utnyttjar människans största talang, att anpassa sig. Vi anpassar oss till sjukdomar i vår vardag och skyller ifrån oss. Vilket varit ett repetitivt beteende som vi alla känner igen, och accepterat.

Det är inte unikt för människor att lida av svampangrepp på denna nivån. I naturen är de flesta sjukdomarna hos växter och djur också en form av svamp, fast för växter finns det olika parasiter som hotar. De kan plötslig slå ner i växtens friska vävnad och sprida ut sig i snabb takt, vilket leder till förödelse av vissa delar av plantan, men just specifika delar av växten. Resonemangen kan lika lätt överföras från växtriket, djurriket och slutligen människoriket. Orsaken till kroniska sjukdomar hos oss människor är inte direkta störningar i vävnadernas celler.

Sjukligheten beror på att vitala organ efter flera år av anfall angrips av parasiter/ mikroorganismer. Dessa kan förekomma i hela kroppen, men förstör inte denna i sin helhet, utan bara i vissa områden. Svamp och antibiotika gör att tarmbakterierna också förintas. I brist på dessa, uppstår svårigheter med att ta upp näringsämnen, vilket kan leda till att immunsystemets försvarsmekanismer minskar eller i vissa fall helt slutar att fungera. (De kallas för autoimmuna sjukdomar.) På grund av dessa faktorer i kroppen dödas mängder av välgörande mikroorganismer och döda vävnader lagras i tjocktarmen. Svampen trivs i denna miljö. De är så kallade "saprofyter", lever på dissociations produkter av organiska stofft (celler de kan utvinna någonting ur).

Ta t. ex. ofarliga Candida svampen som efter vissa medicinska behandlingar drabbas av olika former av mutationer. En svamp som börjar ofarlig, men efter att ha blivit utsatt till andra ämnen ändrar form. Alltså används den via ”iatrogen” behandling, dvs. via medicinsk behandling utvecklas de till orsaken till andra allvarliga sjukdomar. WHO undersökningar visar, att i västvärlden ca minimum 80 % av kvinnor och 50 % av män är svampsmittade. Eftersom svamp inte blivit identifierat som en hotande källa för människans välmående, behandlas oftast symptom med riktigt allvarliga medel som påverkar kroppen allvarligt. Zervital är inte emot moderna läkemedel. Men vill med sitt unika koncept ta ett steg tillbaka och ifrågasätta ifall detta verkligen är såhär det ska vara.

Vad kan vi erbjuda?

Zervital produkter i olika form rensar kroppen utan medicinering. Utvärtes använder vi kroppsbad med Zervital som innehåller bl.a kanel och extrem mängd propolis mot svampen. Inuti kroppen gäller diet. Vid behov använder vi oss av en rensnings kur, skapat av dr Rudolf Breuss.

Vi rekommenderar en vegetarisk kost och livsföring vid sjukdom, men även annars också. Efter första kontakt erbjuder vi såklart gratis konsultation. Zervitals behandlingar, råd och kostförslag/dieter är utan biverkningar, och kommer inte i konflikt med några medicinska behandlingar. Läkares ordinerade mediciner och behandlingar prioriteras vid varje


När du börjar behandla dig själv

Du börjar med ett Zervital månadspaket, som består av fotbad, kroppsbad, och salvan. (Salvan används för behandling för ändtarm och underliv.) Ett paket är tillräcklig för ungefär 14-15 behandlingar eftersom det oerhört starka desinfekterande medlet används om och om igen. Ni kan även få alkohol-baserade Zervital-produkter för allvarliga sjukdomslägen. Ni bokar en konsultation med låg pris, helst personligen på mottagningen, eller per telefon/email. Vi besvarar naturligtvis alla era frågor, kontakta oss här och vi hjälper till med råd och stöd under hela processen.

Hur används Zervital?

Zervital-medlet består av 1 flaska fotbad och 1 flaska naturmedel som ska strykas ut på kroppen, i vissa fall används även vår propolis salva. (Dessutom ta gärna 4 st. öljäst tabletter och 4 msk vetegroddar per dag.) Varmt rekommenderad är tjocktarms-rensning, C-vitamin kur och ibland pumpkärna olja också.

Fotbad: Fotbadet hälls upp i ett kärl så stort att fötterna får lagom rum. Värm upp medlet till en behaglig temperatur. Skaka flaskan tills botten är ren innan den hälls i kärlet, då har koncentratet lösts upp helt. Observera att du ska använda samma fotbad under hela behandlingsomgången, sätt fötterna i badet 45-60 min varannan dag och låt dem lufttorka efteråt. Du kommer att fjälla en hel del om fötterna, vilket är en indikation på att kroppen har svamp, och att läkningsprocessen påbörjat. Fotbadet kan användas till ca 14-15 behandlingar, efteråt bör ersättas med nytt sats.

Kroppsbad: Den mindre flaskan skakas på samma sätt, före varje sköljning på kroppen (som skall göras varannan dag också) genom att doppa en bomullstuss eller en liten svamp i vätskan och sedan stryka ut den över kroppen. Låt gärna kroppen lufttorka efter behandlingen, så att vätskan absorberas av huden. Behandla tills slutar huden slutar fjälla från fötterna i 7 till 10 dagar vilket tar olika lång tid beroende på ditt hälsotillståndet hos användaren. Ibland behövs det alltså flera satser.

Salvan: Innehåller stor mängd vegetabilisk olje-baserad propolis. Har nära samma effekt som vätskorna, stark.

Under behandlingstiden: Undvik kött, vitt mjöl, svamp, alkohol, mjölk, bagerijäst, mögelostar samt uteslut socker och surdegs-bröd. Mycket viktigt är dock att under behandlingsperioden dricka mycket, 1-2 liter per dag. Ät mycket färska grönsaker, och rotfrukter (dock inte för mycket potatis).

Några kommentarer: Allergiska, astmatiker och gluten-känsliga personer kan använda medlet, för ofta kan deras åkommor orsakas eller härledas till svampallergi-svampsmitta. Brist på magnesium, zink och omega-3-fettsyror är vanligt vid Candida-problem. Ta gärna linfrö-olja under behandlingen för att stärka kroppen. Efter avslutad behandling kan du övergå till vanlig mathållning men ändå tänka på vad som sagts ovan. Fläckar av medlet kan uppstå på kläder, lufttorka därför väl! Ha tålamod och låt medlet bevisa sig för dig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards