corneliasrum

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

ZERVITAL DAG 38 - FÖTTERNA FJÄLLAR FÖR ANDRA GÅNGEN

Av Ann-Christin Tjernström - 14 november 2012 12:18

Jaha, nu är jag på bettet igen!    Jag trodde förstås att det inte skulle finna något att skriva om idag, men då jag tittade under mina fötter förändrades mina intentioner.


Jag skrev redan igår om att det hade börjar klia i hålfoten. Precis som vid förra fjällningen blir det som lite mer dan efter ett fotbad. Då var det efter tre bad nu är det efter nitton.

Skinnet blir, förutom missfärget, lite blankt, torrt och hårt. Mina fötter hade ju tidigare gått tillbaka till det naturliga men nu har skinnet blivit som lite skrumpet igen.
Det kliar i hålfoten och när jag nu tittade under fötterna fann jag att det på trampdynorna redan hade fallit bort. Hudlagret om fjällar är tunnare den här gången och verkar inte behöva så mycken hjälp för att lossna. Det räcker tydligen med att jag har strumpor och skor på fötterna och nötningen gör att skinnet faller av av sej själv. I och med att det är tunnare skinn som lossnar, syns det inte heller några hudrester i strumpor eller i de Ulletofflor av ull som jag har på bar fot här hemma. Tittade i dem. men kunde inte se nåt speciellt.


Jag har tagit bilder av båda fötterna. på den vänstra kan man fortfarande se en rodnad efter det sista ringormsangreppet. Det har nu också ändrat färg tlll den orangea pga färgen på fotbadet som har som huvudingrediens - kanel.


På tal om fötter så använder jag dem flitigt, och då mest utomhus. Jag känner mej lätt - har ju minskat 3 kilo, men tror inte att det har med kilon att göra, snarare magen som inte känns svälld och tung. Andningen känns också bättre. Förra hösten och vintern hade jag som vana att ta en morgonpromenad på 2.6 kilometer. Jag brukade vända där vägen blir alltiför krokig och i lite dåligt ljus vill jag inte vara i vägen för någon bil. De senaste dagarna har jag utökat till mellan 3.5 och 4 kilometer. Blir förstås lite stum i benen pga asfalten men inte trött som jag tidigare under många år har blivit vid fysisk anträngning. Det här gillar Nienka också då hon får längre sträcka för sin överloppsenergi samt större yta att lukta sen fram på.
Der är förmodligen under morgonpromenaden som fjällen på trampdynorna har släppt.


I slutet av augusti fick jag fruktansvärd värk i munnen, käken, upp mot ett öra, kinden och pannan på högra sidan. Jag misstänkte hål i en tandhals och fick akuttit den fredag hos tandläkaren. Tänkte att det inte skulle gå att stå ut över helgen då jag knappt stod ut redan då.
Fick en akuttid och det var ett hål mellan två tänder där en triangelstor öppnin gtillkom i samband med tandsaneringen. Där fanns nu ett hål som lagades. Så länge som bedövningen satt i kändes inget, men när jag kom hem igen var allt likadant igen. Roten tänkte jag........
Jag lade på tussar med kollidalt silver som dämpade. Det var också svullet under den högra sexan och skinnet hade som dragit sej neråt och blottat tandhalsen. Jag brukar ha blåsor där och på andra sidan vid samma tand.
Det här är tänder som fylldes i förebyggande syfte med amalgam då jag var endast sex år gammal Samtidigt lagades sex hål i mjölktänder, av den nitiskte tandläkare. Hål som Folktandvården inte hade sett men som den här privata som min mamma gick hos, genast ville åtgärda samtidigt som han fyllde alla mina sexårstånder. Tio plomber blev det sammataget, och därefter försämrades min hälsa markant.


När jag så var hos tandläkare sa hon att jag hade "munherpes" får man inte det i slemhinnorna vid läpparna????
Det gav så småningom med sej och jag slapp gå tillbaka till tandläkaren. Det tog dock hela helgen som följde.

Häromdagn fick jag tillbaka smärtan. Jag hade lagt på en KS-tuss men tog ut den medan jag var ute med hunden. När jag kom hem trodde jag att ansiktet skulle värka sönder - samma som tidigare. Jag undersökte med tungan och fann det lite skrovligt i slemhinnan på insidan av kindern. Som små prickar.
Lade på en tuss KS igen och det gick med sej. Så igår fann jag att jag hade ont inne i munnen igen.
Nu var det långt in, och svårt för mej att borsta tänderna då alla käkar var ömma och svullna längst in. Även på vänstra sidan där sexan med amalgamet har varit.


Nu tänker jag så här:
Kan det vara så det är svamp som jag även har i munnen och kanske inte herpes som tandläkaren sa.
Svamp skall enligt uppgift kapsla in och skydda kroppen från kvicksilver- Kvicksilver vet jag att jag har haft i många tänder och lagrat i mina käkar dessutom. Kan den här kuren nu göra så att kvicksilvret håller på att röra på sej då eventuellt svampangrepp i munnen försvinner??? Min egen teori.....men kanske sann???


Virus har jag även varit begåvad med, och då i form av vårtor. Det har alltid funnits någon liten vårta på handen änd sedan jag var riktigt liten. Under skoltiden blev det så dax med fotvårtor och det har inte funnits ett tillfälle då det inte har varit någon som verkligen har stört och gjort ont när jag har stått på foten. För några år sedan testade jag tuja som kom via en homeopat och det var det enda som riktigt har hjälpt.
Nu har jag en vårta på högra foten direkt under trampdynan. Den har sett ut att lämna flera gånger men tappert hållit sej kvar. Jag tar tacksamt emot tips på hur man får bukt med fotvårtor. Den här verkar dessutom har etablerat sej på en punkt för sköldkörteln?


Här nedan kommer nu dagens bilder på fötter i fjällning.


Tack för ditt besök!   


(Vill du läsa mer om Zervital gå in på www.zervital.se eller läs under mina tidigare inlägg under samma namn.)


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards