corneliasrum

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 17 januari 2013 15:27

Ja, igår var det så den hundrade dagen i min Zervital-kur. Jag hade hoppats göra ett inlägg bara "för att"!
Det var fotbadsdag igår och med lite facit i hand nu så ser jag att just de dagarna blir lite "mera trötta" än de här mellandagarna.
Jag blev så trött fram mot kvällen och orkde inte få till något. Dessutom var inlägget dagen innan så långt och jag kände att jag saknade nyheter att notera.


För nya besökare, genomför jag en Zervitalkur för svampinfektioner se: www.zervital.se eller i här i min blogg under kategorin med samma namn.


För att skynda på "utrotningen" av svamparna och för att skydda mej mot kvicksilver i omlopp, söker jag efter kompletterade kost eller produkter.


Något som jag har glömt att notera här är att kokosolja/kokosfett innehåller kaprylsyra som i sin tur är bra mot svamp. Jag har därför kokosfett på mina råriskakor, i smoothies eller på sked. Redan efter några dar kunde jag se en förändring på mina naglar. Ytan är mjuk och blank, nästan som behandlade.


Jag fortsätter att dricka värmande dryck tillagad av chaga/sprängticka. Jag fick lägga i en liten klump till idag då det började bli lite väl lite färg på vätskan. Jag lade till en bit med den svarta utsidan och nu blev chagadrycken markan mörkare och smakade dessutom lite mer.


   


Jag har ett inlägg här om chagan. Sannolikt under Hälsotips.


I webb-butiken Råvarubutiken finns en bok om chagan. Följ denna länk och titta under rubriken "Nytt i butiken".
http://www.ravarubutien.se/?a_aid=7844


Pfaffia paniculatan, Cortex max, skapar balans i min kropp. Har ginsengeffekt. Känner skillnad under de två vekcor som jag har nu har hållit på. Fortsätter även med Mariatistel och Maskros för att stödja upp lever och njurar.
Kolloidalt Silver för att binda tungmetallerna.


Jag fortsätter med att göra mina meditationer och behandlar mej själv med energibehandlingar. Jag går i yogaklass en gång i veckan och försöker även här hemma så snart jag bara kan.
I helgen plockade jag fram en DVD som följde med tidskrifter Hälsa i somras. Den heter: "Den bästa 40+Yogan".
Den har två pass. Ett kortare på 29 minuter och ett längre på 1.06 Det längre har många ställninga och övningar som vi göra i yogaklassen: Ryggflex, Nackrullning, Hunden osv. Men även några nya, ganska påfrestande, åtminstone för mej. Speciellt; Stolen, Duvan och Sat Kria. Stolen känns verligen i mina ben. Challe Lundholm som håller i DVD, säger att det är viktigt med diciplin och nästan uppmanar oss att "Vi ses i morrn" och lätt är det att säta jam, även om det är en DVD som jag talar till. Fiffigt sätt att få oss att fortsätta framåt.


Det känns angeläget att hitta vägar till hälsa på alla plan. Jag försöker så långt jag bara kan och i förhållande till det som passar i min familj. Jag anmäler mej även till grupper på Facebook med distanshealingar. Ikväll blir det en Universiell distanshealing anordnad av Brolan J Holm. Det är varannan torsdag och förra gången fick jag en jättereaktion på mina fötter som brände och kliade ordentligt under tiden som det pågick. Helt otroligt kraftfullt!


Utomhusaktiviteterna är desamma som alltid. Min hund Nienka uppmanar mej till utestunder även idag då kallgraderna gick ner till -25 i morse och efter några grader uppåt under dan, nu dalar neråt och just nu -28. Burr!!


Idag tog vi skoterspåret ner till tjärnen där Nienka kan springa runt och göra ordentliga rusher för att hålla sej varm. Det var magiskt vackert då solen hade stått högt på himlen. Tyvärr en del chemtrails som alltid syns väl då det här klart väder. Läs mer om dem under kategorin chemtrails.
Jag tog i alla fall en massa bilder och delar dem här för att ni skall få se.


Jag önskar dej en fortsatt fin dag, trots bitande kyla.   
Vi ses snart igen!........och vem vet? Det kanske blir ett helt decennium ytterligare, då de här svamparna krampaktigt vill stanna kvar i min kropp.



   
Mitt hus på avstånd nedanför Storhällan.     









Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards