corneliasrum

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 4 februari 2013 18:55

Tiden går och jag har en sjö att ösa ur!
Det är svårt att känna någon förändring just nu. Det är inga markanta symptom längre, men så där i skym undan

sker det saker ändå, vill jag påstå.


Jag fortsätter min Zervitalkur med fotbad och diet. Läs mer på Zervital på www.zervital.se eller under kategorin med samma nämn här på bloggen.


För en tid sedan började jag återinföra preparat som stärker njurar och lever - maskros och mariatistel. Preparat som kommer från IMS Egenvårdspoolen men som jag handlar via en nära vän Karin som är terapeut.


I förra veckan väntade jag på leverans. Jag hade då även beställt preparatet Noacid som är mineraler och örter.
Det innehåller viktiga basbildande mineraler och örter som bidrar till att återställa syrabasbalansen i kroppen.
Svamp gillar en sur miljö och nu skall jag jobba för att bli mera basisk.


Jag har till och ifrån använt mej av bikarbonat. 1 tsk i ett glas vatten på fastande mage och väntan minst en halvtimme innan jag intar något annat. Bikarabonat basar
Noacid har jag använt tidigare också och nu känns det rätt att basa på även med det.


Jag har tidigare nämnt om att jag upplever det som att det händer något i mitt ansikte. Misstänker att det är kvicksilver som börjar röra på sej i takt med att svampinfektionen drar sej undan.
Svampinfektion och tungmetaller lever tillsammans. Mycket svampinfektioner tyder på stora mängder tungmetaller i kroppen.


Jag har som nu kommit till ett annat stadium. Tidigare kändes det så angeläget att bli av med svampinfektionerna, men när nu sannolikt mina tungmetaller börjar blottas, är det av vikt att det tar sej ut ur min kropp utan att ge mera skada än vad det redan tidigare har gjort.  Lever och njurar kan nu behöva till extra hjälp.


Jag har tidigare, till och ifrån gjort omslag av varm ricinolja som jag harhällt över ett tyg som jag sedan har lagt på magen, över levern. Detta för att stimulera körtlarna. Det har alltid känts varmt och skönt både utanpå och inuti, men man får vara noggrann med att känna så att det inte är för hett så att det ger brännskador på huden. Därefter rullar man en glad pack runt magen för att det skall sitta kvar och dessutom inte kladda ner kläderna som annars knappt går att få rena igen. I förra veckan hade jag slut på mina preparat och väntade på ny sändning. Tänkte att jags kulle göre ett leveromslag för att hjälpa levern lite.
Skred till verket och lindade in mej i glad pack.Jag hade tänkt ha omslaget kvar över natten men jag kände att det inte fungerade. Jag fick reaktioner och tog bort det. Detta är en ny erfarenhet för mej som annars har mått så bra av leveromslagen. Jag förstårt att det är kaos i min kropp just nu och att mina starka reaktioner på vad jag än testar är ett tecken på att det händer saker. Jag får därför vara ytterst varsam när jag introducerar något nitt, för att starka reaktioner skall hållas stångna.
Den sköna varma känslan med ricinolja på magen hade nu utvedklats till något annat. JAG - LEVER?


I en frågespalt blev jag påmind om citricidal/grapefruktkärnolja, som även den dödar svamp.
Jag hade en flaska här hemma och funderade på att testa även den. Gruvsamt då den är mer än besk - hemsk att ta in. Jag avråddes nu av Karin för att inte driva ut mer svampar/gifter än vad mina organ orkar med. De skall ju ut också, och jag skall leva!!


Jag får nu fokusera på att kvicksilvrelt skall blottläggas och följa med ut ur min kropp, och i deras fotspår följer även svamparna. I slutändan blir dej ju ända samma sak tänker jag.


Kolloidalt silver har jag  tidigare använt i massor och det fortsätter jag med då det skall binda kvicksilver.
Om du inte hittar det ute i handeln kan du beställa via Råvarubutikens webb-butik:


http://www.ravarubutiken.se/?a_aid=7844



Dieten ja, jo den fungerar och magen mår bra. Vikten är konstant och verkar var min matchvikt.


Bröd, bröd, bröd!!!


Fattar inte att bröd skall ha en sådan stor betydelse för oss. Jag har tuggat på råriskakor till dess att det nästan kommer ut genom öronen. Tsatsiki och philadelphia med röd paprika är ok, men ibland vill jag tugga mer än vad riskakorna erbjuder.
Fann i förra veckan ett GI-recept på ett bröd med massor av frön.
Jättegott att ha något att tugga på och med endast en kilck smör är det helt ok. Jag har ätit i massor!!


½ dl linfrö
½ dl sesamfrö

3/4 dl solrosfrön
3/4 pumpakärnor
2 dl kokt vatten

2 dl majsmjöl

½ dl olivolja


2 tsk örtflingsalt


Blanda alla ingredienser och häll på det heta vattnet. Bred ut på ett bakplåtspapepr och lätt ett annan ovanpå och tryck ut med hjälp av din hand. Sätt in i ugnen i cirka 150  grader och grädda till dess att du är nöjd.
Majsmjölet kan bytas ut till mandelmjöl och man finner majsmjölet för påverkat av GMO osv. Håller dock ihop bättre med majsmjölet.



Ett LCHF-bröd fann jag hos en väninna:


200 gr linfrö

50 gr sesamfrö

50 gr hasselnötter

50 gr mandel

60 gr fiberhusk

2 tsk bakpulver


Mixa tillsammans till ett mjöl.
Blanda sedan ihop:



50 gr smält smör

1 dl creme fraiche

250 gr keso

6 ägg



Blanda allt och häll i en avlång form klädd med bakplåtspapper.

Ev lite solrosfrön på brödet. Grädda cirak 60-80 min i 175 grader

Tag ur brödet ur formen.Låt svalna och skär i tunna skivor
Har inte testat själv


Amerikanska pannkakor:


6 ägg

400 gra cream cheese

1 dl kokosmjölk

3 dl mandelmjöl

2 msk fiberhusk

½ tsk vaniljpulver

1 tsk kardemumma

2 tsk bakpulver

2 msk honung el stevia.


Steks som pannkakor. Har ännu ej testat


Det känns skönt att redan ha varit vegetarian då jag började dieten. Lite svårare än så är det dock. Inom GI och LCHF upplever jag att det finns recept på rätter och bröd som man med fördel kan äta om man äter ägg eller annat som kommer från djurriket.


Det har snöat i Västernorrland nu på föremiddagen. Temperaturen steg markant och med det följde snön.
Jag hade varit ute och slirat mej fram på min tidigare upptrampade lilla tig där jag går med hunden för att komma ner till tjärnens is där jag kan släppa lös min hund.


Idag hade jag även en tid för kippnng, 9.45 Bilen starade snällt i det varma vädret, men så skulle jag ut från en trång gårdsplan med såväl bilar som med en släpvagn.
Kom lite för långt till höger och kärde fast med högra hjulet. Fick begära förstärkning!
Väl hemma tillbaka kändes ingen återvändo. Mina snökanter på gården är alldeles för långt ut på gården och bjuder väldigt lite utrymmer att köra bil på.


Efter en timmes promenad med hunden längs med älven blev det sedan att ta itu med snön. Det blev en timmes snöskottning också, och det känns i min rygg.
Usch så påfrestande! Jag är fortfarande trött och somnar nästan där jag sitter.


Jag är glad över ditt besök här på min blogg!
Välkommen åter!


Varm kram!   





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards