corneliasrum

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

ZERVITAL DAG 120 , FOTBAD 62 TIPS

Av Ann-Christin Tjernström - 5 februari 2013 11:35

Nu "bloggas det tätt"!


Igår var jag så trött efter snöskottning att jag nästan somnade under mitt inlägg. Jag hade ruvat några dar på det jag skulle skriva men en del föll i glömska.


Tack till Istvan som efter gårdagens inlägg gav tips på kokt sparris som skydd för njurar och lever. 250 gr mixat eller i små potioner. Han lovar resultat efter några dar - spännande! Sparris äter jag mindre ofta, men tillgängligt i matvarubutiken - bra! Jag gillar verkligen att kunna äta mej till hälsa och då menar jag med födoämen som jag kan plocka själv eller handla i vanlig livsmedelsbutik.


För nya besökare gör jag en zervitalkur för sen svampinfektioner. Se mer www..zervital.se eller under kategorin med samma namn här på bloggen.


Om jag nu fortsätter på tungmetallsspåret som jag skrev om igår, så kan men själv med hjälp av test kontroller se om man fäller ut tungmetaller i urinen.
Första ggn som jag köpte hem tungmetallstest var det från Vital, Body & Soul  IHMT-test. Där kan man avläsa en mängd tungmetaller i urin tillsammans med ämnet tessol som reagens.


För cirka 10 år sedan kom jag första ggn i kontakt med blodanalyser. Dessa gjordes på Alocost och var ett samarbete med Professor Per-Arne Öckermann.
En av  medarbetaran Pekka Nylund, fann under en längre tidsrymt och cirka 25 000 blodanalyser, att amalgamskadade och elöverkänsliga hade andra skador på blodet än övriga grupper. Förutom fria radikaler, tarmtocixitet, kalciumläckage och blodtoxicitet, fann han en fibrinnätverksförsvagning, stresspricaroch cemtrumkrackelering.


Pekka startade sedan företaget IMS Egenvårdspoolen, som jag har omnämnt tidigare. Under en längre period skickade jag in torkat blod för analys och fick sedan förslag på vilka preparat jag skulle ta pga hur blodkropparna såg ut.
Igår nämnde jag om Karin och det är hon som har varit min terapeut under den tiden och det är genom henne som analyserna har gått. Det är då även genom henne som jag har inhanlat mina preparat.
Där kan man även införskaffa tungmetallsanalyser.
Jag har precis talat med Karin och tingat en analys för att själv kunna avläsa vad som förhoppningsvis fälls ut via min urin just nu.


Jag testade mitt urin för pH i morse och får sannolikt göra om det igen i morrn om jag kommer ihåg det innan jag dricker eller går på toaletten.
Värdena för urin och saliv var båda 6.8 vilket tydligen tyder på att mina njurar buffrar och själv producerar baser.
Svårt försurad.
Ja, jag har ju förstås talat med Karin igen.
Hon föreslog rent magnesium under en tid.


Ja, hej och hå!! Lite av ett helt företag att hålla reda på allt som händer i kroppen just nu och dessutom att lyssna och tlllföra det som jag sannolikt behöver för att underlätta.
Igår tog jag två Noacid och det blev en "svettig" natt! Min termostat är helt ur slag och reagerar på värme och frossa om vart annat.


Oftast får jag ett par kraftfulla vallningar medan jag sitter i fotbadet, sedan blir det på natten, och en stund innan jag skall gå till sängs börjar jag få frossa. Jag fryser ibland så att jag inte kan sova på natten. Jag ser ut som en omvänd prinsessan på ärten, då jag har lager på lager över mej för att inte frysa fördärvad, förutom en varmvattenflaksa med "päls" som jag lägger i sängen för att värma lakanen innan jag skall lägga mej.
Jag har tidigare sagt att jag skulle föredra sommar under den här kuren, men med synliga angrepp få fötterna vågade jag inget annat. Jag tror att jag skulle frysa mindre då?



Recept har jag förstått är ett önskemål.
Igår fann jag ett recept som jag inte heller har testat, men enligt den som gav mej det skall vara supergott!


BOVETTEVÅFFLOR gm Johan


1 dl majsmjöl
3/4 dl bovetemjöl

3/4 dl hirsmjöl

2-3 tsk olja

1 dl vatten


För två veckor sedan gjorde jag en soppa som var supergod med ayurvedisk kryddning.
Om jag inte missminner mej skrev jag ner receptet här. Jag tömde en burk med en kryddblandning som jag hade hittat i Friskvårddsmagasinet som kom ut i nv 2012. När jag sedan skulle göra en ny kryddblandning var tidnignen borta. Jag har verkligen letat och så igår dök den upp på ett ovaäntat ställe. Här nedan kommer även det receptet.



Fräste gul lök och vitlök tilsammans med rårivna morötter och bruna linser. Hällde sedan på en förpackning med krossade tomater. Spädde med lite vatten och kryddade med buljongpaste Herbanmare och så den ayurvediksa kryddan. Jag har försökt att memorera men det var lite tomt däruppe.


Kryddblandningen stärker, enligt ayurveda, immunförsvaret oh matsmältningen.


Använd kryddbalndningen 2-3 ggr/dag. Blanda i oljan elle rsmösret när du lagar varm mat elle ri salladsdressingen. Blanda lla kryddor väl och förvara blandningen i en lufttät behållare skyddat från direkt solljus.



6 tsk gurkmeja

3 tsk krossade kumminfrön

6 tsk krossade fänkålsfrön

3 tsk korianderpulver

1 tsk ingefärspulver

1 tsk mald svartpeppar

1 krm kanelpulver


SUPERGOTT och jag har nästan fått begär på kryddblandningen. Koriandern nästan mest och den hjälper ju till vid

tungmetallser - lyssna på din intuition.



I förra veckan bjöd oss vår yogalärare på rostade solrskärnor och pumpakärnor, rostade i i Ghee.
Supergott även det! Ett alternativ till något gott att tugga på.


KLARNAT SMÖR (GHEE)


*Smält ett halvt kilo ekologiskt smör i en kastrull på svag värme.
*Höj sedan temperaturen till medervälre och skumma av det skum som uppstår.

*Sänk värmen när smörte börjat koka ochlåt koka i 10 minuter för att få bort vattnet.
*Smöret är klarnat när allt vatten avdunstat och på botten finns de svagt gyllenbruna mjölkämnena(som skulle separeras bort). Det har nu en svagt nötaktig doft.
*Ta av från plattan och låt svalna. Häll upp i en glasburk med tättslutande lock. Ghee håller sig lång tid i kylskåp och kan även förvaras i rumstemperatur i flera veckor.


(Receptet på Ghee är  hämtat ur Sanna Ehdins bok "Sannas Matbok - för den självläkande människan)


Under det här inlägget har jag suttit med fötterna i mitt fotbad. Vars fotbadskärl står i ett av kokvarmt vatten i ett större kärl för att hålla värmen. Bilder på mina kärl finns i mycket tidigt inlägg från i höst.


Vätskan försvinner fort. Det känns som att det är mycket som dras upp i huden. Jag ser nu också att det är ytterst lite kvar på botten och jag behöver två flaskor med fotbad ytterligare samt en omgång salva i sprutform.
Direkt efter att jag har postat det här inlägget blir det en kontakt med Istvan igen!


Tack för ditt besök och för att du följer mej på min "svamp"- resa.


Varm kram till Dej!   






 
 
Ingen bild

Rolf Karlsson

6 februari 2013 19:06

Hej Ann-christin
jag har pratat med dig tidigare i höst och du är duktig på att skriva jag är ochså inne på fjärde omgången lossar enormt med skinn har väldiga problem ont i bihålorna och öronen värst är det med tröttheten i ögon och huvud jag handlar ochså hos firma vital använder ch77 och chlorella för att binda tungmetaller .du säger att du använder kollodialt silver för att binda tungmetaller men är inte det bara svamp och bakteridödande. jag har testat cyklovir som är svampdödande alger frän vital parallelt med zevital men då sväller höselgången igrn så jag kan inte tugga ändå så har jag en bicom resonans apparat så jag kan behandla mig själv
det vore enklare om vi kunde någon gång prata på telefon
Mvh Rolf

Ann-Christin Tjernström

7 februari 2013 15:19

Hej Rolf!!

0612 50585


Meddela ditt nummer så att jag vet vem som ringer.

Vi hörs!! :)

Ankie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards