corneliasrum

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 7 februari 2013 11:27

Att gå till brevlådan för att hämta post och den är helt full av två paket, är minsnn markant roligare än att finna den fullproppad med räkningar. Igår var det så!


Jag hade varit med på två Traderaauktioner och trodde bestämt att det var de paketen som kom. Öppnade så det gröna och fann de flaskor som jag sa mej skulle beställa när jag i förrgår, precis hade skrivit klart här inne.
Rekordsnabb leverans! Nu blev det att fylla på mitt kärl här i morse, och jag har nu skvätt omkring med mina tår så att jag är helt prickig på ovansidan.


Det andra paketet var Traderavinsten. Malin Berghagens bok "YOGA Min kropp min själ min ande."
Boken var inte ens öppnad. En jättefin bok med vackra bilder som verkligen talade till mej.
Yogan har ju även kommit in i mitt liv och jag känner alltmer att jag bara vill ha mer....Sträckläste igårkväll och kände mej verklgen berörd.


Yogamaten passar ju även den här kuren, och visst är det bra att kunna rensa på alla nivåer när man rensar ut svampinfektioner. Så mycket som ligger lagrat i våra sinnen och som vi med hjälp av yogan kan släppa ut, inte bara utrota infektionerna tänker jag.


För ej som är ny berättar jag om min Zervital-kur för svampinfektioner som du kan läsa mer om under www.zervital.se eller under samma kategori här på bloggen.


Idag tog jag ett nytt urin- och salivprov. Saliv: 6.5 och urin 5.5 Talade förstås med  min terapeut Karin som meddelade att jag var ordentligt försurad och att saliven skall ligga över 6.8
Jag gjorde ett uppehåll med Noaciden igår. Två tabletter var alldeles för mycket. Jag fick massor av värmeflushar under natten. Idag tog jag endast en tablett som jag mortlade till ett pulver.


Under de här kurerna, blodanalyserkurerna som jag skrev om tidigare och som jag har tagit förut så har jag tagit terapeutiska doser och då har det varit 4 tabletter/dag.
Nu reagerar jag markant på mycket mindre doser. Det ser ut att hända saker i min kropp och "Ingenting är längre som förut..." som texten i den gamla låten.
Jag får verkligen tassa fram och känna mej för ordentligt. Nog för att alltid har varit känsligt och reagerat krafffullare än andra......men nu är det exceptionellt.


Det ser ut som att det riktigt gamla ringormansagreppet från i somras har givit med sej. Nu kan jag endast skönja de ringar som bröt ut veckan före jul. Och det var en ring på vardera fot, runt fotknölen. Nu ser man bara en liten del av varje ring. Jag trodde först att det var ett skavsår med då det brände så dant fann jag senare att det hade slagit upp ännu två ringar. Tittar man nog så kan man se att ringen gör som en fördjupning i skinnet. Det bräner som ett brännsår då det är nytt och man kan känna hur det spänner en bit in i foten.


           


Jag delar flera bilder av mina fötter.


I förra inlägget publicerade jag den goda ayurvediska kryddan.
Samma dag testade jag en annan variant på maträtt med kryddan. Ganska snarlik soppan men fick en annan touch pga lita förändring.


2 gula lökar
1 vitlöksklyfta

3 dl borlottibönor ( kokade en slöpa under dagen)
3 grovrivna morötter

1½ dl tomatkross
Buljongpasta, Herbamare
Cirka en matsked av den ayurvediska kryddan


Fräs allt utom paprikan, som läggs ner när grytan nästan är klar.


Serverade med keso och två råriskakor med philadelphiaost. Mums!


Borlottibönor är nytt för mej och väntade mej orolig mage, som uteblev.
Jag är annars en älskare av bönor, speciellt bruna bönor som var min favoriträtt som barn.
Idag brukar jag få väldigt ont i magen av dem.
Slogs av tanken att det nog inte är bruna bönorna i sig utan kryddningen med sirap eller som jag har använt råsocker. Även ättikan och jag har bytt ut om vinägern. Det är kanske de söta och vinägerns om har gjort att det har varti svårt att smälta för mej?


I krydblandningen gömmer sej en del bra och renande kryddor:
Ingefära - blodrenande

Koriander  - avgiftande

Gurkmeja - starkt antiinflammatorisk
Det var vad jag kom på för tillfället. De andra kryddorna har förstås även ett syfte.
Inte undra på att jag har bllivit förtjust i den kryddblandningen med tanke på dess effekter, detta förutom att

det är värmande för mej som nu har blivit så frusen.


Ställde mej på vågen - nästan två kilo lättare - gymnasievikt.  Fick en tanke på om det kunde bero på den fart jag fick på tarmarna

då jag nästan hetsåt det goda nybakade fröbrödet häromdan. Fröna drar verkligen med sej tycker jag mej se.



Hittade även ett recept på bröd i Livelifetidningen som kom i veckan:


KNÄCKEBRÖD


12 dl paranötter

12 dl valnötter

3 ½ dl linfrö

1 gul paprika

2 mirötter

½ tsk gurkmeja

4 tsk salt

1 dl tamari

1 dl vatten


Blötlägg nötter oc frön i 2-3 timmar

Kör allt i matberedare till deg.

Kavla ut tunt och skär i bitar

Lägg bitarna på plåtar och låt torka på

42 grader eller lägsta möjlig temp. med ungslyckan öppen i minst

12 timmar. Har du en torkmaskin -använd den.


Jag är lycklig ägare till flera av Sanna Ehdins böcker.
I flera av dem finns recept på maträtter och även smoothies som
med fördel kan användas under den här kuren.
Publicerar nästa ggn.


Min hund gnäller i trappan. På något sätt känner hon nog av att vi är på väg ut för att träffa

hennes hundkompisar Sussie och valpen Bänny. Full rush!!! Jag får då även tillfälle till en trevlig promenad med min vän Mona.



Tack för att du besölker mej!!!  


Fortsättning följer! 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards