corneliasrum

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 9 februari 2013 13:27

Lördagsmorgonen ägnade jag åt en stunds bokläsning.
En ny bok hade kommit i min ägo och nu började jag läsa den.
Det är en bok om automatskrift och skriven av Edain Mc Coy " Konsten att Skriva Automatisk Skrift"

Det är en metodbok där man lär sej hur man gör steg för steg.
En av momenten är chakrarening.  Jag fann det som en lättförståelig text och väljer därför

att nedteckna den här steg för steg. Att lära sej att rena sina chakran/energicentra kan

vara värdefullt även vid andra tillfällen.
Så här beskriver Edain Mc Coy:

1. Sitt så rak i ryggen som möjligt.


2. Slut ögonen helt lätt.


3. Andas djupt och slappna av.


4. Försjunk i lätt trans


5. Kanalisera den kreativa energin.


6. Aktivera dina chakran i tur och ordning.


7. Känn hur alla chakran öppnar sej.


8. Känn eller "se" alla mörka fläckar på dem.


9. Rena varje chakra.


10.Fokusera särskilt på de chakra som är inblandade

i de problem du eventuellt har.


11. Fyll varje chakra med ny energi och färg.


12. Visualisera hur alla chakran arbetar på höjden av sin förmåga.


13. Stäng de chakran som skall stängas, helt eller delvis.


14. Jorda elelr sänd tillbaka överskottsenergin.


15. Orientera dig. Återgå till normal vakenhetsgrad.


16. Öppna ögonen.


Innan jag kom fram till den här sidan, hade förstås författaren förklarat hur kan skall göra vid varje moment.

Viktigt för en person som är nybörjare. För den som har testat lite tidigare kan den här sammanfattningen

vara ett litet hjälpmedel för att rena sina chakran.


Med ljus och kärlek!   


Av Ann-Christin Tjernström - 9 februari 2013 11:51

Jag blev en ganska kort människa. 1.57 i strumplästen, trots att jag hade en markant tillväxt i 10-12 års åldern blev jag inte längre än de övriga i familjen, trots min mamma Ingrids önskningar. Hon som hade fått nöja sej med 1.54 En längd som alla barn i min mgivning alltid har haft som mål att uppnå och sedan min. Först mina egna tre barn och nu även barnbarnen. Julia som är snart nio ligger inte långt efter nu får jag erkänna. Hon ställer sej ständigt vid min sida för att se hur långt hon har hunnit för att snart vara i kapp.
Jag växte själv en centimeter efter att jag hade fyllt tol vår, och sedan fortsatta mina kompisar och blev såväl 1.70 som 1.80

Till den längden har jag haft en varierande vikt runt 50 kilo. Under gymnasietiden knappt 50 och däreter lite drygt. Som mest 57 kg men då har jag känt mej lite rultig så jag har en finlemman överkropp och allt läggs mellan navel och lår.

Sist jag hamnade under 50 kilosstrecket var vid en  halvfasta på tre veckor under hösten 2006. Kände mej även då lätt som en fjäder men gick sedan upp till drygt femti där jag brukar variera mellan 52 och 54 kilo.
54 kilo var nog den vikt jag ungefär hade i höst innan jag började kuren

Kylan slog till igår igen. Minus 23.5 grader var gårdagens sista notering som jag gjorde. Veden är uppeldad coh det väntas på spillved för att kunna fortsätta elda i vedpannan. Elpatronen ville inte ge den väntade effekten i natt och det var väldigt kyligt inomhus. Medan det fortfaradne var mörkt hade jag en lägre stund av funderingar. Jag funderade över ännu ett inlägg och en vinkling som jag har missat - nämligen viktensom kan tyckas även vara en sidovinst?   

Gårdagens inlägg dominerades av recept, och syftef med det är att kunna få er andra att orka fortsätta kuren om det tar emot kostmässigt! Som jag skrev igår så, kändes det även för mej lite tunt bland måltidsförslagen innan jag fann nya vägar.

Idag tänker jag berätta lite om vad jag har sett av min vikt, precis som rubriken avslöjar.

Det allra första mötet med Zervital kom ju genom 2000-talets Vetenskap som utkom i månadsskirfter september-oktober. Jag har nämnt det förut men nämner det igen. Jag slukade, lika fler än jag, numret och fick en AHA-upplevelse som aldrig mött mej förut. Det var en fredag. Under helgen besökte jag hemsidan www.zervital.se
Jag kan säga att jag blev ganska berörd. Egentligen ganska skräckslagen. Detta med anlednling av ringormsangreppet som inte ville ge med sej, och det faktum att jag var vl medveten om den candida som härbergerade min kropp. Jag koperade alla sidor. Läste tidningen och kopiorna om och om igen.....

På måndag ringde jag Istvan. Han meddelade då att det angrepp jag hade på fötterna sannolikt fanns i hela min kropp, så även skelettet - det kliade ju så illa i mina fötter. Jag beställde kuren direkt, som anlände två dar senare. Redan samma vecka plockade jag bort de födoämnen som jag hade kvar för att kunna följa dieten.
Några kanske har läst det här första, men jag tar det igen.

Jag ville vara väl förberedd innan jag började med fotbaden, och väntade därför till kommande vecka innan jag började med dem, alltså måndagen därpå.

Efter ungefär en veckas diet hade jag förlorat 2 kilo i vikt. Jag förstår att det mesta var vätska och jag kände mej mindre svälld. Svullnad är annars något som har följt mej genom hela livet, även som ungdom. Jag hade då inte ens börjat med fotbaden.

Första veckan blev det starka reaktioner bl a på tungan som värkte och dunkade. Bilder på den finns här i bloggen. Jag talade med Istvan och han föreslog "plackkuren" för att få bort infektioner som låg lagrade i tarmen.
Första stöpan jag gjorde var  med 30 vitlöksklyftor och 5 citroner samt 1 liter kokat vatten som hälls i efter att man har mixat vitlöken och citronerna. Det blev en väldigt stor sats som jag endast tog 1 msk/dag av.
Jag fick slå bort en massa och nästa ggn dividerade jag med 5 och satsen blev mera lätthanterlig.

Jag åt blåbär till frukost och kunde därför inte identifiera om det var de som kom ut eller plack ur tarmen. Jag mådde ganska illå vilket visade på att någonting hände.

Nåt annat som hände var också vikten. Nu tappade jag åter 2 kilo i vikt. Inget som syntes på utsidan men sannolikt hade suttit i mina tarmväggarr. När jag sedan slutade med vitlökskuren visade avföringen ingen mörk färg trots blåbären som jag fortsatte att äta till dess att frysen var tom.

Vikten var  konstant igen.

Jag har varit ganska lat med att hitta alternativ till bröd. Under glutenfria perioder i mitt liv har jag testat olika bröd, mixrar och annat som har varit mindre angenäma. Jag stannade därför vid råriskakorna som jag har ätit i massor.

Nu blev jag så sugen på någonting att "bita i" och fann hos en Facebook-vän, fröbrödet som jag har skrivit om här tidigare. Det med; linfrön, sesamfrön, sorlroskärnor, pumpakärnor, olivolja och koktvatten. Kryddat med eko flingörtsalt.
Det var så himla gott att tugga på och jag gjorde därför flera omgångar och åt och åt och tuggade!
Testade även med att byta ut majsmjölet mot; mandelmjöl och kokosmjöl. Mandelmjölet höll ihop sämre och det goddoftande kokokmjölet tillsammans med örkryddorna blev ingen smaksensation. Inte heller konsistensen som mera var som en drömkaka med frön utan sötma!

Efte ett par dar, sa tarmarna ifrån. De här fröna och nötterna driver på bra och det har varit ett antal resor till toaletten.
Tittade mej i spegeln den här veckan och såg mej själv ännu mindre. Med en snabbt möte med vågen fann jag att jag hade lättat ytterligare 2 kilon. Hah! Nu har jag nästan samma vikt som när jag gick i gymnasiet!  
med några klädnypor i hårfästet och vid öronen skulle jag kanske se lite yngre ut nu än vad jag egentligen är?  
Föryngringskur???

Syftet med den här kuren har ju inte att tappa vikt utan att "tappa" svampinfektioner eller snarare utrota dem!

Jag kan vara väldigt hungrig och går och småäter frukt och annat på föremiddagen, men sedan mot kvällen har jag under senare tid haft mindre hunger. Jag har ju ätit mina råriskakor mot kvällen med Philadelphiaost och en banan eller ett päronskivat ovanpå. Mums tycker jag! Nästan som ostbricka!  


Jag vill bara dela med mej till er om mina viktupplevelser. Upplevelser som jag inte hade förväntat mej. En upplevelse och kanske en insikt om hur mycket av eventuell övervikt som ligger lagrat i vårt tarmsystem och hur mycket svampinfektioner som placket även har härbergerat under stor del av våra liv.

Jag tror inte att jag kommer att minska mer i vikt nu? Min fettvävnad är minimerad men jag ser inte mager ut!
Jag tror att jag egentligen har funnit min rätta vikt och detta med hjälp av den stränga dieten som min mage och kropp gillar mer än vad jag hade förväntat mej. Nog för att jag kände till och vissta att min kropp eagerade på säden och mjölken, men det fungerar väl med keso, creme fraiche, naturell yoghurt, turkisk och rysk yoghurt samt Philadelphian. Jag känner att jag inte behöver vara vegan för att klara magen. Det har funnits andra faktorer som har gjort matsmältningan komplicerad.

....och bröd med säd....? Kommer jag att använda det igen, med de här erfarenheterna?

Nu till recept!

Jag har tidigare nämnt om min vanligaste smoothie. Den med banan, päron eller äpple, kokosmjölk, proteinpulver, grukmeja och kakao, som jag sedan toppar med kokosflongor till en god chokladdryck.Kokt vatten och mixas.
Ibland byter jag ut kakaon mot Amegas superruktnäring AMGenes som ni kan läsa om under kategorin Amega.

Jag har under åren som vegetarian fått lära mej att man inte skall blanda frukt och grönsaker i samma måltid pga att det har olika pH-värde, vilket kan leda till gasbildning. Man skall alltså vänta två timmar för att det ena skall ha lämnat magsäcken.

På Facebook läser jag ofta om gröna drinkar till frukost eller mellanmål. Jag har inte förstått hur man kan blanda som vissa gör, men nu blev jag nyfiken.

Testade så med spenat - cirka tre små kuber
1 banan och hett vatten.

Resultatet var överraskande och jag kände mej nöjd i timmar därefter. Lätt som en plätt och snabbt när man har lite bråttom men behöver något som ger näring snabbt. Spenat har jag själv alltid i fryser och bananer i min fruktskål. Alltså inga större inköp!

Jag låter publicera några av Sanna Ehdins recept hämtade ur: "Sannas Smoothies - för den självläkande människan"

GRÖN ENERGI (JUICE)

1 liten knippa persilja

1 dl färsk spenat eller ruccola

1-2 tek chlorella

1 tsk nymalda linfrön

ennypa havssalt

2 tsk olivolja

2 dl vatten


TRANBÄRSKICKEN

1 apelsin

½ bana

2 tsk tranbärspulver eller ½ torkade tranbär

2 msk proteinpulver

en gnutta stevia

1 dl vatten


NYPONENERGI

½ banan

2 tsk torkade,malda nypon

2 msk proteinpulver

saften och rivet skal av ½ citron

1 tsk kallpressad linfröolja

2 ½ dl vatten.


HOT-GINGER


2 dl vatten

1 msk riven eller fint skivad ingfära

½ tsk kardemumma

1-2 msk proteinpulver

! msk kokosolja



Koka upp vatten i en stor kopp och tillsätt ingefäran.
Låt stå och dra 5-10 min.
Blanda i de övriga ingredienserna.



Jag hoppas något av dessa recept skall kunna komma dej väl till pass?

Själv har jag nu sutti med mitt 64:e forbad. Jag har haft två värme-flushar under tiden

och nu sitter jag och lufttorkar med fötterna på en handduk. Fotbaden går mej inte obemärkta förbi
vilket är uppenbart! Rektionerna kommer direkt! T o m smärtor i ansiktet där Hg rumsterar.

Jag vill påminna om nätbutiken där du kan handla bra grejor som du kanske inte når på din ort:
http://www.ravarubutiken.se/?s_aid=7844

Jag tillönskar dej en fortsatt trevlig helg och tackar dej för ditt besök!

Lev väl!  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards