corneliasrum

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 20 februari 2013 11:47

Temperaturen hann sjunka ner till- 18 innan den vände och steg uppåt. Vi väntade till klockan nio innan vi begav oss ut för morgonpromenad. Vi gick mot älven, rustade med kamera.

Jag fotade mina favoritvyer; bäcken som leder ner i viken, det lilla grå huset vid stranden. Stördes lite av ett plan som lade chemtrails och även det dokumenterades. Solen lyste mot vassen och färgade den nästan mot guld. Min följeslagare Nienka är också en tacksam fotomodell.

Det var jättekallt om mina känsliga kinder och högerhanden nästan domnade då jag såg vy efter vy som jag bara måsta fota. Så ögonbedövande det är med sol mot det vita, egentligen ljusblå. Vi såg även djupa spår efter skogens konung som även den hade tagit sej en tur över älven.

Väl hemma hade temperaturen stigit till - 8 grader. Solen lyset in genom lindrigt rena fönster och avslöjade att mitt hem även bebos av fem katter i olika åldar. Damm och damm.....

Jag tar fram dammsugaren, rustar mej med kamera igen......och besöker motsvarande sida av Kungsgårdviken. Detta en häckningsplats för mej och ett antal vänner.....alla årstider på året.

                             

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards