corneliasrum

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 18 mars 2013 15:40

Det kan förefalla lite tjatigt med alla naturbilder som jag lägger ut för tillfället.
Det är bara så att, så snart jag skall ut, så följer kameran med.
Vi bor ju i en storslagen natur.....och jag känner att jag vill dela med mej till er som hälsar på här i min blogg, av vackra vyer, kring Ångermanälven.

Idag blev det Mona och jag igen. Vi åkte runt hela viken, men då vi kom fram till Box, fann iv ett annat spår som gick längs med den norra stranden av Ångermanälven.
Åååhhh, wow!!!!! Så himla härligt!!! Öppna vidder och högt i tak. Så lätt att andas och så stort och fridfullt.
Vi tog spåret och blev sammantaget ute cirka 1½ timme. Tiden står som stilla när man är ute så här.
Nienka har även lärt sej nu att springa sådär lagom fort framför mej. Det är svårt att lära henne att dra, då vi har kämpat så hårt för att hon inte skall dra. Idag funkade det ganska bra.

Ingen fika eller mat idag, bara hundarna och vi!
Behöver jag säga att vi trivs ihop? Sååå skönt att ha en god vän som njuter så stort av naturen som Mona och jag gör tillsammans.
Lusten att vistas utomhus ökar med fina skidspår och vita och öppna vidder.
Bilden över landskapet är; älven uppströms och Hammarsbron.

Tack för att du besöker mej!   
Känn känslan av frihet.........

             

Av Ann-Christin Tjernström - 18 mars 2013 15:29

Jag har under stora delar av mitt liv haft långt hår.
Jag har ett självlockigt, vågigt hår, och väldigt lättsamt. Tvättar och formar med fingrarna.
i takt med att jag har blivit äldre har det känts som att anletdragen dras neråt med en tung och lång frisyr som har inramat ansiktet.
När jag började vara hemma och min inre" termostat" gick på låg effekt, kändes det som att mitt långa hår aldrig ville torka till under dagen, efter morgonduschen. Håret började bli kortare och kortare, och på senare tid har jag varit riktigt snaggad.
Idag hade jag så tid för klippning. Jag har en väldig hårväxt och det hade gått sex veckor.

Jag var ordentlig lockig i nacken, och jag funderade därför om vi kunde göra något som gjorde att mina lockar därbadk fick vara krav medan längderna kortades ner runt om. Sååå blev det.
Jag blev väldigt nöjt med klippningen, och ville gärna föreviga den, innan jag tog på mössan.
Testade. likt ungodmar, att fota mej själv, såväl med utsträckt arm som i spegel likt ungdomar på Facebook, brukar göra.
Resultat belv väl "sådär", men det viktiga är frisyren och inget annat. Lätt rödnäst blir man också när man tar bilder på sej själv. Bad även Mona ta några bilder vid älven före skidturen. Då hade kapushongen varit på en stund.

Jag känner mej nöjd med dagens klippning och så här blev resultatet. Nacken nästan bäst tycker jag......eller?  

Min gamla mamma tycker inte om när jag klipper bort mina lockar. "Du klipper dej alltid då håret är som snyggast", brukar hon säga. 
Nu har jag klippt mej och sparat lite lockar........

           

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards