corneliasrum

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 23 mars 2013 17:39

Jag känner mej prioriterad som har naturen direkt utanför dörren. Stora och öppna vidder ger mej en känsla av frihet.

Igår var det mer än vackert. I det närmaste helt klart och fritt från moln.
Jag tog därför dessa "himmelska" bilder.

       

Av Ann-Christin Tjernström - 23 mars 2013 17:34

Jag fortsätter att tillverka stickade och virkade bebismössor och bebisskor.

Den här veckan jag virkningen fått följa med i ryggan då jag har sökt mej ett lä under skidturen med hunden.
Här är den del av veckans alster......  

   

Av Ann-Christin Tjernström - 23 mars 2013 08:09

Jag fortsätter outftröttligt vidare. men reaktionerna är helt andra än förväntat.
För nya besökare gör jag en svampkur med fotbad och strikt diet. Läs mer på www.zervital.se eller under kategorin med samma namn här på bloggen.



Jag söker efter en balans då mina reaktioner på fotbaden börjar bli väldigt markanta. Så markanta att jag ständigt söker balans mellan tiden i fotbaden och mina reaktioner. Jag gick ner till 10 minutr några dar, men har sedan ökat till 15 minuter igen.
Jag har tidigare skrivit om den influensa som drabbade mej och som jag använde alkohol i kombination med kolloidalt silver för att få  bukt med. Därefter fick jag större problem med mina ringormsangrepp igen. Tillbaka på ruta ett vill jag påstå.
Det är alltid svårt att se orsak och verkan av olika sakern men det kan vara en orsak?


Jag är mindre bevandrad i hur svampinfektioner fungerar och därför vet jag inte heller om det blommar upp innan de försvinner.....eller om de successivt skall dra sej tillbaka för att sedan försvinna?


Klådan började bli outhärdlig igen, och jag inser någonstans att den här infektionerna är långt mer avancerade att bli av med än vad jag tidigare hade kunnat ana.
Om det här är kutym för svampinfektioner vet jag inget om. eller om det har med min redan belastade konstitution att göra. Candidasvamparna har ju haft ett styvt jobb med att skydda mej från amalgam och tungmetaller, och jag förstår att det här är stort. Infektionen är mer omfattande än vad jag kunnat ana.


Jag tänker; att jag har två besvärliga tillstånd. Förgiftningsskada och svår infektion i kroppen.
Jag har nu hållit på med den här kuren under cirka 5½ månad och det går trögt!
Jag har successiv tillfört olika preparat för att stödja upp och rensa ut.
Nu kändes det som att jag var tvungen att fortsätta ett steg till.


I måndags, efter intensiv klåda i fötterna, tog jag så luren och ringe Åsa på Homeopatapoteket.
Åsa, i Östersund, har jag anlitat tidigare. Hon är ytterst trevlig och kunnig.
Jag ber'ättade om kuren, som hon redan kände till, och hu rjag mådde. Först och främst ringormsangreppen som känns oöverstigliga.
Hon känner till att min kropp är hårt belastad och föreslog Hepar sulf Metoplex för ringormen och Mercurius solubilis Metoplex. Det sistnämnda även för kvicksilvret, mercury - hörs av namnet.
Maiatistel föreslog hon för candidan och den använder jag ju redan.


Åsa är snabb och i onsdags hade jag preparaten hos mej. 2 tabletter vid två tillfällen/dag enligt dos, men jag har smugit mej fram som vanligt.
En tablett av vardera första dagen och sedan en tablett vardera 2 ggr/dag.


Jag har fått mera  hetta i kroppen igen. Jag tror att det är förbränning.
Hettan kommer ju även under fotbaden och hela dagen därefter också.

Jag har också anslutit mej till Deepak Chopras 21-DAYS MEDITATION på webben. En meditation/dag kommer via e-posten. Den här omgången handlar om hälsa, och tänk vid första meditaionen fick jag mer klåda i fötterna.
Rensar på alla plan känns det som. Lägger ut en länk senare.


Zervitalkuren känns rätt, men för mej behövs mer än så inser jag nu. Tabeltthögen som jag tar varje morgon är ansenlig, och i veckan kändes det som att jag skulel behöva göra den här resan på ett Hälsohem med maten serverad och att tillrättalagt. Det tar sin tid och reaktionerna  är markanta.
Känner dock en ökad energi och åker skidor med hunden varje dag. Solen som har kommit tillbaka driver mej ut, ut , och ut. Jag mår gott i ljuset och förööker hitta ett lä där jag sedan plockar fram handarbete för en stund i solen samt medhavd matsäck.. Trots flera kilometer på isen, känner jag mej inte uttröttat likt annars.
Bara det att jag har en högre enerig bör visa på att jag är på rätt väg, även om svampinfektionerna håller sej krampaktigt kvar och hotar att få mej att tappa tålamodet emellanåt. Klådan är mer än outhärdlig emellanåt!


Jag vill med mina inlägg, få dej att se det här som något positivt även om det tar emot. Visst blir även jag trött och leds emellanåt, och det kan vara svårt att kombinera med hem och familj som även det/de tar sin tid.
Men rots att jag är beredd att ge upp.....vaknar jag nästa dag med tuppen.
Gör ett yogapass i sängen, duschar och baddar kroppen, ser till att famlljen kommer iväg, tar en promenade med hunden, sitter med fötterna i fotbadet under tiden som jag handarbetar, och försöker sean vara ute så länge som möjligt i solen sedan jag har fixat till lite här hemma.


"Det kommer bara gott ur det hä" - intalar jag mej själv när det tar emot!
Jag fann en bild på Facebook, om ansiktsdiagnostik, och jag må då säga att mina linjer, eller snarare fåror och mindre svullnader, väl stämmer överens med de organ som sliter för att hålla mej så fri från gifter som det bara går.
Djupa fåror mellan ögonbrynen - levern - och en mindre påse under vänstra ögat - njurarna.
Nu får de hjälp av mariatistel och maskros.
Kanske mina linjer/fåror avtar med åldern......."yngre och yngre" dag för dag! Den som följer men får se!


Jag är glad för att du besöker mej och kanske följer mej på den här utrensande resan. Tack!
Fin dag till dej!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards