corneliasrum

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

EN NY FAMILJEMEDLEM PÅ GÅNG.....

Av Ann-Christin Tjernström - 21 april 2013 08:31

Igår åkte vi så får att få möta den eventuella nya familjemedlemmen. Den enda ljusa valpen/tiken i kullen. Den färg på labrador som jag alltid har önskat.



Kennel Tale ligger i Njuranda, söder om Sundsvall och drivas av paret Monica och Anders Hallgren.
Läs mer om dem och kenneln på: www.kenneltale.se<br />Deras valpar är uppkallade efter sagor/tales, alltså figurerna i sagorna.


Tiken Thea hade fått åtta valpar varav två var ljusa och nu var två valpar otingade; en svart hane och en ljus tik:
Redan vid första kontakten med Anders kändes det bra, men att träffa uppfödaren är ju alltid en nödvändighet. Det skall även känns rätt för uppfödaren att sälja en valp till en ny ägare.
Det kändes alltså bra från första stund. 
I förra inlägget har jag skrivit mera ingående om hur veckan har varit efter förlusten av Nienka, 


Nu börjar jag ett nytt hundkapitel, men en ny liten familjemedlem, så bedårande och helt oemotståndlig.
Det kanske blir en Amber. Namnet smakas på och skall förstås passa den lilla individen,för en riktigt liten individ är den här lilla hundflickan.


Monica och Anders bor i natursköna Bergafjärden söder om Sundsvall. Ett sommarstugeområde vid den polulära campingen och havsttranden.
Kameran var förstås med och vyerna från deras veranda och på vägen därifrån var nästan lika betagande som den lilla söta valpflickan.


Det känns helt underbart att valpen har fått födas i en sådan naturskön miljö. Bergafjärden, påminner lite i sin storlek om Kungsgårdsviken nära mitt eget hem, där jag tillbringar massor av tid sommar som vinter, fast på lite olika sätt. 


Jag behöver väl inte skriva/säga så mycket. Bilderna på den storslagna utsikten och den bedårande valpen talar sitt tydliga språk. 
Jag känner att jag knappt kan bärga mej till dess jag får hämta hem henne.....den 1 maj. Jag kommer nog att räkna dagarna. 
Att få en valp blir inte så stor omställning. Nienka fick ju passas och hållas borta från vissa rum, vilket gör att avgräsnningar och annan utrustning redan finns. Ett sött litet "hundflick"- halsband med "blingbling" - fåningt va?
och en litet retriverkoppel är införskaffat. Det enda som behövs är den ny liten ombonad korg och det foder som hon skall äta.


Behöver jag säga att det känns bra? 


Livet er oss många prövningar och svängningar....nu svänger det åt rätt håll känns det som.....?


Tycker du att den lilla valpen ser ut som en "Amber"? Namn med I i kan kännas lite vasst, men med vokalen A, mera mjukt och en annan frekvens?


Här kommer så bilder från vackra Bergafjärden och från den bedårande lilla hundflickan som kanske får namnet "Amber"?   


           
Vackert, eller hur?
Bilden från stugorna längs stranden visar den stuga där Kennel Tale finns:


     
Hela kullen i sitt valprum.
               
Kärlek vid första ögonkast......omöjlig att motstå.
Snart är hon min.....vågar knappt tro att det är sant!  
Tack!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards